door wieltje Jan 16, 2014 om 18:16
Computers & telefonie

Wifi

Hallo,
ik heb een smart Phone gekocht en wil hem op Wi-Fi instellen. Ik moet hiervoor een wachtwoord invoeren.
Waar kan ik dit wachtwoord vinden.Staat het op de router of is het een wachtwoord van mijn PC?
B.v.d.

groeten Wieltje

287 7 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Jan 16, 2014 om 18:39
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Meestal staat het onderop de router. Maar als uw PC in het verleden er ook contact meegemaakt heeft, staat daar ook het wachtwoord vermeld bij de Netwerkinstellingen. Afh. van uw besturingssysteem is dit al dan niet direct zichtbaar.

jantje7
door jantje7 - Jan 16, 2014 om 18:39
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U moet het wachtwoord van de router intikken. Kijk eventueel bij de installatie gegevens van de router, inderdaad soms aan de onderkant van de router.

edrick3
door edrick3 - Jan 16, 2014 om 18:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wieltje,

Hetzelfde ww wat je gebruikt als je op je pc inlogt.
Heb je daar zelf ingesteld denk ik.

Suc6

aurora1
door aurora1 - Jan 16, 2014 om 20:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het wachtwoord van de router, hetzelfde als waarmee je op de pc wifi hebt ingesteld. Als het niet op de router zelf te vinden is dan staat het mogelijk in de correspondentie die je erbij gekregen hebt.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 16, 2014 om 20:47
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@TS
Je bezit daadwerkelijk een router of modem met wifi?

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2014 om 10:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wieltje,

En .... gelukt?

crewmember
door crewmember - Jan 17, 2014 om 12:56
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat je gewoon een standaard modem/router hebt waar KPN of ZIGGO ofzo opstaat of die je van hun hebt gehad.

Meestal staat in dit geval het wachtwoord in een meegestuurde brief of op een sticker onder of achter je modem/router.