ar
door armstrong Sep 26, 2013 om 08:29
Computers & telefonie

Willekeur kpn

Mijn vraag aan de KPN is de volgend
Ik had tot 16 augustus 2013 interactieve tv met gratis Digitenne .
Toen is er bij ons glasvezel werd aangelegd ben ik over gestapt op glasvezel van KPN dat had tot gevolg dat het pakket dat ik toen had werd beeindigd .
en daar zat ook Digitenne bij dat vond ik heel jammer , omdat wij dat eigenlijk
wilden blijven gebruiken (deze wordt gebruikt door mijn kinderen op de
slaapkamers) Maar dat ging niet volgens de mevrouw aan de telefoon . Dan maar weer apart een abonnement. Nu kregen wij vorige week een brief van kpn
dat Digitenne duurder ging worden ,en een folder bijgevoegd met een verhaal over
interactieve tv, daar kan je gratis Digitenne bij krijgen , nu komt het
bij mij misschien wat vreemd over maar waarom geen gratis Digitenne bij interactieve tv via glasvezel Glasvezel is al een duurder abonnement en nu
word Digitenne ook weer duurder Ik zie het verschil eigenlijk niet in de pakketten ,alleen gaat het ene signaal over koper en de ander over glasvezel.Voorts staat dat nergens vermeld bij het afnemen van een glasvezel abbonement.Als u even de moeite neemt om te googlen zit u dat ik niet de enigste klager ben.Op de forums die nu worden opgestart zijn ar al klanten van u die tegemoet bent gekomen door het digitenne abbonement gewoon gratis te laten doorgaan .

Het antwoord van de KPN is
In antwoord op uw e-mail van 24 september, bericht ik u het volgende.

Omdat men via een glasvezelaansluiting maximaal 6 digitale tv-ontvangers kan
aansluiten, is er geen aanleiding voor KPN Glasvezel om een andere dienst
gratis aan te bieden. Voor twee ontvangers zijn worden geen extra kosten
berekend en vanaf een derde en meer wordt EUR 4,00 per maand berekend.

Bij het afnemen van het glasvezel pakket wordt niets vermeld over Digitenne
omdat dit niet aan de orde is. Ook op kpn.com staat duidelijk aangegeven wat
onderdeel is van een glasvezel pakket, daaruit blijkt dat Digitenne daar geen
onderdeel van is.

Wat betreft de coulance waar u naar verwijst, sommige klanten hebben in het
verleden gratis Digitenne ontvangen bij hun VDSL aansluiting. In deze en
vergelijkbare gevallen zijn er klanten die een tegemoetkoming hebben ontvangen.
Dit is echter niet standaard en wordt veelal per persoon beoordeeld door
medewerkers van de klantenservice waar zo’n klant op dat moment zijn/haar beklag
doet.

In uw geval moet ik u helaas berichten dat er geen aanleiding is om in uw geval
coulance te verlenen. Het gratis aanbieden van Digitenne is ook geen
mogelijkheid, simpelweg omdat dit niet zo aangevraagd kan worden in het systeem.

Ik kan mij uw teleurstelling wel goed voorstellen maar de door u gewenste
oplossing heb ik dus helaas dus niet voor u.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Ellen Korf
Klantenservice Glasvezel en VDSL van KPN.

Dus je bent afhankelijk van de stemming van de telefoniste of dat je in aanmerking komt voor minder te betalen voor diggitenne heel vreemd!

3117 4 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Sep 26, 2013 om 09:28
937 Antwoorden / 2 Vragen

het is een bedrijf, en die mogen afwijkende overeenkomsten aangaan als zij dit wensen, hier is niks mis mee. Zoals vermeld kunt u extra digitale ontvangers aansluiten, dus daarom heeft u geen Digitenne nodig. De ontvangers zijn misschien wat duurder maar de beeld kwaliteit is wel beter.

U zult het moeten nemen zoals het komt.

diumenge
door diumenge - Sep 26, 2013 om 15:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=armstrong schreef op donderdag 26 sep 2013, 08:29]...
In uw geval moet ik u helaas berichten dat er geen aanleiding is om in uw geval
coulance te verlenen. Het gratis aanbieden van Digitenne is ook geen
mogelijkheid, simpelweg omdat dit niet zo aangevraagd kan worden in het systeem.
...Dat het niet kan omdat het niet in het systeem kan worden aangevraagd is wel het meest sneu excuus dat ik ooit gelezen heb. Wat is het toch een vergane glorie daar bij KPN.

dbeekman
door dbeekman - Oct 1, 2013 om 12:01
12 Antwoorden / 3 Vragen

Bij Glasvezel van KPN zit Interactieve TV via het glasvezel modem en dit willen ze graag promoten.
Als ze hier een gratis alternatieve service bij leveren dan verkopen ze de extra TV tuners natuurlijk niet,

Daar komt nog eens bij dat als u internet krijgt via uw Cai-kabel (Coax) of ADSL (telefoonlijn) betaald u vast recht voor uw Cai aansluting of telefoonlijn bij glasvezel niet en dat maakt het duurder voor KPN als ze dit er toch gratis bij willen leveren.

Het is dus een puur commerciele beslissing voor KPN om geen Digitenne bij Glasvezel te leveren en wel bij een kabel of ADSL abbonement.

tijger1
door tijger1 - Oct 1, 2013 om 13:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie het probleem niet zo. Bij glasvezel krijgt u twee ontvangers, dus dan hebt u er toch een voor de kinderen? Wilt u een derde dan kost u dat € 4,00 per maand, toch veel voordeliger dan een abonnement op Digitenne?