ikbenik
door ikbenik Nov 17, 2012 om 21:59
Computers & telefonie

Windows 8-verkopen vallen tegen

De verkopen van pc's met Windows 8 vallen fors tegen. Dit schrijft technologiejournalist en de bekende 'Microsoft-watcher' op zijn eigen site, meldt Tweakers.net zaterdag. Harde cijfers ontbreken nog, maar Thurrot zegt vanuit een interne bron binnen Microsoft dat de verkoop tot nu toe 'teleurstellend' is.

Toch zou de softwaregigant uit Redmond de schuld niet bij zichzelf zoeken. Volgens de journalist legt Microsoft de oorzaak bij de beperkte beschikbaarheid van Windows 8-pc's en de tegenvallende ontwerpen van hardware met het nieuwe besturingssysteem. Fabrikanten hebben veel verschillende nieuwe apparaten aangekondigd, maar nog lang niet alle ontwerpen zijn beschikbaar.

465 27 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Nov 17, 2012 om 22:00
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik kom niet meer bij van het lachen!

ikbenik
door ikbenik - Nov 17, 2012 om 22:01
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Hoezo van de top (Windows 7) naar de goot (Windows 8)?

valerius-2
door valerius-2 - Nov 17, 2012 om 23:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik begin er toch nooit gelijk aan ik wacht altijd tot mijn computer de geest geef. Maar het zal ook wel komen door de crisis. Bedrijven houden nu ook de investeringen op.En zolang de boel draait gaan ze niet verniewen.

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 18, 2012 om 01:06
468 Antwoorden / 16 Vragen

Ja, met Micros(ch)oft wordt eerst de 'Kat uit de boom gekelen'!

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 18, 2012 om 01:06
468 Antwoorden / 16 Vragen

Ja, met Micros(ch)oft wordt eerst de 'Kat uit de boom gekeken'!

ikbenik
door ikbenik - Nov 18, 2012 om 01:41
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sweeterlake schreef op zondag 18 nov 2012, 01:06]Ja, met Micros(ch)oft wordt eerst de 'Kat uit de boom gekeken'!

Nee, de visie van MS is dat de computers met W8 voornamelijk met touchscreen te bedienen moeten worden en dat het knaagdiertje en ramplank aan de wilgen worden gehangen.
Men wilt dus dat de PC gebruiker de PC hetzelfde gaat gebruiken als de tablet.
W8 is bedoeld voor de touchscreen en minder geschikt voor gebruik met toetsenbord en muis. Wat tegen het zere been is van de meeste computergebruikers.

freya
door freya - Nov 18, 2012 om 17:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, wat moet ik er van zeggen.... Ik zal er niet rouwig om zijn als W8 'flopt'. Heb ook nooit begrepen waarom Microsoft met alle geweld een OS, dat gemaakt is voor een tablet, op een desktop/laptop wil hebben. Twee totaal verschillende gebruikersgroepen met verschillende wensen/eisen....

Maarre....wat is nu de discussie? Of wordt het alleen maar een topic om eens flink naar Microsoft te bashen.....?

Freya

ikbenik
door ikbenik - Nov 18, 2012 om 18:00
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 18 nov 2012, 17:53]Tja, wat moet ik er van zeggen.... Ik zal er niet rouwig om zijn als W8 'flopt'. Heb ook nooit begrepen waarom Microsoft met alle geweld een OS, dat gemaakt is voor een tablet, op een desktop/laptop wil hebben. Twee totaal verschillende gebruikersgroepen met verschillende wensen/eisen....
Simpel, omdat MS die wel al heel lang in wilde gaan. Dus compleet on the cloud werken en bijna geen lokale opslag van gegevens en programma's worden niet meer geïnstalleerd en gekocht, maar gehuurd.

Aangezien steeds meer mensen op de tablet gaan werken, is MS die weg in geslagen, zonder rekening mee te houden met de intensieve PC gebruiker.

