tr
door tromo Dec 16, 2005 om 10:32
Computers & telefonie

Welke Laptop?

Wij overwegen een laptop aan te schaffen waar we zowel TV mee kunnen kijken, alswel muziekbestanden beheren (40MB), documenten bewerken, internetten en in een draadloos thuisnetwerk kunnen opnemen. Met het doorlezen van de voorgaande vragen komen we er niet echt uit, iedereen heeft weer andere wensen en eisen v.w.b. een aan te schaffen laptop. Vandaar de vraag, welke specificatie's en merken worden aanbevolen?

2156 23 Rapporteer

freya
door freya - Dec 16, 2005 om 13:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tromo,

Als het een voorwaarde is dat de laptop een ingebouwde tv-tuner heeft, zal dat de keuze aanmerkelijk beperken. Modellen met een tv-tuner kom je niet zo vaak tegen. Verder is het natuurlijk belangrijk wat je er voor wilt uittrekken. Hier zijn er in ieder geval een paar met ingebouwde tv-tuner:

Promedion D470K prijs ca. €1700

Asus A7VC prijs ca. €1300

Als je even op internet naar de betreffende modellen zoekt kun je de uitgebreide specificaties vinden.

Als kwaliteit en service erg belangrijk is zou ik voor Asus gaan, maar wellicht zijn er nog andere merken/type die voldoen.

m.vr.gr. Freya

tr
door tromo - Dec 16, 2005 om 13:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt Freya voor de snelle reactie. Ondertussen ben ik er achter gekomen dat een ingebouwde tuner geen noodzaak is. Een externe schijnt zelfs beter te zijn en is geen probleem voor ons. De prijs en kwaliteit/service is wel een punt uiteraard. Een grotere capaciteit van de harde schijf is altijd welkom. Ik ga de voorstellen eens bekijken.

freya
door freya - Dec 16, 2005 om 14:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je niet gebonden bent aan die ingebouwde tv-tuner, dan heb je natuurlijk een ruime keus. Zelf heb ik een Asus A6va en die bevalt uitstekend. Asus is één van de weinigen die standaard 2 jaar garantie geeft (pick up en return). Freya

de
door debbyd_1 - Dec 16, 2005 om 18:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

houd bij het kopen van een laptop ook rekening met de garantie en service die bij het merk hoort. Wij hebben erg slechte ervaringen met de laptops van Packard Bell. Wij hebben van dit merk 2 laptops waarvan van beiden de accu er na een jaar mee stopte.
Schrijven en mailen en naar pacard bell levert alleen een standaard antwoord op.
Bellen met de klantenservice van Packard Bell is een kostbare zaak, na een gesprek van €22,00 werd mij verteld dat een accu een verbruiksartikel is dat ongeveer een haar meegaat en dat de enige oplossing is nieuwe accu's te kopen á € 135,00 per stuk.
Wij hebben in een heel korte periode 3 laptops gekocht. Dir probleem heeft zich alleen voorgedaan bij de Packard Bell laptops. De 3e laptop, een siemens, werkt perfect en is ook als enige nog niet teruggeweest voor reparaties.

gladdeharry
door gladdeharry - Dec 16, 2005 om 19:18
463 Antwoorden / 14 Vragen

Koop in ieder geval GEEN Acer,als je de service belangrijk vindt.Die is echt HOPELOOS

Harry

ho
door homegrown - Dec 16, 2005 om 19:40
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Tromo

Zoals je al zelf zegt een tv tuner werkt prima extern, meerdere van mijn klanten hebben een usb variant.(ik heb een IT bedrijf) Betreft merk ben ik zeer tevreden over toshiba en Fujitsu siemens kwaliteit en degelijkheid voor redelijk geld. Veel laptops zijn standaard al voorzien van wireless b/g, draadloos is dan al een makkelijkere stap. Wat heel belangrijk is dat je je draadloos netwerk goed beveiligd,het is niet de bedoeling dat anderen kunnen profiteren van jouw netwerk. Veelal kom ik suituaties tegen waar het draadloze niet goed beveiligd is. Voor een draadloos punt kun je bijvoorbeeld kiezen voor Linksys deze zijn goed te beveiligen, hebben een goed sterk draadloos signaal en bied eventueel de kans om ook draadloos te printen.Ook je laptop moet je beveiligen tegen virusssen ik ben tevreden over Norman antivirus, klein om te instaleren geen omkijken naar en doeltreffend. Om je brieven te bewerken maak je uiteraard gebruik van office. Heb je meer vragen mag je me ook mailen op info at itefficiency.nl

Groeten Daan

gerardk
door gerardk - Dec 16, 2005 om 19:48
175 Antwoorden / 8 Vragen

voor wat jij er mee wilt gaan doen is een labtop zondermeer ongeschikt, kijk eens naar een pc/tv combinatie dat is meer wat je zoekt en ook toekomstvaster

tr
door tromo - Dec 16, 2005 om 20:02
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen,
Er komen echt goede bruikbare adviezen. Waarvoor hartelijk dank. Ter verduidelijking, wij kiezen voor deze combinatie omdat de laptop meegaat op rondreizen met de camper.
Met vriendelijke groet,
                                  Tromo

ho
door homegrown - Dec 16, 2005 om 20:07
3 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik iets voor je moet uitzoeken hoor ik t graag van je

groeten Daan

jm
door jmhjmhjmhjmh - Dec 16, 2005 om 22:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Tromo,

Als je een top kwaliteit laptop wilt met alles erop en eraan. Kortom; voldoet aan jou wensen, raad ik je ten sterkste aan om de Medion te kopen bij de Aldi. Een kleine 1350 euro. TV tuner, alles heeft deze laptop. En is zeer van hoge top kwaliteit. Een sterk aanrader.

