we
door werme022_1 Jan 28, 2005 om 16:10
Computers & telefonie

.WDB

ik werk op een bassisschool en de videobanden zijn destijds ge-invatariseerd , op discette gezet en geprint.

Ik wil graag veranderingen aanbrengen, maar het lukt me met geen mogekijkheid dit bestand te openen.

Wie weet raad ( het is een "works" bestand) want overtypen is eigelijk geen optie

3785 8 Rapporteer

gsm
door gsm - Jan 28, 2005 om 17:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een WDB bestand is een "Works Database Bestand". U kunt het dus openen met Microsoft Works: kies Microsoft Works Database.

U kunt het bestand met Works ook opslaan in een ander formaat dan WDB, bijvoorbeeld als een TXT of DBF bestand.

Daarna kunt u de gegevens gebruiken met Microsoft Excel of met Microsoft Access.

GSM

we
door werme022_1 - Jan 28, 2005 om 18:43
18 Antwoorden / 15 Vragen

Ik kan het wel openen in kladblok, maar zie dan alleen maar de bekende vierkantjes, vraagtekens enz. Dan als tekstbestand opslaan en weer openen met excel. Ook dan zie ik een paar bekende woorden, maar verder alleen weer die figuurtjes.

Op internet laten zoeken naar een prog. om het te openen lukte ook niet. Microsoft zegt alleen dat het een works database bestand is.

Wat nu??

gsm
door gsm - Jan 28, 2005 om 18:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Works installeren, of bij iemand die Works op de computer heeft, de bestanden laten omzetten naar dbf of txt versies.

Op veel nieuwe computers wordt Works meegeleverd.

Bij Office is, als extra optie, een converter te installeren voor de
import van "vreemde" bestandstypes. Ik weet niet of WDB daar ook bij
zit.

GSM

a2i
door a2i - Jan 29, 2005 om 09:31
407 Antwoorden / 14 Vragen

http://www.userful.com/support/ms-works

Copy paste link in explorer.

Die zet je bestanden om in:

Run de pluggin voor je Ms Office (word,Excel, etc.) \\

we
door werme022_1 - Jan 29, 2005 om 09:33
18 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb van alles geprobeerd. Ben ook naar de opgegeven pagina geweest en een converter voor works geïnstalleerd. Kan het niet meer terugvinden op m'n PC. Het wil niet

Is er niet iemand die dit bestandje voor mij even over zou willen zetten en weer terug mailen. Ik zou je heel dankbaar zijn.

a2i
door a2i - Jan 29, 2005 om 22:53
407 Antwoorden / 14 Vragen

http://www.download.com/Quick-View-Plus/3000-2075_4-10258413.html?tag=lst-0-1

open je .WDB file in quick view

Copy en paste in word of excel.

Post even of het werkt.

bvd.

we
door werme022_1 - Jan 29, 2005 om 23:39
18 Antwoorden / 15 Vragen

Het is gelukt!!!!

Hartelijk dank a2i. Het scheelt me gigantisch veel werk nu het bestand gewoon in exel staat.

GEWELDIG!!!

a2i
door a2i - Jan 30, 2005 om 20:45
407 Antwoorden / 14 Vragen

OK mooi suc6 verder.