Wa
door WallyW Jul 1, 2020 om 13:26
Computers & telefonie

Wie heeft ervaring met Fiksi (computerhulp aan huis)?

Ik was altijd klant bij Studentaanhuis, maar zij zijn de laatste jaren flink duurder geworden. Nu kwam ik Fiksi (zie hier) tegen en dat lijkt wel aantrekkelijk: vaste prijzen voor bepaalde klussen en op het oog goedkoper (laatste keer betaalde ik bij Studentaanhuis voor twee uur 77 euro terwijl de dat bij Fiksi 49 euro kost.

Toch twijfel ik want it seems too good to be true. Aan de andere kant hebben ze intussen 70+ reviews op Kiyoh en lijken die wel eerlijk (gemiddeld een 8,7 maar er zitten er een paar negatieve bij waarop overigens keurig is gereageerd).

Wie o wie heeft een ervaring uit eerste hand?

6570 13 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 1, 2020 om 14:02
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Geen ervaring mee. Let wel op dat reviews niet altijd betrouwbaar zijn en vooral niet als iets nieuw is.

Wa
door WallyW Jul 1, 2020 om 14:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik dus gedaan en eerlijk is eerlijk, de positieve lijken wel authentiek (over het algemeen niet heel kort geschreven) en hetzelfde geldt voor de negatieve reacties. Die zijn er (dus die worden niet gefilterd of zo) en daarop wordt netjes geantwoord, waarbij mijn indruk is dat klanten soms onredelijk zijn (bijv. iemand die klaagt over dat de expert zo snel klaar was terwijl ze wist wat het zou gaan kosten).

tdmduc
door tdmduc - Jul 1, 2020 om 14:46
704 Antwoorden / 2 Vragen

Jeetje ik kan ook lekker gaan bijverdienen zie ik.....49 euro om een e-mailaccount te installeren. Ongelooflijk.

Wa
door WallyW Jul 1, 2020 om 15:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zeg je nu wel maar een paar jaar geleden had ik een keer een probleem met mail waarvoor Studentaanhuis me ruim 60 tientjes rekende omdat de student er 1,5 uur druk mee was om het op te lossen

pe
door pebk Jul 1, 2020 om 15:15
590 Antwoorden / 0 Vragen

Zestig tientjes voor anderhalf uur werk? Daar doe ik het ook voor.

Wa
door WallyW Jul 1, 2020 om 15:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Eeeh... Haha, bedoelde 60 euro natuurlijk :D

rj
door rjw Jul 1, 2020 om 18:07
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Ik stel voor dat je het dan ook gaat doen. Eens kijken of je na een paar maanden nog steeds vindt dat het makkelijker verdienen is. Als alles altijd zo makkelijk zou zijn, zouden dit soort hulpdiensten niet bestaan. Dan deed iedereen alles in een paar minuten zelf.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 1, 2020 om 15:19
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer het een keer, u zit er niet aan vast als het niet bevalt.

mi
door miennaamishaaz - Jul 1, 2020 om 15:30
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is eigenlijk uw probleem met de "Computer"?

Mischien kunt u het gewoon zelf oplossen.
Vaak is het probleem niet zo moeilijk om op te lossen.

Wa
door WallyW Jul 1, 2020 om 15:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een ca. 2 jaar oude middenklasse laptop (Windows) die tot een week of 2 geleden prima werkte. Maar nu werkt hij op zich wel alleen lijkt hij heel af en toe vast te lopen. Het maakt niet uit in welk programma: opeens lijkt hij te bevriezen en doet niets meer. Cursor beweegt niet, typen kan niet etc. Maar ca. 20 seconden later gaat hij weer verder alsof er niks aan de hand is. Op dit moment niet onwerkbaar dus omdat het niet heel vaak gebeurt, maar wel erg irritant als het wel gebeurt.

mi
door miennaamishaaz Jul 1, 2020 om 16:58
725 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt er op dat u last kan hebben van Virussen of Malware.

Wat u dan moet doen is het volgende
{ik ga er nu van uit dat een Virus of Malware het probleem veroorzaakt, dus ik geef mijn Standaard procedure voor dit}
{ja dit kan overkill lijken, maar het helpt wel om 99.99% van alle virussen en Malware te verwijderen}

Als de stappen niet duidelijk zijn laat het even weten wat er niet duidelijk aan is. dan kan ik dit wel uitleggen van hoe en wat ik ermee bedoel.
____________
1: Download de volgende programma's {officiele Links van de makers}
https://www.malwarebytes.com/

https://www.hitmanpro.com/en-us.aspx

https://www.superantispyware.com/

2: Installeer de 3 genoemde Programma's
3: Run de Programma's 1 voor 1. {Do een Volledige scan, op elke folder en elk type melding/malware/virus}
4: Indien de Programma's Meldingen geven, en u dit Programma zelf geinstaleerd heeft kan het gaan om een False-Positive.
Maak hier dan eventueel een screenshot van en Post het hier
5: Start de laptop op in Safe modus

https://support.microsoft.com/en-us/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode
6: Run de programma's opnieuw 1 voor 1. {Do een Volledige scan, op elke folder en elk type melding/malware/virus}
7: Indien de Programma's Meldingen geven, en u dit Programma zelf geinstaleerd heeft kan het gaan om een False-Positive.

