be
door betty28 Dec 6, 2014 om 23:35
Computers & telefonie

Welke sim only?..

ik wil voor mijn zoontje een sim only aanschaffen.Welke provider is goedkoop en heeft bereik in Zuidoost Brabant?
Een sim only met belminuten,sms en internet.

11268 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 6, 2014 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Simyo, een dochter van KPN wordt al een poosje door de Consumentenbond beoordeeld als de beste Telco.
Maakt uiteraard gebruik van het netwerk van KPN wat beschouwd mag worden als het beste netwerk van Nederland.
Heeft een grote keur aan mogelijkheden en abo's.
Heeft een fantastisch ondersteunigs-forum waar abonnee's en medewerkers helpen voor eventuele problemen
Misschien maar eens een kijkje nemen.

Klik hier-> Simyo Sim-only

Uiteraard ben ik erg objectief ;-) , en laat je zelf ook een keuze maken.

Klik hier-> Sim only abonnementen vergelijken in de Belwijzer

ve
door verwijderd - Dec 7, 2014 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten...
Wat je ook kiest, zorg dat je een aanbieder neemt die van het KPN netwerk gebruik maakt, die heeft de grootste dekking in Nederland.
Aanbieders die gebruik maken van het netwerk van Vodafone komt als tweede, aanbieders die gebruik maken van het netwerk van T-Mobile als derde.

Wil je meer informatie, hier zijn mensen genoeg die je wel de dekkingskaarten van de diverse Telco's kunnen laten zien.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2014 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

4G dekkingskaart Nederland van Nederland, klik-> Hier
Haal de vinkjes weg en kijk wat er over blijft in het gebied waar je woont.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2014 om 08:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij het handigst om met een prepaid simkaart te beginnen, AHmobiel bijvoorbeeld maakt gebruik van het kpn netwerk. Voordeel is ook dat u niet voor verassingen komt te staan want als het tegoed gebruikt is kan er ook niet meer gebeld/geïnternet worden. U zou niet de eerste zijn die voor de hoge kosten die zoonlief heeft gemaakt moet opdraaien.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2014 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

hij wordt 12 en gaat naar tvoortgezet onderwijs. krijgt een smartfoon dus moet een sim only zijn met internet.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2014 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

betty28 schreef op zondag 7 dec 2014, 23:48: hij wordt 12 en gaat naar tvoortgezet onderwijs. krijgt een smartfoon dus moet een sim only zijn met internet.

Beste betty28.
Je moet eerst eens bekijken welke netwerk het beste is bij jou in de buurt, je schrijft Zuidoost-Brabant.
Klik-> voor een netwerkkaart

Door middel van vinkjes weghalen en zetten kun je zien van welke provider je bij jou in de buurt een beetje dekking kunt verwachten.

Dan ga je bekijken wat die jongens vandaag de dag willen en wat belangrijk is voor die groep, en dat is een 4G netwerk, dat is het snelste voor internetten en het summum onder de jongeren en de meeste jongeren zijn daar gevoelig voor, en helemaal onder elkaar.
Voor het gebruik van een 4G netwerk moet je wel een geschikte smartphone hebben, maar de meeste nieuwe types kunnen dat allemaal wel.

In Zuidoost-Brabant heb je sowieso voorlopig geen 4G netwerk van T-Mobile, die is met 4G hoofdzakelijk in de randstad actief en het duurt wel even eer de uitrol een beetje in de rest van Nederland komt.
Blijft dus over een telecom aanbieder die gebruik maakt van het netwerk van KPN of het netwerk van Vodafone.

Voor het netwerk van KPN is dat:
AH Mobiel
Aldi Talk
BudgetSim
Dean Mobile
Dekatel Telecom
Delight Mobile
Delta Mobiel
Eilie Mobiel
Galaxy Business Networks
Hema Telefonie
HI
Jumbo Mobiel
Kruidvat
KPN
Lebara
Medion Mobile
Mobicross
Mobile Viking
Ortel Mobile
Relieve Mobile
Robin Mobile
Simyo
Telesur
Telfort
Toggle
Vectone Mobile en
Youfone

Voor het netwerk van Vodafone kun je kiezen uit:
BelCompany
BudgetPhone
Cargofone
Deka Mobiel
Dirk Mobiel
Emobiel
Hollands Nieuwe
Lyca Mobile
SOS Mobiel
Trendcall
UPC
Vodafone en als laatste
Ziggo.

Echter niet alle aanbieders kunnen ook internet aanbieden of daar is het internet erg of redelijk traag zoals AH-Mobiel met maximale downloadsnelheden tot 3,6 Mb/s, of hebben geen 4G.
Daarom is hier een link met aanbieders met internetsnelheden zodat jullie het zelf kunnen bekijken.
Klik hier-> Providerlijst
Zet "Show entries" op 100 dan is het overzichtelijker.

Klik hier-> Vergelijk Sim-only

Mochten jullie er niet uit komen dan lezen we het hier wel en komt er wel verder advies indien gewenst.
Suc6

ve
door verwijderd - Dec 8, 2014 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou eens moeten kijken of je een grotere sms bundel wilt hebben of niet, want bv een sim only van Simyo 300 bel/sms + 500 mb is 13 euro per maand en éénmalig 15 euro aansluitkosten.
Telfort kun je sms en bel apart doen, dus bv 150 bel + 500 mb + 100 sms is ook 13 euro per maand en éénmalig 10 euro aansluitkosten, deze is 2 euro duurder als je er onbeperkt sms bij doet ipv 100 dus 15 euro.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2014 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou voor een SIMYO prepaid SIM-only gaan, zonder internet. Op vrijwel iedere school is tegenwoordig WIFI beschikbaar, dus 3G/4G is niet nodig. Mocht het onverhoopt toch eens nodig zijn, dan kan je voor 1 euro per dag (20MB) internettoegang erbij kopen.