Website KASSA is vernieuwd. Maar is dat een succes?
De website van Kassa is vernieuwd. Ik wil hier graag de discussie starten of het een verbetering is, of juist niet. Een aantal zaken om iets over te zeggen:
Het lettertype voor de koppen. Vindt u het duidelijk? Is het leesbaar? Is de lettergrootte goed? Wat vindt u van de letterspatie (de witruimtes tussen twee letters)?
Wat vindt u van nieuwe uitstraling van de website? De kleurstelling?
Wat vindt u van de grote gele banners met daarin witte tekst? Is dat voldoende contrast?
Kortom, alles wat u kwijt wilt over het nieuwe ontwerp kunt u hier kwijt.
peedee schreef op woensdag 12 sep 2012, 21:45: De website van Kassa is vernieuwd. Ik wil hier graag de discussie starten of het een verbetering is, of juist niet. Een aantal zaken om iets over te zeggen:
Het lettertype voor de koppen. Vindt u het duidelijk? Is het leesbaar? Is de lettergrootte goed? Wat vindt u van de letterspatie (de witruimtes tussen twee letters)?
Wat vindt u van nieuwe uitstraling van de website? De kleurstelling?
Wat vindt u van de grote gele banners met daarin witte tekst? Is dat voldoende contrast?
Kortom, alles wat u kwijt wilt over het nieuwe ontwerp kunt u hier kwijt.
Allereerst mijn complimenten. Het geheel ziet er verzorgd en fleurig uit. Je merkt dat er nagedacht is door de ontwerpers.
Enkele verbeteringssuggesties die gemakkelijk in te voeren zijn:
1. Jammer dat het overzichtje van de laatste 12 vragen op het homeblad van VR&A/ Discussies is verdwenen. Dat is NIET gebruikersvriendelijk! Zowel niet voor de vragenstellers als voor de respondenten.
2. De koppen/titels van de vragen/onderwerpen boven de avatars zijn onzinnig vet. De letters e en a zijn niet open en nogal wat lettercombinaties plakken vrijwel aan elkaar. Suggestie: gewoon niet vet afdrukken op een iets kleinere lettergrootte (en als dat onvoldoende soelaas geeft) een ander lettertype kiezen.
3. De knoppen inloggen/uitloggen en bijvoorbeeld "mijn profiel" (links bovenaan) zijn onlogisch links en weinig discriminatief geplaatst binnen de donkere achtergrond. Dat is zeker voor bezoekers die voor het eerst deze rubrieken bezoeken onnodig onhandig en niet gebruikersvriendelijk.
peedee schreef op woensdag 12 sep 2012, 21:45: De website van Kassa is vernieuwd. Ik wil hier graag de discussie starten of het een verbetering is, of juist niet. Een aantal zaken om iets over te zeggen:
Het lettertype voor de koppen. Vindt u het duidelijk? Is het leesbaar? Is de lettergrootte goed? Wat vindt u van de letterspatie (de witruimtes tussen twee letters)?
Wat vindt u van nieuwe uitstraling van de website? De kleurstelling?
Wat vindt u van de grote gele banners met daarin witte tekst? Is dat voldoende contrast?
Kortom, alles wat u kwijt wilt over het nieuwe ontwerp kunt u hier kwijt.
dearagain schreef op woensdag 12 sep 2012, 22:26: [
Allereerst mijn complimenten. Het geheel ziet er verzorgd en fleurig uit. Je merkt dat er nagedacht is door de ontwerpers.
Dat kun je niet menen!
Het zijn gewoon prutsers die totaal geen inzicht hebben in het gebruik van de site. En ik weet waar ik het over heb.
Men vindt het gewoon mooi en men bekijkt het vanuit het oogpunt van een "kunstenaar".
Het doet gewoon pijn aan de ogen.
De titel van de topic is:"Website KASSA is vernieuwd."
Maak er gerust :"Website KASSA is verprutst en verslechterd."
Kwestie van gewenning?
