ko
door kodjek100 May 28, 2005 om 15:27
Computers & telefonie

Windows xp

hallo

Als je een orginel versie van windows xp hebt zonder service pack geintregeerd word dan bij de instalatie van windows xp de harde schijf als ware grote gezien of ziet de harde schijf maar een gedeelte van de hardeschijf namelijk 133gb inplaats van 160gib. Ik heb een versie waarbij dit wel het geval is en toen ik service pack 2 er opzette was het probleem opgelost. Is dat bij orginele versies van winxp zonder service pack ook het geval dat ze een bepaald bestand misssen die in sp1 en 2 geintregreerd is

wie weet dit

639 6 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - May 28, 2005 om 15:59
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Kodjec,

Dit heeft te maken met het rekensommetje wat ze tegenwoordig (als...verkoop praatje) gebruiken. 1 MB = 1024 nu zeggen ze 1 MB = 1000, wel als je een harde schijf koopt van 160 GB zal je dit nooit en te nimmer meer tegenkomen. 160 gedeeld door 1000 of 1024. Slim???

Succes WillemG

hoffie1965
door hoffie1965 - May 30, 2005 om 19:49
126 Antwoorden / 0 Vragen

uhhhh warmachine kijk ff gewoon naar het antwoord boven je joh

heeft helemaal niks te maken met windows, is idd gewoon het rekensommetje met 1024

wa
door warmachine - May 30, 2005 om 20:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem ligt hem in het feit dat de gewone windows xp 32 bit is. van die 32 bits zijn er 4 gereserveerd, waardoor je 28 bits overhoudt. Na een berekening blijkt inderdaad dat je rond de 131 GB aan hardeschijfruimte komt.

Windows xp SP1 heeft een module ingebouwd dat zorgt voor een 48 bit adressering, waardoor de schijf wel helemaal herkend wordt.

ko
door kodjek100 - May 30, 2005 om 20:10
5 Antwoorden / 7 Vragen

beste willem

wat is dat voor flauwekul van die verkoop praatsjes neem een voorbeeld aan wasmachine die legt het het tenmiste goed uit en het klopt nog ook wat ik van een de computerzaken heb vernomen dat er een bestand wordt gemist bij windows xp zonder sp1 of 2 en dat is dat windows xp net wat wasmachine zecht is 32 bit waar 4 bit word gebruikt en waardoor je 131 gb krijgt in plaats van 160gb of 200gb. dat is wat ik uiteindelijk wilde horen en niet dat wat jij en die andere hebben verteld aan mij. Wand wachmachine legde het goed uit en ik snap het wand van jou werd ik niet weizer

bedankt voor de reactie

hoffie1965
door hoffie1965 - May 30, 2005 om 20:22
126 Antwoorden / 0 Vragen

Grin, de eerste de beste die 160 gb kan wegschrijven op een 160 GB HDD is een hele knappe jongen

hell-rider
door hell-rider - May 31, 2005 om 08:36
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai. Kodjek,

Denkende dat ik hier het een en ander uitleg om iemand te helpen en of wegwijs te maken in deze materie krijg ik een reactie die helemaal de plank mis slaat, en nu je toch over bits gaat beginnen wil ik je wel even uitleggen hoe dat in elkaar steekt.

Eerst hadden we 8 bits computers, ( 01010101 ) toen 16 bits ( 0101010101010101 ), 32- en nu zelfs 64 bits. Volgende, eerst hadden we FAT 16 en nu hebben we FAT 32, éh, éh wat heb dat er mee te maken....Welnu, 1 karaktertje of tekentje neemt bij FAT 16 de 8 of 16 bit helemaal in beslag, met andere woorden een letter A is 8 of 16 BIT groot. Dus een Word documentje kan aardig groot worden als 1 z'n lettertje een hele bit in beslag neemt. Nu zijn bijna alle computers geformatteerd met FAT 32 dit houdt in dat een BIT eerst volgepropt wordt voordat hij aan een ander begint, dus.... je bestandje wordt kleiner en de computer wat sneller.

Zo dit was een verhaaltje over BITJES en nu nog maar een keertje rekenen.

Gegroet WillemG