Maak hier dan eventueel een screenshot van en Post het hier
8: Herstart de PC "start de laptop niet op in Safe modus"

9: Run de Programma's opnieuw 1 voor 1. {Do een Volledige scan, op elke folder en elk type melding/malware/virus}
10: Indien de Programma's Meldingen geven, en u dit Programma zelf geinstaleerd heeft kan het gaan om een False-Positive.
Maak hier dan eventueel een screenshot van en Post het hier
11: Het Probleem zou nu opgelost moeten zijn.
________________
Indien het probleem niet is opgelost Laat het weten.

Dan kan ik u eventueel Doorloodsen voor het opnieuw instaleren van uw Laptop.

Wa
door WallyW Jul 1, 2020 om 17:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor de tips. Ik had al eens goede ervaring met Malwarebytes maar die leverde deze keer niks op. En die andere stappen zijn te ingewikkeld voor me. Of beter gezegd: ik betaal liever een paar tientjes dan dat ik zelf moet gaan zitten prutsen met dingen die me niet zo liggen en me veel frustratie geven. Maar nogmaals dank voor de tips, misschien ga ik er toch een keer voor zitten als ik er de kracht voor heb... ;-)

mi
door miennaamishaaz Jul 1, 2020 om 17:45
725 Antwoorden / 1 Vragen

Als u liever een paar tientjes wilt uitgeven om het probleem op te lossen is dit helemaal prima.
Ik begrijp inderdaad dat u liever niet teveel wilt prutsen, en per ongeluk het probleem erger maakt.
__________
In het geval dat u alleen de grafische layout gebruikt en niets met "CMD/powershell" doet, kan er vrij weinig mis gaan.
_________
Als u nog hulp nodig heeft met uw huidige of een ander probleem laat maar weten.

gerbera
door gerbera - Jul 1, 2020 om 15:37
7382 Antwoorden / 14 Vragen

1½ uur om een mailprogramma te herstellen, welk programma was dat dan wel. Ja de teller loopt wel door bij die student plus dat u ook nog aan een abeonnement vast zit. Tegenwoordig is google uw beste vriend die u vaak kan helpen een probleem op te lossen, kost geen euri alleen misschien wat zweetdruppels.
En soms is er een handige buurjongen of meisje die u wegwijs kan maken want je zou haast denken dat de jeugd al in de baarmoeder met de computer bezig zijn.☺

rj
door rjw Jul 1, 2020 om 18:10
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben wel eens langer bezig geweest om een ogenschijnlijk simpel computerprobleem bij iemand op te lossen. Je wil niet weten wat voor ellende er af en toe wordt gecreeerd. Anderhalf uur is dan zo om. Er hoeft maar ergens een corrupte file te zijn en je bent wel even bezig. En vaak is het een serie van factoren waarom het uiteindelijk goed fout gaat.

aurora1
door aurora1 Jul 2, 2020 om 13:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar misschien heeft u er dan minder verstand van dan u dacht?

gerbera
door gerbera Jul 2, 2020 om 14:05
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@aurora1 +10

rj
door rjw - Jul 1, 2020 om 18:13
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Goedkoper is niet altijd beter. Als iemand, zoals in dit geval, ver onder de marktprijs gaat zitten moet je je afvragen waarom ze dat doen. Ik zie in de prijslijst een vaste prijs staan voor vastlopende computers. Dan zouden eigenlijk alle alarmbellen moeten gaan rinkelen. Een vastloper kan zoveel oorzaken hebben dat niemand kan garanderen om dat in een beperkte tijd te kunnen repareren.Ik zou dan vooraf een garantie vragen dat ze het compleet oplossen voor dat geld. Ongeacht hoe lang het duurt en ook garantie dat het niet na een uur weer vastloopt. Ben benieuwd wat ze dan zeggen.

aurora1
door aurora1 - Jul 1, 2020 om 19:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb ik geen ervaring mee. Bij een nieuw bedrijf zou ik zonder meer al niet als proefkonijn willen fungeren. Van student aan huis wordt de indruk gewekt dat die goed én voordelig is door het woord student. Alsof studenten in het algemeen goed met computers zijn en nog beter problemen ermee kunnen oplossen.
U zou eens in uw woonplaats naar een gratis inloopspreekuur van Seniorweb kunnen gaan. Worden meestal in de bibliotheek gehouden of cultureel centrum oid.
U kunt op dit forum ook computerproblemen voorleggen.
En lees dit eens door: https://www.seniorweb.nl/

Magnum007
door Magnum007 - Jul 1, 2020 om 19:08
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Wally,

Ik heb jouw vraag en reacties goed gelezen.

Ik raad je aan om een Apple computer (laptop). aan te schaffen.

Deze heeft minder last van virussen en is makkelijker is gebruik.

Er zit natuurlijk wel een duurder prijskaartje aan, maar dan hoef je ook niet steeds hulp in te roepen.

Als je een probleem hebt met je Apple laptop neem je hem gewoon mee naar de Apple store: meestal zijn de medewerkers behulpzaam om je gratis te helpen (service).

Ik vind een Windows computer (laptop) veel te ingewikkeld omdat ik ben begonnen met een Apple.

justmeagain
door justmeagain Jul 1, 2020 om 23:44
623 Antwoorden / 8 Vragen

Wat een totale onzin. Als je een Windows pc of laptop bij een goede dealer koopt helpt hij je ook als er iets is. En zoveel Amac vestigingen zijn er nu ook weer niet. Ga je dan met je Apple anderhalf uur reizen om bij de winkel te komen.
En ook Apple computers kunnen een virus krijgen, dat binnenhalen van een virus ligt voor 99% bij onkundige gebruikers.
En als u Windows ingewikkeld vindt zegt dat meer over u als over het o.s.

Magnum007
door Magnum007 Jul 2, 2020 om 00:56
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

Ik praat uit eigen ervaring: een Apple laptop doet het zelfde als een Windows laptop, maar je hebt minder handelingen nodig.

Het besturingssysteem vind ik gewoon makkelijker in de omgang : zo "vraagt" de Macbook steeds om iets te bewaren, terwijl bij mijn Samsung laptop je dit zelf niet moet vergeten.

Maar als je altijd met een Windows laptop hebt gewerkt, dan kan dat handiger voor je zijn.

aurora1
door aurora1 - Jul 1, 2020 om 21:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als de computer alsmaar opeens vastloopt kan dat eventueel door oververhitting komen, vooral als hij het even later opeens weer doet: dan is hij wat afgekoeld. Dan kunt u bijv. het rooster van stof ontdoen:

Als dat niet de oorzaak is kunt u foutcontrole (met repair) laten lopen, eventueel in veilige modus, niet onderbreken, zit op uw computer:
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-foutcontrole-harde-schijf

Wa
door WallyW - Jul 2, 2020 om 20:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Update: ik heb Sjoppy's advies gevolgd. Probeer het een keer... Zo gezegd zo gedaan.

De eerste tekenen zijn positief. Vanmiddag de service "Computer loopt vast" geboekt (nog niets betaald, dat kon zelfs niet!). Ik kon zelf aangeven welke datums ik beschikbaar ben en welke dagdelen (ochtend, middag, avond). Gekozen voor volgende week dinsdagmiddag en -avond en woensdagavond. Nog geen half uur later werd er al een afspraak voor dinsdagavond 19.00 uur bevestigd. En begin deze avond ontving wat vragen van de betreffende student/expert per mail (die ik nog moet beantwoorden).

To be continued...

je
door jelle DV - Nov 26, 2020 om 10:19
3 Antwoorden / Vragen

[commerciele link]

gerbera
door gerbera Nov 26, 2020 om 11:29
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Da's mooi maar om daar nu 5 maanden later mee te komen terwijl de Ts er al uit is schiet niet op natuurlijk. Behalve dat zo'n oude topic weer hinderlijk bovenaan komt te staan. Opvallend dat u wegloopt met zoofy, die ook traprenovaties doet.

Li
door LindaCvN - Dec 24, 2020 om 16:07
1 Antwoorden / Vragen

Het is niet "too good to be true"! Fiksi heeft bij mijn bejaarde moeder een nieuwe telefoon geinstalleerd en dit is perfect verlopen. Vanaf het moment dat je je via de site aanmeldt tot het moment dat de klus is afgerond is de service echt fantastisch. Er wordt direct gereageerd en de processen zijn heel efficient ingericht. Hier kan menig bedrijf een voorbeeld aan nemen;een abosolute aanrader!

gerbera
door gerbera Dec 24, 2020 om 16:14
7382 Antwoorden / 14 Vragen

En daar komt u 6 maanden later mee zonder er bij te vertellen hoelang men bezig is geweest en wat dit grapje gekost heeft. Ze hebben blijkbaar een doorlopende uren teller met daaraan gekoppeld de €ries als ik het verhaal van de TS lees.

Donuts
door Donuts Dec 24, 2020 om 17:14
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Moet een telefoon nu ook al geïnstalleerd worden? Goh.... Ga ergens anders lopen spammen.

getty
door getty Dec 24, 2020 om 17:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen

X

getty
door getty - Dec 24, 2020 om 17:37