Wie heef ook met bedrijf HP probleem?
1 september heb ik laptop gekocht die doet niet voldoende aan de kwaliteit.(scheef scharnieren en dikke bult op de cover)
Wil hem terug sturen(geld ook terug) maar mij reclamatie is elke keer geweigerd en HP wil hem op mij kosten repareren?!!
HP bereiken is echt wonder, bellen, mailen heef geen nut ze beantwoorden niet, ben 1100 euro kwijt en heb laptop die niet goed is en kan hem nergens kwijt inmiddels mij bedenken tijd is ook voorbij..
Topantwoord
Topantwoord
Op basis van slechte service die ik ondervond in ieder geval een service die ik eerder niet gewend was bij COMPAQ (indertijd overgenomen door HP) en ooik bij printers koop ik al enkele jaren geen HP apparaten meer. Indien u euvel al direct na ontvangst (bij on-line aankoop) constateerde had u het op basius van ook geldende regekls binnen 14 dagen kunnen retourneren maar dat heeft u klaarblijkelijk niet voldaan. Hoe dan ook is de verkoper, ook bij on-line aankoop bij HP verantwoordelijk en zie verder m.b.t. de geldene wetgeving enklcht mogelijkheid
meer uitgebreid:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM
Ja, ik heb hem online via HP site gekocht en hij was al zo binnengekomen met scheef scharneren, je kan hem niet netjes dicht doen hij is gewon scheef.
Allen die bult is dag of twee later meer zichtbar geworden, is niet gevallen geen enkele krasje of schade. Om te kunnen retour sturen heb ik sticker nodig en moet aangemeld woorden bij ophaaldienst en dit gegevens stuurt HP niet.
HP reageert niet en kan niet zo zomaar ergens opsturen en zal ook echt niet weten waar. Maar mij wettelijke garantie is voorbij omdat HP reageert niet, dus ben ik in dichte cirkel belanden, kan geen kant op... maar bedankt voor de reacties ga straks alle linkjes lezen en hoop dat ik tot oplossing komt.
Maar al de laptop met scheve scharnieren is geleverd, waarom dan niet meteen aan de bel getrokken en waarom dan wel de laptop in gebruik genomen?
Ja wel meteen in actie gegaan 9 september binnengekregen,13 september email verstuurd ook dagelijks gebeld, maar hp reageert niet, verbinding gebroken of krijg ik te horen dat ik zo geholpen ben.
Week geduurd voordat iemand aan de lijn gekregen die heeft mij gezegd dat die sticker komt en kan ik hem terug sturen. Twee weken gewacht,weer gebeld en krijgt te horen dat mij reclamatie gesloten is en niemand weet waarom dus weer alles op nieuw, nieuwe dossier gemakt om 3 oktober antwoord te krijgen (telefonisch en geen email als bevestiging gekregen) dat ik mag hem niet opsturen mij garantie rechten zij ingetrokken omdat is mij schuld en ze kunnen natuurlijk reparatie doen maar ik moet betallen. En mij bezwaar dat ik sinds 9 september probeer terug te sturen hebt totaal geen invloed ,nee mevrouw je hebt hem kapot gemakt we sluiten deze dossier.
Als u op 9 september de laptop hebt binnengekregen met scheve scharnieren en pas op 13 september bent gaan klagen, dan noem ik dat niet bepaald meteen in actie komen. Het probleem nu is dat het lastig te bewijzen is dat het niet uw schuld is. Bij direct reageren heb je bewijs dat de laptop zo geleverd is.
ja wel maar zat weekend tussen dan is bedrijf gesloten.
Op vrijdag 9 september had u gewoon een mail kunnen sturen dat uw bestelling beschadigd is ontvangen. U hoeft dus niet te wachten tot dinsdag 13 september om te bellen.
ja hier hebt je gelijk, maar nooit nagedacht dat hier zo ellende kan krijgen.
Heeft u die scheve scharnieren direct gemeld?
Stuur ze een brief en (indien mogelijk) een email waarin u HP vriendelijk doch dringend verzoekt binnen 10 dagen te reageren en in geval zij niet reageren u HP in gebreke zult stellen wegens het leveren van een ondeugdelijk product, maar dat u ook juridische stappen zult ondernemen.
Na die 10 dagen kunt u bovenstaande stappen herhalen, maar dan met een aangetekende brief.
quote
Maar mij wettelijke garantie is voorbij omdat HP reageert niet
unquote
Uhmmmm als je op 1 september naar ik aanneem van dit jaar je laptop toch gekocht hebt, dan lijkt het met sterk dat de wettelijke garantie nu al verlopen is. Of is het een refurbished laptop die je gekocht hebt.
In het geval dat je de laptop inderdaad op 1 september dit jaar gekocht hebt dan heb je nog volledige garantie en in dat geval inderdaad even de links die door anderen gegeven zijn volgen en HP schriftelijk (aangetekend en regulier post) in gebreke stellen.
Succes.
ja laptop dit jaar gekocht, maar volgens menner aan de lijn deze probleem komt door laptop laten vallen en dit betekent geen garantie meer voor mij. Daarna kwam hij met antwoord dat ik heb hem te ver open gedan dus weer mij schuld maar dit is HP ENVY X360 laptop 2in1 dus kan ook als tablet gebruiken en zo is ook HP site geadverteerd, maar volgens hp klantenservice is dat niet. Elke gespreek is telefonisch gespreek ondanks dat ik elke keer om email vraag krijg ik gewoon niks terug.
Kijk onder artikel 13 van de algemene voorwaarden
https://www.hp.com/nl-nl/shop/Html/terms_NL.pdf?_gl=1*17hnjaz*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI8NLUrqXJ-gIVlZ93Ch0BbQlREAAYASAAEgLKZPD_BwE&gclsrc=aw.ds
en deze
https://www.hp.com/nl-nl/shop/faq.aspx?p=returns#how-to-return-and-request-refund-or-replacement
Deze stappen heb ik nagelopen, maar ja beide kanten moeten werken zonder reactie van hp kan ik hem niet versturen heb geen ophalstickers, geen dossier nummer alle nummer die ik kan vinden werken niet. Heb uren tijd uitbesteden om die laptop proberen aanmelden op verschillende manieren.
Neem contact op met het juridisch loket. Zo kom je er niet uit met HP. Kijk in de reactie van Heremietkreeft voor het telefoonnummer.
Dit ziet er uit als gebruikerschade. Logisch dat hp dit tegen berekening wil herstellen.
tenzij het product zo uit de doos kwam, maar dat maak ik uit uw bericht niet op.
Ik mag laptop kunnen openen of koop ik hem allen om na te kijken? Is 2 in 1 laptop hij kan kantelen of maximaal open kunnen.
Dit is waarschijnlijk ontstaan omdat ik hem open gedaan scheef scharnieren, je voelt gewoon die scharnier/schroef.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?
Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak?
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer