im
door imvb86 Jun 1, 2015 om 19:25
Computers & telefonie

Windows 8.1 versus Windows 10

Ik heb er al zo'n moeite mee gehad om na XP aan 8.1 te wennen, zijn de verschillen met Windows 10 al duidelijk, en heeft het zin om er naar over te stappen?

1110 8 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Jun 1, 2015 om 19:46
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik neem aan dat u zich aangeleerd heeft om met die gekleurde tegels van Windows 8.1 te werken. Dat is inderdaad knap lastig. Als u via het bureaublad zou werken had u ws. geen leerprobleem gehad.
En al helemaal niet als u Classic Shell had geinstalleerd. Die kunt u trouwens ook onder Windows 10 installeren. En dan lijkt Windows 10 op 8 en op 7 en op Vista en zelfs op XP. Zonder noemenswaardig leertraject..

zoekster
door zoekster - Jun 1, 2015 om 19:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Men zegt dat W10 al het goede combineert van W7 (lijkt op XP) en W8 en het slechte eruit heeft gegooid.

Afwachten maar....

valerius-2
door valerius-2 - Jun 1, 2015 om 20:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als er werkelijk overstap mogelijk is naar windows 10. Wat is dan de mogelijkheid van de installatie schijf van i8.1 de mogelijkheid om weer naar 10 te gaan als men dus via internet weer een update te krijgen.

door 1953 - Jun 1, 2015 om 20:31
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Onbekend maakt onbemind! Je in alles wat nieuw is wennen aan de nieuwere mogelijkheden van het product.

U allicht uw oude situatie herstellen bij geen gewenning.

im
door imvb86 - Jun 1, 2015 om 21:04
6 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op maandag 1 jun 2015, 19:46]Ik neem aan dat u zich aangeleerd heeft om met die gekleurde tegels van Windows 8.1 te werken. Dat is inderdaad knap lastig. Als u via het bureaublad zou werken had u ws. geen leerprobleem gehad.
En al helemaal niet als u Classic Shell had geinstalleerd. Die kunt u trouwens ook onder Windows 10 installeren. En dan lijkt Windows 10 op 8 en op 7 en op Vista en zelfs op XP. Zonder noemenswaardig leertraject..

gompy2
door gompy2 - Jun 1, 2015 om 21:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=imvb86 schreef op maandag 1 jun 2015, 19:25]Ik heb er al zo'n moeite mee gehad om na XP aan 8.1 te wennen, zijn de verschillen met Windows 10 al duidelijk, en heeft het zin om er naar over te stappen?
Menno Schoone, een bekende goeroe kwam vandaag met een artikeltje op Facebook over Windows 10 waar hij al een poosje mee getest heeft.
Moet je maar eens lezen,
Quote:

MOET U BANG ZIJN VOOR DE UPGRADE NAAR WINDOWS 10?
De mensen die denken dat Windows 10 compleet anders is, moet ik geruststellen. Je voelt je snel thuis. Ik werk er al een tijdje mee, en het voelt een stuk prettiger aan dan Windows 8.1.

Maar hij waarschuwt ook, niet te snel veranderen, lees maar even.
Klik-> Hier

aurora1
door aurora1 - Jun 1, 2015 om 21:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier op Seniorweb over Windows 8(.1) en Classic Shell.
Mogelijk is dat iets voor u?

im
door imvb86 - Jun 2, 2015 om 10:51
6 Antwoorden / 5 Vragen

Dank aan iedereen die de moeite nam mijn vraag te beantwoorden, TOP !