at
door ati_1 Nov 11, 2006 om 19:17
Computers & telefonie

Webcam loopt vast bij MSN?

beste mensen, ik heb een webcam van Trust WB1100 G, redelijk praktisch dingetje 352x288 resolutie, welke volgens de gebruiksaanwijzing compatible moet zijn met MSN Messenger. Nu is het zo dat ik, als ik on line wil webcammen via MSN en er geluid wordt gebruikt het beeld vast vriest aan alleen mijn kant. Het geluid gaat wel gewoon door. Ik begrijp hier helemaal niets van. Iemand enig idee of het een instelling is, of dat ik een andere (duurdere) webcam moet kopen, zo ja adviezen? Thanx!

Ati

536 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan te maken hebben met de snelheid van je internetverbinding.
Om video te gebruiken moet je toch wel een redelijk snelle verbinding hebben.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij is het wel snel genoeg. Ik heb Casema Midi, 1600/330 Kb. Hoe snel moet het zijn voor een beetje goede verbinding?

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

De upload is ook erg belangrijk, en zeker wanneer geluid en film overgaan kan het problemen geven.
En bij kabelproviders is er vaak ook geen constante snelheid, omdat dit afhankelijk is van het aantal gebruikers dat er op dat moment gebruik maakt van de kabel.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer de werkelijke snelheid eens te testen.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor de tip, maar deze test geeft (bij drie keer testen) gemiddeld 1700 down en gemiddeld 325 up. Klinkt als waar voor m'n geld :-). Zou het aan internetsnelheid kunne liggen, omdat als ik iemand anders aan de ovekant heb die ook ALLEEN beeld uitzendt, gaat het prima. Het loopt vast als er audio bij komt?

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

iemand anders nog adviezen?

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

verlaag de resolutie van de webcam, want de snelheid is hier toch echt de oorzaak.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

open mesenger

ga naar extra

ga naar audi en video instellen

volg daar precies de vragen die gesteld worden

na afronden moet u goed beeld en geluid hebben

u kan daar precies zien of alles goed werkt met uw webcam

en als ie niet goed ingesteld is dan aanpassen met de instellingen

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

resolutie veranderen is niet de optie , verlagen van frames wel

snelheid verbinding is goed te noemen gewoon zorgen dat u niet aan het downloaden bent dan kan het geen probleem zijn

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kun je niet downloaden, wanneer in msn bezig bent met een webcam en geluid over en weer?

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

dan slokt je downloadprogramma de bandbreedte op en blijft er weinig over voor je webcam. Zo moeilijk is het niet.