te
door tervla Nov 6, 2013 om 10:09
Computers & telefonie

Wifiversterking op camping

Op campings is er vaak wel een wifiverbinding, al dan niet betaald, maar soms moet je naar de receptie lopen voor een goede ontvangst. Soms lees je wel eens iets over een soort versterker die je kunt gebruiken in zo'n geval.
Heeft iemand van jullie hiermee ervaring?

17655 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2013 om 10:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een wifi versterker op een camping is natuurlijk wel een probleem, want die versterker moet in een stopcontact op een plek waar nog goede wifi ontvangst is, zodat het signaal daar versterkt wordt en doorgestuurd. Dus dat betekent bij iemand anders in bijvoorbeeld de caravan. Niet echt handig.

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2013 om 10:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik zag ook dit, daar wordt speciaal over een camping gesproken.

Klik hier

costnix
door costnix - Nov 6, 2013 om 12:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat je kan doen is een richtantenne om de wifi antenne te doen. Zie:
https://sites.google.com/site/computertip/antenneversterker

te
door tervla - Nov 6, 2013 om 12:41
8 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb geen wifi antenne. Wij trekken rond met een caravan en bezoeken daarbij veel campings. Dan is het fijn als je af en toe internet hebt. Ik heb gekeken naar de tip van tijger1, maar een apparaat van ca 260 euro aanschaffen vind ik nogal heftig.

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2013 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan wordt het een plekje opzoeken dicht bij de receptie (lol)

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2013 om 13:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een laptop hebt, zou u dus ook kunnen kijken naar een antenne, die zijn natuurlijk veel goedkoper.

gsm
door gsm - Nov 6, 2013 om 14:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik denk dat de wifi repeater niet zozeer door de campinggast, maar eerder door de campinghouder kan worden toegepast. Het ding vergt een stopcontact en moet in elk geval worden ingesteld, net als de laptop of tablet. Daar ga je dan al de mist in, want op de camping of in een hotel krijg je vaak maar een account waarmee je slechts één apparaat tegelijk kunt gebruiken.

Het probleem op de camping is lang niet altijd het bereik, maar vooral het aantal gebruikers dat tegelijk de router van de camping wil gebruiken. Met een wifi repeater wordt dat nog erger, omdat de repeater als tussen station feitelijk een extra gebruiker is. Hierdoor vind ieder transport van data plaats in twee stappen via de repeater, of anders direct via de router. Er zijn al wifi repeaters voor zo'n 20 tot €40.

pi
door pieterwolters - Nov 6, 2013 om 16:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Precies wat GSM zegt, die is niet iets wat de campinggast kan gaan doen. Die moet met z'n handen van het netwerk afblijven.