Mensen, hier valt niet aan te wennen. Het is een schrik van het oog, de kleuren veel te fel en veel te abstract.
De gebruikte foto is foeilelijk!
Nee, ik heb er geen goed woord voor.
Ik vind het ook helemaal niets.
Slecht lettertype voor de topictitels.
Vreselijke kleuren van de knoppen.
Ik zal er niet aan wennen.
Of het een verbetering is ten opzichte van de oude Kassa weet ik niet. Ken dat niet zo. Als ik het vergelijk met Radar, dan wordt ik hier blij. Radar doet me zeer aan de ogen, dat valt hier toch wel een stuk mee.
Ik zag ergens dat die duimpjes af waren geschaft? Ben ik blij mee, dat was me teveel gekleuter, en indertijd ook een reden om me hier niet aan te melden. Heb het op een ander forum ook gezien, krijg je een negatieve beoordeling, niet vanwege de inhoud van de post, maar omdat iemand gewoon een pesthekel aan je heeft. Dat schiet dus niet op.
Ik moet zeggen dat het wel een beetje een zoekplaatje is hier zo. Alleen al het vinden van de knop 'registeren' was een flinke zoektocht. Naja, het is gelukt, maar ik denk dat er toch nog wel een hoop voor verbetering vatbaar is.
Inmiddels ben ik alweer wat verder in de site, en tot twee keer toe had ik bijna gereageerd in een topic waar een reactie niet echt zinvol meer is. Wat te denken van iemand die 5 maanden geleden om advies voor een auto vroeg. Ik neem aan dat die auto toch al lang en breed voor de stoep staat. Toch stond die vraag bijna bovenaan in het rijtje.
Ik mag toch hopen dat ik de eerste ben die hier tegen aan loopt?
Probleem wat ik hier tegenkom: de knoppen werken voor geen meter. Moet vaak twee of drie keer klikken voor ik in een volgende scherm kom De muis is 14 dagen oud, en werkt bij andere sites wel goed.
Tevens vind ik dat het wel erg lang duurt voor een pagina geladen is.
En ja, ik heb toch wel een probleem met de giga-onoverzichtelijkheid hier zo.
Er staat ergens een heel verhaal hoe je punten kunt verdienen, maar hoe ik punten kan uitdelen? Nergens knoppen of wat dan ook, of een uitleg hoe je een antwoord kan selecteren voor het een of ander.
Conclusie: Radar heeft er een zooitje van gemaakt, met de nieuwe site, en van Kassa wordt ik ook niet blij. Prachtig dat ze bedrijven die er een puinhoop van maken aan de schandpaal willen nagelen, maar laat die prutsers eerst maar eens naar hun eigen puinhoop kijken.
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt bij een andere voormalige consumentenprogramma. Daar was ook een webdesigner bezig geweest. Ik heb met de redactie behoorlijke ruzie gehad. Simpelweg omdat ik het verdomde om de nieuwe "huisstijl" door te voeren.
Veel ontwerpers hebben totaal geen benul wat een gebruiker ervaart. En kraak niet hun werk af, want dat nemen zij behoorlijk persoonlijk op!
Ik heb zelf veel te maken met webdesign e.d. En deze verslechtering slaat werkelijk nergens op.
Het gaat er niet om wat men mooi vindt of niet, het gaat erom dat de gebruiker op een prettige en rustige manier gebruik van de site kan maken.
En zoals de ontwerper deze site gemaakt heeft is gewoon not-done.
De kleuren zijn veel te fel, de gebruikte lettertypes zijn totaal ongeschikt, het kleurgebruik doet pijn aan de ogen, de letters zijn te klein en ook nog van de verkeerde kleur.
De knoppen om te reageren e.d. zijn van het type: tablet en smartphone. Is ook not-done.
Weer geen aparte quote knop, geen smilies enz. enz.
Ik vind de quote knop veel te groot. Ben blij met het nieuwe logo en de nieuwe kleuren. Alleen zou de text van het forum iets donkerder kunnen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer