da
door dadd1986 Sep 1, 2016 om 13:52
Computers & telefonie

Wie moet het nu oplossen?

Goedendag,

ok. Heel beknopt.  ouders zijn verhuist geen internet,

ziggobellen>>>monteur>>>kan het niet oplossen

>>>BAM heeft gegraven enz maar kan het niet oplossen (eindversterker niet goed en daar mogen hun niet aanzitten)

>>>ziggo weer gebeld die stuurde een speciaal mannetje om de patchkast aan of goed te zetten (goed gezet maar nog geen internet want nu zat het probleem in de volgende patchkast.)

>>> weer ziggo monteur want werkt nog niet maar wat die kwam doen wist hij zelf niet (letterlijk zijn woorden)

>>> weer bam want het zou in de eindversterker zitten. (niet dus, deze gavenn aan contact op te nemen met de VVE en Ziggo)

>>> weer ziggo want bam zegt dat het of bij mijn ouders hun VVE niet goed zit of bij de ziggo.
VVE gebeld en die zeggen eind 2015 alle patchkasten nog up to date gemaakt te hebben voor ruim 10000 euro

>>>weer naar ziggo>> die sturen nu MORGEN WEER een monteur om het uiteindelijke probleem vast te stellen waarvan ik nu al weet dat dit niet gaat gebeuren.

Mijn ouders willen niet overstappen omdat ze gewoon 300mbit internet willen voor school, werk en film. Zij zitten nu dus al 2 maanden zonder internet en zowel de ZIGGO, de VVE en de BAM geven elkaar de schuld dat het niet werkt en ik als particulier zit hier nu tussen en ik moet iedereen bellen want zij doen dat niet naar elkaar claimen zij. Ik heb dus letterlijk zelf de afspraak via bam moeten regelen voor ziggo!

In totaal hebben wij nu 15 uur aan de telefoon gezeten die niet werkt dus we hebben mobiel moeten bellen, amper TV, geen internet, een hoop stress en een hele vieze nasmaak van de onkundigheid en communicatieve amateurisme bij zowel de BAM als de Ziggo. Die arme monteurs worden er maar op uit gestuurd zonder dat hun precies wordt uitgelegd wat ze moeten doen. Die arme telefoonist heeft ook alleen maar gezeur van ons en idereen schuift de verantwoordelijkheid maar door.

Kortom: (sorry voor het lange verhaal)
Wat moet ik(kan ik) nu nog doen want ik vraag me echt af of ik nu niet heel dom bezig bent of juist een van de weinige bent die door blijft zetten want de rest van de buurt bij mijn ouders zit inmiddels bij KPn maar dat is ook waardeloos.
Ik werk zelf in een webshop voor schoteltelevisie en ik heb ook weleens een boze klant en vandaar dat ik vriendelijk blijf tegen ziggo maar het wordt nu echt heel moeilijk niet mijn zelfbeheersing te verliezen.

Uitkijkend naar een behulpzaam antwoord.

Met vriendelijke groet,

Mark de Jong

1033 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2016 om 13:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus de VvE heeft € 10.000 betaald voor nieuwe patchkasten van Ziggo, terwijl alle medebewoners  bij KPN zitten? Weggegooid geld dus.

Als het dan niet in orde komt met Ziggo, dan maar overstappen.

da
door dadd1986 Sep 1, 2016 om 14:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag,

Bedankt voor de snelle antwoorden.

In response:

1) De VVe heeft dit gedaan toen de mensen nog bij ziggo zaten, het is pas in de laatste 5 maanden dat iedereen overstat vanwege dit gezeur. Ik heb de notule van de ledenvergadering opgevraagd waar dit duidelijk in staat.

marita5
door marita5 - Sep 1, 2016 om 14:01
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dadd1986 ,

Als duidelijk is dat het probleem bij Ziggo ligt , stuur dan een aangetekende brief met vermelding aanmaning tot nakoming overeenkomst . klik op de rode regel zie benedenaan voorbeeldbrief .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst

da
door dadd1986 Sep 1, 2016 om 14:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat weet ik dus niet omdat zij elkaar de schuld blijven geven.

da
door dadd1986 - Sep 1, 2016 om 14:19
1 Antwoorden / 1 Vragen
tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2016 om 14:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dan niet echt slim van die VvE, dat zij daar niet meteen achteraan gegaan zijn.

da
door dadd1986 Sep 1, 2016 om 14:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Precies,

En die zeggen dus dat zij daar ook bij ziggo achteraan zitten maar goed, dat kan ook onzin zijn dat weet ik nog niet.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2016 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt niet namens de VvE praten of klagen, die moet dat echt zelf doen. Probeer wat medebewoners te organisten, zodat die VvE er achterheen zit. Zullen ook niet blij zijn. € 10.000 weggegooid voor niets.

marita5
door marita5 - Sep 1, 2016 om 14:27
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Dadd1986 ,

In aanvulling op uw reactie , was dit probleem toen ook al aanwezig toen de mensen nog bij Ziggo zaten , u schrijft de laatste 5 maanden .
Hoe was het dan voorheen ?

DOOR DADD1986 1 SEP. 2016 OM 14:19
ANTWOORDEN / VRAGEN

Goedemiddag,Bedankt voor de snelle antwoorden.In response:1) De VVe heeft dit gedaan toen de mensen nog bij ziggo zaten, het is pas in de laatste 5 maanden dat iedereen overstat vanwege dit gezeur. Ik heb de notule van de ledenvergadering opgevraagd waar dit duidelijk in staat.

da
door dadd1986 Sep 1, 2016 om 14:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag,

In de notulen staat dat er ruim 9000 euro was vrijgemaakt voor het updaten van de kastjes ivm verouderd systeem van 2007 toen ziggo nog casema was. Wat ik van de mensen lokaal hoor is dat het ook voor die tijd in principe goed was, na die update is het ssnel achteruitgegaan en toen heeft de lokale man daar van de vve iedereen dus kpn aangeraden want het kon nog wel eens even gaan duren. (zijn woorden)

Kortom, wij zijn de eerste weer sinds een tijd die er over klagen en op alle internetvergelijkingssites staat dat het kan, ook als ik ziggo als anoniem belt en simpel weg de postcode doorgeef zeggen ze dat het kan.

Zoals u ziet is dit een vervelende situatie en dat is dan ook de reden dat ik er voor mijn ouders achteraan zit en niet zijzelf.

marita5
door marita5 - Sep 1, 2016 om 15:02
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Dadd1986 ,

Als het probleem is ontstaan na de update van de kastjes , dan is het toch duidelijk dat het probleem bij Ziggo ligt .