ra
door raster Oct 4, 2008 om 11:08
Computers & telefonie

Windows update

Hallo Experts, ik krijg al enkele maanden geen windows update's voor Windows XP meer terwijl automatisch downloaden staat ingeschakeld. Als ik het handmatig probeer via windows update wordt er geen verbinding gemaakt. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem. m.vr.gr. raster

1280 15 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 4, 2008 om 12:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ga eerst eens scannen op malware.

Gebruik een goede en up-to-date virusscanner.
Scan de PC met MalwareBytes AntiMalware (MBAM).
MBAM wel eerst een update laten uitvoeren!

Kijk of een en ander niet door de firewall geblokkeerd wordt.
Zet deze desnoods even uit om te testen.

GSM

ra
door raster - Oct 4, 2008 om 18:03
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo GSM, de PC met MalwareBytes AntiMalware gescand, niets gevonden. Mijn virisscanner is up to date (norton). Firewall kan ik niet uitschakelen, is standaard ingeschakeld via experiabox van kpn. Windows firewall start niet meer op omdat de service is gestopt. het lukt me ook niet hem weer op te starten. Gr. raster

poltol
door poltol - Oct 4, 2008 om 19:18
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ga "gewoon" naar Microsoft.nl en probeer daar via down load eens of het wel lukt. Deze bijvoorbeeld

http://www.microsoft.com/nl/nl/default.aspx

Succes, poltol

poltol
door poltol - Oct 4, 2008 om 19:20
3885 Antwoorden / 22 Vragen

pfffffffffffffff,

Te snel geklikt. Weet u zeker dat er geen waarschuwing komt over active X elementen die u niet uit moet schakelen. Als u die toestemming namelijk, via uw virusscanproggramma, heeft geblokkeerd kan Microsoft niet up daten.

Vr.gr. poltol

gsm
door gsm - Oct 4, 2008 om 19:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je hebt waarschijnlijk Norton Internet Security.
Daar zit al een firewall in.
Je mag maar één firewall actief hebben.
De Windows firewall moet dus uit staan als je de firewall van Norton in gebruik hebt.

GSM

gsm
door gsm - Oct 4, 2008 om 19:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Norton staat bekend als een vervelend programma dat nog al eens dingen tegenhoudt.
Probeer dus eens of je wel met IE7, via menu Extra, de Windows update kunt starten, wanneer je eerst de Norton firewall 5 minuten uit gezet hebt.

Download nog niet de IE8 Beta explorer (via de link van Poltol). Daar zitten nog vervelende fouten in!!

GSM

gsm
door gsm - Oct 4, 2008 om 19:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als niets anders helpt kun je nog het volgende proberen in geval van fout  0x80070424:

Zet onderstaande regels met kladblok in een tekstbestand.
Geef het bestand bijvoorbeeld de naam wurep.bat en bewaar het op het bureaublad of in Mijn Documenten.

Dubbelklik op wurep.bat  om de de commando's uit te voeren:

Inhoud bestand (kopiëren naar wurep.bat):

@ECHO OFF
REM win_uppdate_rep.bat
REM Verhelpt probleem mit WindowsUpdate - fout  0x80070424
Regsvr32 /u jscript.dll
Regsvr32 /u wuaueng.dll
Regsvr32 /u wuaueng1.dll
Regsvr32 /u wucltui.dll
Regsvr32 /u wups.dll
Regsvr32 /u wuweb.dll
Regsvr32 /u wuapi.dll

Regsvr32 wuapi.dll
Regsvr32 wuaueng.dll
Regsvr32 wuaueng1.dll
Regsvr32 wucltui.dll
Regsvr32 wups.dll
Regsvr32 wuweb.dll
Regsvr32 jscript.dll
Regsvr32 atl.dll

GSM

ra
door raster - Oct 5, 2008 om 09:01
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi poltol/GSM, er komt geen waarschuwing komt over active X elementen, alleen maar wachten op verbinding minuten lang en kan dit alleen maar stoppen met alt>crlt>delete. Wat GSM bedoelt gaat me een beetje boven de pet. Wel heb ik via een link kunnen testen of er uberhaubt verbinding is met update computer. Gr., raster

gsm
door gsm - Oct 5, 2008 om 11:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt ook de onderstaande commando's een voor een uitvoeren.
Dat kan via de Start knop en Uitvoeren. Let op de spatie in elke regel.