[quote=freya schreef op zondag 18 nov 2012, 17:53]
Maarre....wat is nu de discussie? Of wordt het alleen maar een topic om eens flink naar Microsoft te bashen.....?
Nee hoor.

diumenge
door diumenge - Nov 18, 2012 om 18:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit doet MS omdat alles er op wijst dat het einde van de PC/laptop in zicht is. Als MS nu niet instapt missen ze de boot compleet en is het einde oefening voor Windows en domineren Android en iOS straks de markt.

freya
door freya - Nov 18, 2012 om 18:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zondag 18 nov 2012, 18:00]....
[quote=freya schreef op zondag 18 nov 2012, 17:53]
Maarre....wat is nu de discussie? Of wordt het alleen maar een topic om eens flink naar Microsoft te bashen.....?
Nee hoor.
Dan nog, wat is dan de discussie? Je stelt in de openingspost alleen maar vast dat de verkopen van W8 tegenvallen. Ja, en nu? Gaan we nu discussiëren over 'waarom' ze tegenvallen?

Freya

diumenge
door diumenge - Nov 18, 2012 om 18:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De eerste twee reacties zat hij sowieso alleen met zich zelf te "discussiëren".

freya
door freya - Nov 18, 2012 om 18:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 18 nov 2012, 18:23]De eerste twee reacties zat hij sowieso alleen met zich zelf te "discussiëren".
Vandaar ook mijn opmerking over een 'bashen naar Microsoft' topic..... ;-)

Freya

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 18, 2012 om 18:37
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kan me nog vele boze forum leden herinneren toen ze van XP naar Vista gingen !
Verder wachten vele met mij op de opruiming van Windows 7 die nog voldoende op voorraad is!

En gratis update naar Windows 8, dat doe ik wel als er geen extreme problemen zijn.
En waar koop ik een Windows 8 Printer, de meeste staat niets op de doos!

Door Vista slimmer geworden zullen vele even de kat uit de boom kijken.
Vergeet niet dat dit forum lid vele oude vastgelopen en slecht werkende Vista computers opkoopt om er Linux Ubuntu 12.04 op te zetten.

Dus een Tevreden Linux gebruiker die een beetje hoopt dat Ik ben ik gelijk gaat krijgen.

freya
door freya - Nov 18, 2012 om 18:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@tot15karakters:

Windows Vista mag dan niet het beste Windows OS zijn, ik gebruik het toch al jaaaren en zonder problemen....

Freya

diumenge
door diumenge - Nov 18, 2012 om 18:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@tot15karakters, en hier nog een. Prima OS, niets mis (meer) mee.

ikbenik
door ikbenik - Nov 18, 2012 om 19:17
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 18 nov 2012, 18:09]Dit doet MS omdat alles er op wijst dat het einde van de PC/laptop in zicht is.
Dat betwijfel ik.

diumenge
door diumenge - Nov 18, 2012 om 19:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zondag 18 nov 2012, 19:17][quote=diumenge schreef op zondag 18 nov 2012, 18:09]Dit doet MS omdat alles er op wijst dat het einde van de PC/laptop in zicht is.
Dat betwijfel ik.

Tja, dat kan natuurlijk. Ik weet het zelf ook niet, de toekomst zal het uitwijzen. Ik ben erg benieuwd hoe het IT-landschap er over een jaar of 10 uitziet.

ikbenik
door ikbenik - Nov 18, 2012 om 20:37
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 18 nov 2012, 19:24][quote=ikbenik schreef op zondag 18 nov 2012, 19:17][quote=diumenge schreef op zondag 18 nov 2012, 18:09]Dit doet MS omdat alles er op wijst dat het einde van de PC/laptop in zicht is.
Dat betwijfel ik.

Tja, dat kan natuurlijk. Ik weet het zelf ook niet, de toekomst zal het uitwijzen. Ik ben erg benieuwd hoe het IT-landschap er over een jaar of 10 uitziet.
Dat weet niemand.

Waar ik mij wel zorgen over maak is dat MS de boeg heeft omgegooid en zich voornamelijk spitst op de leek en de minder intensieve gebruikers en laat de intensieve gebruiker in de steek.
Men wilt al jaren af van het toetsenbord en muis en ook af van de lokale opslag van gegevens.