Je kan ook naar de site van Medion gaan >> www.medion.com

Veel success!!!!!

pi
door piwiky_1 - Dec 16, 2005 om 23:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou ook zeer zeker een Medion laptop kopen.

Wij hebben al zo'n 5 jaar de pc's van de Aldi en de prijs/kwaliteit verhouding is écht prima! En de prijs is altijd zeer gunstig t.o.v. vergelijkbare apparatuur.

Succes met je beslissing! Piwiky

la
door lambik - Dec 17, 2005 om 00:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Uw vraag is volgens mij niet echt heel makkelijk te beantwoorden, maar
ik ga het toch proberen.Ik heb net zelf een fujitsu siemens
aangeschaft. De processor (pentium M740), videokaart (nvidia 6800go) en
harde schijf (100 GB) zullen zeker aan uw wensen voldoen en u voorzien
van alle gemakken, waaronder ook draadloos internet en een mooi groot
scherm. Maar wat ik U echt aan zou raden is om de diverse sites van de
grote merken (sony, hp, fujitsu-siemens, dell, medion, pro-medion,
benq, etc.) goed te bekijken. Ik weet dat het  bij fujitsu siemens
mogelijk is om de onderdelen specifiek te bestellen (build-to-order)
zodat ook een tv-tuner in uw laptop kan worden gebouwd. Dat zal zeker
ook bij andere merken kunnen. Alleen moet U er rekening mee houden dat
een specifieke "build" iets langer kan duren (zo'n week of 3). Kijk
vooral bij de mediamarkt voor mooie aanbiedingen. Ik heb er een mooie
laptop vandaan :-). Maar zorg dat u van tevoren een keus heeft gemaakt.
Internet is een geweldige tool hiervoor. Veel succes.

harryann
door harryann - Dec 17, 2005 om 06:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

wij hebben 2 laptops van Packard Bell gekocht via Dixons met extra garantie hebben goede ervaringen als er iets niet deugt of kapot is gaan we naar Dixons en die lossen dat zonder prblemen op.

en wat betreft aanschaf laptop ga gewoon naar een gedegen winkrl in de buurt b.d Dixons zij geven goede voorlichting en garanties

br
door brentrend - Dec 17, 2005 om 09:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook een Medion, gekocht bij het Kruidvat, bevalt uitstekend!

TIP: ga nu naar de Onlineshop van het Kruidvat. Een fantastische aanbieding van een Medion!

pr
door pruim - Dec 17, 2005 om 09:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk ook eens naar de Dell Inspiron 9300 serie of de Toshiba Qosmio.

De Dell heeft geen tv tuner, de Toshiba wel.

Beide zijn zeer goede multimedia laptops welke een desktop kunnen vervangen en waar je nog jaren plezier van kunt beleven.

Ik ben zelf een half jaar in het bezit van de Dell Inspiron 9300 met bijna alle topopties. wel duur (+- €2000), maar zeker geen weggegooid geld.

th
door theodorusme - Dec 17, 2005 om 11:00
111 Antwoorden / 7 Vragen

Ik ben het helemaal eens met de tip om de ALDI Notebook te kopen. Het betreft de MD96500. Heb hem zelf ook. Uitstekende specificaties. TV ontvangst tot nu toe gebruikt via de kabel. Beeld is briliant. Batterij doet het bijna 4 uur! We hebben hem ook gekocht voor gebruik in de caravan. De garantie (3jaar) en service van Medion is ook prima. Sukses ermee, Theo

la
door laptop - Dec 17, 2005 om 15:30
92 Antwoorden / 14 Vragen
ar
door ariet - Dec 17, 2005 om 16:12
58 Antwoorden / 13 Vragen

Hopen dat je er het volgende 1/2 jaar nog zo blij mee bent.

Groeten, ArieT

ar
door ariet - Dec 17, 2005 om 16:19
58 Antwoorden / 13 Vragen

Kijk eens op deze site met testen over notebooks. Als je daarbij klikt op de regel, totaal overzicht, kan je alles op PDF formaat vergelijken en uitprinten. Wat service betreft zou ik Acer en Dell mijden.

suc6, Ariet

ar
door ariet - Dec 17, 2005 om 16:21
58 Antwoorden / 13 Vragen

Sorry ik was de koppeling naar de site vergeten.

http://www.zdnet.nl/images/doss0501/tabel_laptop16.pdf

Suc6, ArieT

tr
door tromo - Dec 17, 2005 om 16:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt Ariet,
Met alle adviezen (v.w.b. merk ervaringen) in het achterhoofd ga ik dit overzicht eens bestuderen.
Met vriendelijke groet,
                                  Tromo

tr
door tromo - Dec 29, 2005 om 10:32
4 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen hartelijk bedankt voor de vele bruikbare tips. Na bestudering van de reacties en nadere info in de winkel is het een ASUS Z92Vc met een externe Hauppauge WinTV-PVR-USB2 TV kaart geworden.
Nu is het een gevecht met de instellingen van het draadloos thuisnetwerk begonnen. (Lukt niet erg) Maar dat is een ander probleem. Vraag me wel af of er een simpele step by step handleiding is, waar alle facetten aan bod komen met de eventuele vele voorkomende foutieve instellingen en oplossingen.
Komt tijd komt raad!
Iedereen een goede jaarwisseling en een voorspoedig 2006.
Met vriendelijke groet,
    Tromo

la
door laptop - Dec 29, 2005 om 11:01