Regsvr32  wuapi.dll
Regsvr32  wuaueng.dll
Regsvr32  wuaueng1.dll
Regsvr32  wucltui.dll
Regsvr32  wups.dll
Regsvr32  wuweb.dll
Regsvr32  jscript.dll
Regsvr32  atl.dll

GSM

gsm
door gsm - Oct 5, 2008 om 11:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als je nog niet Servicepack 3 geïnstalleerd hebt, dan kun je dat ook overwegen.
Controleer of je SP3 hebt door met de rechter muisknop te klikken op Deze computer. Klik dan op Eigenschappen.
Bovenin het venster van de Eigenschappen staat welke versie van XP en welk SP je op dit moment hebt.

Je kunt SP3 hier downloaden. Download het bestand bijvoorbeeld naar Mijn Documenten. Daarna, om het uit te voeren open je het bestand met een dubbele muisklik.

GSM

ra
door raster - Oct 5, 2008 om 19:03
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo GSM, ik heb servicepack 2. In het conf. scherm heb ik gezien dat het icoon van netwerkverbindingen leeg is, heeft dat er ook iets mee te maken. Kan ik  zonder problemen servicepack 3 downloaden en eventueel weer ongedaan maken via systeemherstel als het mis gaat? Gr., raster

gsm
door gsm - Oct 13, 2008 om 17:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Meestal is SP3 probleemloos, zeker met Intel processor.
Je moet echter wel redelijk zeker weten, dat er geen virus op je PC zit.
SP3 maakt een backup van je huidige systeem, zodat je terug kunt door via Configuratiescherm, Software, Windows SP3 weer te verwijderen.

GSM

ra
door raster - Oct 15, 2008 om 12:03
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi gsm, sp3 geinstalleerd helaas geen resultaat. Toch bedankt voor je advies en mocht er nog iets anders zijn wat ik kan proberen wil ik dit graag van je horen. Gr., raster.

gsm
door gsm - Oct 15, 2008 om 12:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Nog wat mogelijkheden:

Pas op dat Norton, speciaal in het deel voor het SPAM filter, de boel niet saboteert. Open het Norton venster en controleer met name de opties voor de firewall. Zet als proef de firewall tijdelijk uit.

Het probleem zit misschien in de experiabox.

Zet de PC uit.

Zet nu de experiabox eens minstens 5 minuten uit (stroom er af).

Je kunt, als je internet plus bellen hebt, dan ook even niet meer bellen of gebeld worden!

Na 5 minuten de experiabox weer aansluiten op de stroom en op die manier weer aanzetten (duurt een minuut ongeveer).

Dan de PC ook weer aanzetten.
Als het niet helpt dan kun je nog de KPN helpdesk raadplegen.

Maak een herstelpunt (via start, Bureauaccessoires, Systeemwerkset, Systeemherstel). Keuze: Herstelpunt maken, Volgende, een naam bedenken, enz.
Op de PC bij Configuratiescherm, Netwerkverbindingen de verbindingen controleren. Verwijder hier desnoods de hele LAN verbinding of zelfs de LAN adapter in Apparaatbeheer.
Na rebooten wordt deze vanzelf weer geinstalleert of je moet met de KPN CD de draadloze netwerkadapter opnieuw installeren.

In IE via menu Extra, Internetopties, tab Verbindingen de LAN-instellingen openen.
Zorg dat de drie vierkantjes helemaal links niet aangevinkt zijn.
Dus geen Proxyserver gebruiken en niet Automatisch instellingen laten doen.

Zie ook:
http://support.microsoft.com/kb/836941

GSM

ra
door raster - Oct 17, 2008 om 16:48
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo gsm, Experiabox uitschakelen had geen resultaat. Toch heb ik het vermoeden dat het door de E.box komt omdat ik vanaf de installatie (door KPN monteur) die problemen heb. Ik ga eens met KPN bellen om te vragen of de E.box inderdaad het probleem kan veroorzaken. Als zij het probleem oplossen laat ik het nog wel even weten. Nogmaals bedankt voor je adviesen. Gr., raster.