vo
door volharding Aug 20, 2013 om 16:15
Computers & telefonie

Windows 7 activeren

Hallo, ik heb een vraag over het activeren van Windows 7. Ik heb windows 7 opnieuw op de computer geinstalleerd en krijg nu tijdens het activeren de melding dat de productkey een algemene key is en dat ik windows niet kan activeren. Het vreemde is dat deze windows altijd op deze computer gewerkt heeft en nu dus niet meer. Ik heb contact gehad met microsoft ondersteuning en daar werd mij verteld dat dit nr geblokkeerd was maar men kon mij niet vertellen waarom. Ik heb niet meer het label met de productkey maar wel de originele windows cd. Weet iemand een oplossing om windows alsnog te activeren want anders moet ik een nieuwe licentie kopen en om 2x te betalen voor hetzelde product vind ik wel erg ver gaan.

9009 22 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 20, 2013 om 17:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Apart gekocht of zat Windows bij je PC of laptop? In het laatste geval zit er ergens een sticker op het apparaat met de key. Heb je die niet meer dan heb je pech, je had beter de key kunnen bewaren ipv de DVD.

Als je de bon nog hebt lukt je daar misschien nog wat mee, maar die kans lijkt mij ook klein.

Uiteraard zijn er andere oplossingen voor, maar die mogen hier niet gegeven worden...

Google is je vriend.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 20, 2013 om 17:29
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je had voor het opnieuw installeren even de key uit Windows moeten plukken en opschrijven.
Overigens kan het haast niet anders dat de key op het apparaat zelf moet staan, onderop/achterkant.

Uiteraard is er nog een andere oplossing, maar dat mogen we hier dan weer niet vertellen, maar ik zou eens gaan praten met de buurjongen :-).

edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2013 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo volharding,

.....Ik heb niet meer het label met de productkey .....
Helaas dus niet deze tip gelezen.
Wellicht iets voor een volgende keer.

Met vr.gr.

vo
door volharding - Aug 20, 2013 om 19:25
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de computer 2e hands gekocht en er wel de Windows DVD bijgekregen maar de sticker niet. De key kan ik wel uit het programma halen maar die is door Microsoft geblokkeerd omdat dit een algemene key zou zijn en die zou alleen bestemd zijn voor bedrijven voor onderzoek/ontwikkeling en kan niet gebruikt worden voor activatie. Dat dit eerder wel was gelukt is waarschijnlijk omdat dit toen nog niet bij Microsoft bekend was volgens een medewerker van Microsoft. Dat ik de originele DVD heb en dat bij controle op de site van Microsoft aangegeven word dat dit een legitieme Windows versie is is niet belangrijk. Het enigste wat mij kan helpen is de sticker met de key en die heb ik niet dus houd het hiermee op. Of misschien nog even met de "buurjongen" gaan praten. Iedereen bedankt voor de reactie.

diumenge
door diumenge - Aug 20, 2013 om 20:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Denk dan dat je (te goeder trouw) een 2e hands PC met een illegale installatie van Windows hebt gekocht...

vo
door volharding - Aug 20, 2013 om 20:21
7 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dan wel met een originele dvd en als ik de geïnstalleerde versie laat controleren op de website van Microsoft krijg ik de melding dat dit een legitieme versie van Windows is. Het enige wat dan illegaal is is de productkey!

diumenge
door diumenge - Aug 20, 2013 om 20:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=volharding schreef op dinsdag 20 aug 2013, 20:21]...
Het enige wat dan illegaal is is de productkey! Dat is, helaas voor jou, ook het enige dat van belang is.

ro
door ron530 - Aug 22, 2013 om 16:25
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@who cares, illegale praktijken om software in welke zin dan ook legaal te maken zijn bij vraag en beantwoordt niet toegestaan evenals email adressen.

ikbenik
door ikbenik - Aug 22, 2013 om 16:59
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ron530 schreef op donderdag 22 aug 2013, 16:25]@who cares, illegale praktijken om software in welke zin dan ook legaal te maken zijn bij vraag en beantwoordt niet toegestaan evenals email adressen.
Ik doe het bijna nooit, maar ik heb dat bericht aan de redactie gemeld zijnde spam.

who cares
door who cares - Aug 22, 2013 om 20:55
146 Antwoorden / 9 Vragen

Jullie zijn wel erg voorbarig om meteen conclusies te trekken wat betreft mijn reactie ,wil je iemand helpen ,is niets illegaals aan even nadenken voor men reageert....

vo
door volharding - Aug 22, 2013 om 22:03
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de reactie van who cares helaas niet gelezen en dat zal voor mij dan wel jammer zijn. Maar helaas zijn er altijd mensen die menen heiliger te zijn dan de paus. Hier laat ik het maar bij.

who cares
door who cares - Aug 22, 2013 om 22:30
146 Antwoorden / 9 Vragen

Tja Volharding,dat zijn mensen die een ander weinig gunnen , in mijn ogen kakkerlakken.......ik kan helaas niets meer betekenen voor je Email adres mag niet volgens die........k

Succes verder

vo
door volharding - Aug 22, 2013 om 22:38
7 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer maar het is niet anders. Evengoed nog bedankt voor je reactie.

who cares
door who cares - Aug 22, 2013 om 22:43
146 Antwoorden / 9 Vragen

Volharding, als je jezelf registreert bij pchelpforum.nl onder de zelfde naam zie ik je daar wel,dan reageer ik wel.

vo
door volharding - Aug 22, 2013 om 22:57
7 Antwoorden / 1 Vragen

Who Cares, nogmaals bedankt voor je hulp maar inmiddels heb ik een nieuw besturingssysteem aangeschaft want ik had het na 2 dagen helemaal gehad. Misschien wel iets te snel geweest maar het is niet anders.

ikbenik
door ikbenik - Aug 23, 2013 om 01:43
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=who cares schreef op donderdag 22 aug 2013, 20:55]Jullie zijn wel erg voorbarig om meteen conclusies te trekken wat betreft mijn reactie ,wil je iemand helpen ,is niets illegaals aan even nadenken voor men reageert....

