ko
door kodjek100 May 1, 2005 om 09:51
Computers & telefonie

Windows 3.11 ofd win95+ teksverwerker

hallo

Ik moet een computer instaleren die helemaal kaal is alleen de computer is al heel oud en het is een 486 en die persoon wou dat ik er win98 op wou zetten. Maar ik had begrepen dat deze computer te oud daarvoor is ivm de harde schijf +geheugen nu is mijn vraag welke versie van wiondows moet ik er op zetten windows 95 of windows 3.11.Het moet een versie zijn die gewoon draaid op die computer Het nadeel van deze computer is ook dat er geen cdrom speler in zit . Maar die persoon vroeg mij om er een in tebouwen. Tevens ben ik ook benieuwd als ik het besturingssysteem heb geinstaleerd welke versie van office ik dan moet instaleren wand de persoon wil ook graag een teskverwerkings programa zoals word allen ik weet niet als ik bijv win 3.11 instaleer welke versie ik van word moet hebben.

misschien weet iemand raad over deze vragen en iemand die mij hierin advies kan geven. Alvast vriendelijk bedankt

600 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 1, 2005 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 3.11 is wel erg achterhaald en relatief beperkt in de mogelijkheden.

Ik zou dus windows95 proberen te installeren, als de hardwarecapaciteit het toelaat. Office 97 moet er dan op kunnen draaien.

Groeten,

GSM

ve
door verwijderd - May 1, 2005 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

windows 3.11 idd beperkt, en je hebt dan ook nog eens het probleem dat ie met zijn vragen bij bijna niemand meer terecht kan.

Dus indien mogelijk zou ik ook kiezen voor win 95 in combinatie met office 97, of eventueel open-office...

Maar zou die kennis denk ik toch adviseren om eens naar een 2e hands computer te kijken, zo duur zijn die tegenwoordig niet meer, en deze aan een antiek verzamelaar te geven ;-)

ve
door verwijderd - May 1, 2005 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

alvast bedankt allebij ik denk dat het wel gaat lukken alleen de persoon heeft deze computer gekregen netr zoals andere bewoners van de stichting waarin ik ook zit.Alleen de mensen hebben weinig geld voor een tweedehandsje en vandaar dat de stichting die personen een computer hebben gegeven. Waardoor de bewoners~begleiding aan mij hebben gevraagd of ik de computers kon vorzien van een systeem. Vandaar deze vraag

ve
door verwijderd - May 1, 2005 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai kodjek,

Blijf bij Windows 3.11, zelfs met Win95 (wat waarschijnlijk niet gaat draaien) zal je te weinig ruimte hebben op je hardeschijf en als tekstverwerker is dan nog steeds de beste optie Wordperfect. Je ziet maar weer, sommige willen van alles en nog wat .... met niets.

groet WillemG

ve
door verwijderd - May 1, 2005 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik was een paar dagen geleden nog in een kringloopwinkel. Daar koop je een pentium 2 voor 25 tot 50 euro. Ik zou dat overwegen.

Een 486 heeft volgens mij vooral nostalgische waarde, als u hem toch
wilt gebruiken kunt u het beste 3.1 erop zetten en een oude Word-versie
(95 moet wel lukken). Een CD-rom moet ook kunnen, vast ook wel een
extra geheugenkaartje, ook daarvoor verwijs ik u naar de
kringloopwinkel. Helaas heb ik vaak gezien dat mensen dan toch teveel
verwachten van zo'n systeem. Het is gewoon oud...

Succes

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 00:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor 50 euro heb een pIII -500Mhz tegenwoordig. Om eerlijk te zijn, als je een 486 of PI krijgt moet je geld toekrijgen. Je kunt er echt niks meer mee.

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat /bestond een Microsoft Office versie die zowel Windows for
Workgroups (3.11) bevatte alsmede Word voor Windows (6.0). Het geheel
werd geleverd met 9 diskettes om windows 3.11 te installeren en 10
diskettes voor Word.

De hardware eisen voor deze combinatie zijn vanzelfsprekend laag:

- PC met 386 processor

- 4 Mb RAM

- diskettestation

- harddisk (met 38 Mb vrij voor volledige installatie)

- EGA beeldscherm

- muis

Daar deze producten in 1994 op de markt kwamen (BG11/04/94 BG94151004
0080) is het gevolg van een dergelijke installatie dat het vinden van
een werkende printer lastiger zal zijn. Misschien dat je met de
hierboven genoemde codes op het internet nog een dergelijk pakket kan
opscharrelen.

Succes!