ol
door olleke23 Mar 11, 2009 om 15:39
Computers & telefonie

Windows Mail oopt vast

Indien ik mijn Windows Mail langer dan anderhalf uur aan laat staan, loopt het mailprogramma vast. Ik kan dan geen berichten meer verzenden, verwijderen en er worden ook geen berichten meer ontvangen. Indien ik het programma een keer afsluit en opnieuw open is alles weer goed (voor anderhalf uur tenminste).
Is hier iets aan te doen (ik heb Vista)

498 7 Rapporteer

gsm
door gsm - Mar 11, 2009 om 19:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heb je ook SP1 voor Vista?

gsm
door gsm - Mar 11, 2009 om 19:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In Configuratiescherm, bij Energiebeheer, het actieve schema zodanig wijzigen dat de harde schijf niet meer uitgeschakeld wordt.

ol
door olleke23 - Mar 11, 2009 om 21:09
7 Antwoorden / 8 Vragen

Wat bedoel je precies met SP1, en naar welk schema dien ik te kijken, want ik zie alleen maar een energiebeheerschema dat op Gebalanceerd staat.

gsm
door gsm - Mar 11, 2009 om 23:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Klik op de blauwe regel voor Geavanceerde instellingen.

gsm
door gsm - Mar 11, 2009 om 23:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Via de Startknop kun je met de rechter muisknop op Computer klikken.
Kies dan Eigenschappen.
In het venster van de Computer eigenschappen kun je bovenaan zien of Vista al bijgewerkt is met Service Pack 1 (SP1).
Zonder SP1 werkt Windows Mail niet zo goed.

ol
door olleke23 - Mar 12, 2009 om 00:04
7 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb inderdaad SP1, heb zelfs zojuist nog een paar updates binnen gehaald.
Ben daarna naar Energiebeheer gegaan en vervolgens via Gebalanceerd naar de blauwe regel Geavanceerde instellingen. Daar heb ik vaste schijf aangeklikt, en heb toen gekozen voor Netstroom. Die stond op 30 minuten. Ik heb deze aangepast naar een paar honderd minuten. Zou ik zo van het probleem af moeten zijn dan ?

gsm
door gsm - Mar 12, 2009 om 14:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dat is al een stuk beter. Op netstroom kun je er nog beter voor kiezen om de harde schijf helemaal niet uit te laten gaan.