Het is nu eenmaal niet toegestaan om reclame te maken. En dat is exact wat je gedaan hebt.

Ik heb het betreffende bericht aan de redactie gemeld als spam. Dan is het aan de redactie om te bepalen wat er gaat gebeuren. Als de redactie van mening is dat het niet om spam gaat, zal de redactie geen actie op ondernemen.

Voor de rest oordeel of veroordeel ik niet of je intenties goed of minder goed zijn of dat je wel of niet commerciële bedoelingen hebt.

who cares
door who cares - Aug 23, 2013 om 07:50
146 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 23 aug 2013, 01:43][quote=who cares schreef op donderdag 22 aug 2013, 20:55]Jullie zijn wel erg voorbarig om meteen conclusies te trekken wat betreft mijn reactie ,wil je iemand helpen ,is niets illegaals aan even nadenken voor men reageert....

Het is nu eenmaal niet toegestaan om reclame te maken. En dat is exact wat je gedaan hebt.

Ik heb het betreffende bericht aan de redactie gemeld als spam. Dan is het aan de redactie om te bepalen wat er gaat gebeuren. Als de redactie van mening is dat het niet om spam gaat, zal de redactie geen actie op ondernemen.

Voor de rest oordeel of veroordeel ik niet of je intenties goed of minder goed zijn of dat je wel of niet commerciële bedoelingen hebt.

Je werkt toch niet bij de geheime dienst om dingen op te sporen of iets wel of niet in de haak is, laat ze dat bij de redactie zelf uitzoeken en ik/ we zitten niet te wachten op landverraders want zo zie ik het , ff wat verkeerd in jou ogen en hard hollen om het door te geven, gebruik je energie voor belangrijkere dingen, vele in Ned. gunnen andere het licht niet in de ogen.

ikbenik
door ikbenik - Aug 23, 2013 om 08:25
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=who cares schreef op vrijdag 23 aug 2013, 07:50][quote=ikbenik schreef op vrijdag 23 aug 2013, 01:43][quote=who cares schreef op donderdag 22 aug 2013, 20:55]Jullie zijn wel erg voorbarig om meteen conclusies te trekken wat betreft mijn reactie ,wil je iemand helpen ,is niets illegaals aan even nadenken voor men reageert....

Het is nu eenmaal niet toegestaan om reclame te maken. En dat is exact wat je gedaan hebt.

Ik heb het betreffende bericht aan de redactie gemeld als spam. Dan is het aan de redactie om te bepalen wat er gaat gebeuren. Als de redactie van mening is dat het niet om spam gaat, zal de redactie geen actie op ondernemen.

Voor de rest oordeel of veroordeel ik niet of je intenties goed of minder goed zijn of dat je wel of niet commerciële bedoelingen hebt.

Je werkt toch niet bij de geheime dienst om dingen op te sporen of iets wel of niet in de haak is, laat ze dat bij de redactie zelf uitzoeken en ik/ we zitten niet te wachten op landverraders want zo zie ik het ,

Moet je het zelf weten.

Het is nogal onbeschoft om op een forum gewoon neer te zetten als iemand het niet meer weet en dan je e-mail adres.

[quote=who cares schreef op vrijdag 23 aug 2013, 07:50]
ff wat verkeerd in jou ogen en hard hollen om het door te geven, gebruik je energie voor belangrijkere dingen, vele in Ned. gunnen andere het licht niet in de ogen.
Typisch een reactie van een persoon die zijn eigen regels bepaald en als die dan terecht wordt gewezen gaat die schelden voor landverrader.

Jij bood je diensten aan, dat is niet toegestaan.
Punt.

who cares
door who cares - Aug 23, 2013 om 10:12
146 Antwoorden / 9 Vragen

En dat bepaal jij, ik stop ermee er valt niet te communiceren met iemand die het verstand heeft van een garnaal.

ro
door ron530 - Aug 23, 2013 om 13:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het is op vraag en beantwoord volgens de regels niet toegestaan om tips/trucs die van illegale software legale software maken te ventileren, hoe goed bedoeld ook. Persoonlijke e-mail adressen in een reactie vermelden is ook not done.

ikbenik
door ikbenik - Aug 23, 2013 om 13:27
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 13:24]Het is op vraag en beantwoord volgens de regels niet toegestaan om tips/trucs die van illegale software legale software maken te ventileren, hoe goed bedoeld ook. Persoonlijke e-mail adressen in een reactie vermelden is ook not done.
Als je daarvan de redactie op de hoogte brengt, ben je een landverrader volgens een forumgebruiker.

Redacteur
door Redacteur - Aug 27, 2013 om 10:48
1063 Antwoorden / 62 Vragen

Dames, heren. Graag ontopic reageren en niet op elkaar.