we
door wea Mar 30, 2006 om 21:45
Computers & telefonie

Windows op nieuw installeren

Hallo allemaal,

Ik wil graag windows opnieuw installeren, ik heb alleen een probleem mjn cd-rom start niet vanaf de computer en ook de floppy-drive doet het niet. Nu heb ik ergens gelezen dat je ook alles kunt formateren mijn vraag is nu als ik dat doe, moet ik dan ook weer met F11 alles opnieuw installeren of kan ik dat gewoon doen. Als ik het met F11 doe dan blijft namelijk alles vast staan. En aan gezien ik zoveel problemen heb wil ik het graag opnieuw installeren wie kan mij helpen.

664 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Als je door de één of andere vreemde (???) oorzaak niet kunt "booten" (opstarten) van CDROM of floppy dan kun je ook iets anders doen. Installeer Windows opnieuw over je bestaande installatie heen. Start de PC op, "gooi" de Windows CD erin en klik "installeren". Klaar is Kees.

Groetjes.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak een bootable cd.

http://www.bootdisk.com/
 hier te vinden voor ieder besturingsysteem

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

scan eerst even alles op virussen en spyware.
Google op internet Hitman-pro en laat deze helemaal zijn werk doen totdat je het eindresultaat ziet met de lijst wat hij gedaan heeft.
Duurt even een tijdje.
Pluk dan ccleaner en laat hem cookies en ander vuil spul opsporen en opschonen.
Haal daarna TweakNow RegCleaner van het Internet af en laat deze je register opschonen.
-----------------------------------------------------------------------
Heb je dat gedaan en kom je nog steeds niet in de CD-rom en diskettestation (floppy's bestaan al lang niet meer!!)klik dan eerst op Deze computer en daarna op Systeeminfo.
Staan daar de cd-rom en diskettedrive niet in de info
zet dan je PC op een eerder herstelpunt (= het punt toen de PC wel alles deed).

Nu moet Windows zowel de A-drive(diskettedrive) vinden en opnieuw installeren en hetzelfde met de CD-rom
Lukt dit ook weer niet dan heb je de installatieCD-rom nodig ; tenminste als je die hebt.
Ga dan naar software en in dat scherm naar hardware en kijk eerst probeer de cd-rom te herinstalleren.

Lukt dat niet dan kies je zoeken op internet.
Je moet dan wel het merk en typenummer van deze drive's weten.
---------------------------------------------------------------------------
Dit is tenminste wat deze Vrije Vogel er van weet te bakken maar er zijn ook deskundiger schrijvers in dit V&A.

Dus mensen help die jongen verder met uw tips ten meerdere glorie van die ouwe rooie VARAhaan.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

LOL @ VARAhaan.

Ik vraag me wel af waarom die PC niet meer kan opstarten vanaf CDROM of floppy... Moeten we dit probleem niet eerst onderzoeken?

Groetjes.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga mee met de movieman...;) Als de CDRom wel gewoon CDs kan lezen, maar niet mee kan opstarten, kunnen er twee oorzaken zijn. Je installatieCD is niet goed of in de BIOS mag ie  niet van de CDRom opstarten.

Controleer in de BIOS of de opstartvolgorde op: CDROM - Harde schijf staat. ( Bij normaal gebruik liever niet, maar nu wel).

Gebruik een CD waarvan je zeker weet dat je er mee kan opstarten, bv een orginele Windows CD.

Als de flop en de CD kapot zijn is er nog wel een mogelijkheid:

1. Plaats de harde schijf in een andere PC een maak een DOS partitie aan van ongeveer 700 MB en plaats aarop MS-DOS en de complete Windows CD

2. Plaats de schijf terug en boot van de harde schijf: ga naar de windows setup map en start SETUP.EXE en installeer Windows op een nieuwe partitie

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om het probleem bij het opnieuw installeren van Wijndows en toch je bestanden behouden,is de computer opstarten zonder de Windows... CD,nadat je systeem heb opgestart plaats je de Windows .... en voer je een upgrade uit.Het voordeel is dat al je bestanden en programma's behouden blijven. Eventuele registers blijven bestaan maar de foutmeldingen na de update zijn dan verleden.

LET OP DAT JE DE JUISTE KEUZE MAAKT,EN DE OPTIE UPGRADE AANVINKT EN !!!!!!!!! NIET !!!!!!!!!!! EEN NIEUWE INSTALLATIE.

Veel succes met het herindelen/ upgraden van je computer,vergeet niet de virusscan en de firewall uit te schakelen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een oplossing waar je alleen je harde schijf voor nodig hebt(werkt alleen als windows 98SE er al op stond toen u hem kocht).
Start de computer in MS-DOS modus. Als dat niet kan, start dan windows. U start MS-DOS door de ctrl - toets ingedrukt te houden en "Alleen MS-DOSpromt" te kiezen
In veel computers zit een map op het pad:
C:\Install\Cabs
of
C:\Windows\Cabs
Hierin zit het installatiepakket voor windows 98SE
In dos start u het zo:
type:
CD \Windows\options\cabs
gevolgd door "setup.exe"
Als er verschijnt: "De opdracht of bestandsnaam is onjuist" bestaat deze map niet of het bestand ontbreekt.
Probeer anders:
CD \Install\Cabs
gevolgd door: "setup.exe"
Als de bovenstaande reactie weer verschijnt, kan ik uw verder niet helpen.
Als het wel werkt, moet u de installatieprocedure volgen.
Als uw computer vraagt om het Certificate of Authenticity vraagt, moet u de PC meestal even omkeren. Daar zit een sticker (door uw fabrikant bevestigd) met een nummer. Dat nummer moet u invoeren.
Hervat nu de installatie. Sla de oude bestanden niet op, want daar zit het probleem. Daarna gaat windows de bestanden kopiëren.
Een slaapverwekkend proces. Windows probeert je wakker te houden met de nieuwe functies van windows 98SE. Mocht de computer tijdens het kopiëren van de bestanden vastlopen, haal dan de stekker uit het stopcontact, herstart de computer in DOS en kies "Installatieherstel"
Succes verder!