ru
door ruitje Feb 28, 2004 om 09:25
Computers & telefonie

Wel of geen virus?

volgens mijn norton ben ik virus vrij. scan ik met mcaffee krijg ik melding van Qhosts-2 virus op mn pc?

508 4 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:53
402 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, geen enkele virusscanner is waterdicht. En daarbij, uit uw vorige post kan ik concluderen dat u Norton niet heeft kunnen updaten de laatste maanden.

ru
door ruitje - Apr 16, 2004 om 12:53
4 Antwoorden / 4 Vragen

ik update mijn norton wel via se sysmantic site en dit lukt duswel .dit zie ik bij laatste update van mijn virus defenitions. gaat mij dus om het probleem dat ik mijn life update via mijn norton scanner niet mee kan gebruiken? en dat deze gewoon aangeeft dat alles oke is . is me ook niet gelukt om met sysmantic te mailen over dit probleem

pr
door prier - Apr 16, 2004 om 12:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Qhosts-2 is een bestaand virus dus deze melding zal terecht zijn. Het herkennen en vinden van virussen heeft wel te maken met hoe recent het virus pakket is. En of de laatste virus defenities zijn geinstalleerd.

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:53
402 Antwoorden / 0 Vragen

Qhost-2 is geen virus maar een trojan. Vermoedelijk wel bekend bij Norton/Symantec maar onder een andere naam: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/trojan.qhosts.html Mocht de removal-tool an Symantec niet helpen dan is hier nog een andere methode: http://vil.nai.com/vil/content/v_100916.htm