Jij schreef:
[quote]Dit doet MS omdat alles er op wijst dat het einde van de PC/laptop in zicht is.
Nu is de vraag: is dat omdat de mensen bijna geen pc meer gaan gebruiken of dat MS geforceerd de boel die kant op probeert te sturen?

Kijk, met Windows 7 is niets mis mee en heeft MS de beste Windows OS neergezet.

MS geeft nu de PC bouwers de schuld, maar dat is onterecht.

Vanaf het begin waren de signalen duidelijk: een tablet OS heeft niets te zoeken op een PC. Maar MS was doof en zette toch door.
Ironisch is dat Linux juist steeds volwassener wordt en die gang naar de tablet niet heeft ingezet.

Ik was wel benieuwd hoe de mensen die wel totaal overgestapt zijn naar W8, hoe die werken met lokale serverprogramma's (zoals EasyPHP), met photoshop, met Pinaccle studio 14, en hoe zij het ervaren.

Ook was ik benieuwd hoe je photoshop, en andere programma's op die tiles kunt zetten.

Die groep mensen die de pc net zo gebruiken als de tablet en smartphone zullen geen problemen ondervinden. Logisch, omdat zij juist die doelgroep van MS zijn.

Maar de groep mensen die de pc niet als de tablet en smartphone gebruiken (zoals ik zei de gek), die uiten wel negatieve geluiden.

diumenge
door diumenge - Nov 18, 2012 om 22:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard, en dat zal voorlopig ook nog wel even zo blijven. Maar alleen als het écht niet aanslaat zal MS z'n strategie veranderen. De tijd zal het leren.

Ik denk dat het een logische evolutie is, omdat het merendeel van de gebruikers voldoende heeft aan de beperkte functionaliteit van 'n tablet. De PC markt met een volwaardig OS zal dan een niche markt worden.

ikbenik
door ikbenik - Nov 18, 2012 om 22:40
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 18 nov 2012, 22:24]Ik denk dat het een logische evolutie is, omdat het merendeel van de gebruikers voldoende heeft aan de beperkte functionaliteit van 'n tablet.
Voor social media, e-mail, internet en foto's en filmpjes bekijken voldoet zo'n medium zeker.

Windows 8 is een OS waarbij begonnen wordt om op alle verschillende apparaten dezelfde OS te zetten en dat de gebruiker overal op al die verschillende apparaten toegang heeft tot zijn gegevens, foto's, e-mail, enz.
Of dat zo verstandig is, betwijfel ik zeer sterk. Ik ben geen voorstander van on-the-cloud en ik zal daar persoonlijk ook niet aan beginnen.

[quote=diumenge schreef op zondag 18 nov 2012, 22:24]
De PC markt met een volwaardig OS zal dan een niche markt worden.
Ik hoop het niet, want dan kom ik in zeer grote problemen.

De ontwikkelingen vind ik persoonlijk zeer gevaarlijk.
Immers is een tablet en smartphone op dit ogenblik een hype.
Maar of dat ook blijft, is nog maar de vraag.

diumenge
door diumenge - Nov 18, 2012 om 23:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zondag 18 nov 2012, 22:40]
Ik hoop het niet, want dan kom ik in zeer grote problemen.
Voor mij hoeft het ook niet per se, maar het is simpele marktwerking. Als de massa geen "lompe PC" of laptop meer nodig heeft en kiest voor smartphone en/of tablet dan is daar niet zoveel tegen te doen.

Zoals men 20 jaar (of zo) geleden niet kon vermoeden dat nu in bijna elk huis een pc of laptop zou staan is het nu misschien moeilijk te bedenken dat dat over 10 a 20 jaar weer over is.

Ik type dit nu ook nog met de laptop op m'n schoot... is over een jaar (of twee) misschien ook wel anders...

valerius-2
door valerius-2 - Nov 18, 2012 om 23:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 18 nov 2012, 18:45]@tot15karakters:

Windows Vista mag dan niet het beste Windows OS zijn, ik gebruik het toch al jaaaren en zonder problemen....

Freya

Het probleem vind ik altijd dat zonder dat ik nodig heb, misschien velen met mij dat men zo gauw dat men gewend is ze steeds weer met een nieuwe versie komen. Het is voor MS alleen maar de bedoeling om weer geld te verdienen. Maar ik dik tevreden ben met Vista doe ik er niet aan mee. Zolang als ik mijn computers nog werken.Het is zelfs zo ook nog dat het nog per computer gebonden is. Men kan het niet eens overhevelen naar een nieuwe computer zonder O.S.

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 19, 2012 om 02:08
468 Antwoorden / 16 Vragen

Drie weken terug W8Pro geïnstalleerd op mijn laptop, kreeg spijt van de installagtie destijds.

Na drie weken gebruik van W8Pro begint het een beetje te dagen hoe W8Pro eigenlijk werkt.

re
door red1 - Nov 19, 2012 om 17:24
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, volgens mij heeft die windhoos 8 geen enkele meerwaarde !!!!!

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 21, 2012 om 03:08
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=red1 schreef op maandag 19 nov 2012, 17:24]Ja, volgens mij heeft die windhoos 8 geen enkele meerwaarde !!!!!

Zonder een touchscreen ken je maar beter bij het oude houden.

ja
door jaap0558 - Nov 10, 2013 om 11:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

Windhoos 8 een verbetering? Ze blijven bij dat Micros(ch)oft ook nog steeds met hun kop in de wolken lopen; wanneer gaan ze daar nu eens een fatsoenlijk marktonderzoek doen naar wat er werkelijk gewenst is onder het publiek.

Men gaat er bij Microsoft van uit dat als zij zeggen dat het zo is, dat dan de gehele wereld als een klootjesvolk ja en amen zegt tegen het plan. Het wordt hoog tijd dat ze eens een keer goed op hun bek gaan, zodat ze eens gaan luisteren naar hun klanten.

En ondersteuning bij Micros(ch)oft; je zoekt het maar uit bij een gebruikersforum! Misschien maar beter ook, dan krijg je tenminste antwoord.

Ik draai al mee in deze wereld sinds MS-DOS 3, en ik ben, gezien de arrogantie die Micros(ch)oft nog steeds tentoonstelt, verbaasd dat deze club nog steeds bestaat. Ik had gehoopt dat ze sinds de intrductie van MS-DOS 6.0 iets geleerd hadden (Bij de eerste presentatie van dit 'geweldige' nieuwe besturingsprogramma startte dit niet op en werd er vanuit de zaal de suggestie gedaan om maar op DR-DOS over te stappen, dat werkte tenminste!), maar kennelijk niet.

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 11, 2013 om 01:53
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=jaap0558 schreef op zondag 10 nov 2013, 11:53]Windhoos 8 een verbetering? Ze blijven bij dat Micros(ch)oft ook nog steeds met hun kop in de wolken lopen; wanneer gaan ze daar nu eens een fatsoenlijk marktonderzoek doen naar wat er werkelijk gewenst is onder het publiek.

Men gaat er bij Microsoft van uit dat als zij zeggen dat het zo is, dat dan de gehele wereld als een klootjesvolk ja en amen zegt tegen het plan. Het wordt hoog tijd dat ze eens een keer goed op hun bek gaan, zodat ze eens gaan luisteren naar hun klanten.

En ondersteuning bij Micros(ch)oft; je zoekt het maar uit bij een gebruikersforum! Misschien maar beter ook, dan krijg je tenminste antwoord.

Ik draai al mee in deze wereld sinds MS-DOS 3, en ik ben, gezien de arrogantie die Micros(ch)oft nog steeds tentoonstelt, verbaasd dat deze club nog steeds bestaat. Ik had gehoopt dat ze sinds de intrductie van MS-DOS 6.0 iets geleerd hadden (Bij de eerste presentatie van dit 'geweldige' nieuwe besturingsprogramma startte dit niet op en werd er vanuit de zaal de suggestie gedaan om maar op DR-DOS over te stappen, dat werkte tenminste!), maar kennelijk niet.

Update Windows 8.1 is een verbetering. Men heeft blijkbaar geluisterd naar de praktijkervoeringen.