bardotlover
door bardotlover May 4, 2013 om 22:00
Computers & telefonie

WINDOWS XP eruit???

ik hoorde dat per 2014 ...Windows XP niet meer ondertsteund wordt door Microsoft. Weet iemand of dat zo is en of het beter is om Windows 7 te nemen.???

14551 83 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 4, 2013 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - May 4, 2013 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo bardotlover,

Tja, er zijn natuurlijk ook alweer een aantal opvolgers. Windows Vista, Windows 7 en nu Windows 8. Het houdt natuurlijk wel een keertje op.

Maar als je een computer hebt die nog goed werkt met Windows XP, dan kun je die natuurlijk gewoon blijven gebruiken. Het is niet zo dat het straks 'opeens' niet meer werkt....

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - May 5, 2013 om 09:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het grootste probleem zal zijn dat je op een gegeven moment geen nieuwe applicaties meer kunt gebruiken omdat die niet werken met XP. Maar als dat niet nodig is, is er geen probleem. Eventuele security gaten die niet meer opgelost worden wordt steeds mindere een probleem (er zijn immers steeds minder xp gebruikers, dus ook steeds minder interessant om die aan te vallen.

ve
door verwijderd - May 5, 2013 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

XP blijft gewoon bruikbaar maar er komen geen updates meer voor. M.i. hoeft dat geen probleem te zijn XP is al dermate dicht getimmerd dat er geen essentiële updates meer nodig zijn. Voordeel van XP is wel dat oudere randapparatuur nog gebruikt kan worden terwijl die in Win 7 vaak niet meer ondersteund worden. Mijn advies zolang de pc nog niet aan vervanging toe is XP lekker blijven gebruiken.

ve
door verwijderd - May 5, 2013 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

hierbij wil ik diumenge, freya, jorisw en ron530
bedanken voor hun goede uitleg, en een fijne dag nog,
groetjes Iris

ik ga toch maar over naar windows 7 t.z.t.

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

windows 7 is ongeveer het zelfde als windows xp

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp heel het gedoe rond de "startknop"niet goed, ik gebruik al windows sinds het bestaat en heb nog nooit een startknop gebruikt.
Ik vind het knullige, kinderachtige blokjesscherm veel erger dan het gemis van een knop die ik toch al niet gebruikte.

on topic, de computer stopt inderdaad niet na dat microsoft gestopt is met ondersteuning, dit is hier al meerdere keren aan de orde geweest.
Ik ben zelfs van mening dat je op een oude computer beter geen nieuwste besturingsystemen zet en daar gewoon mee wacht tot je volgende computer, dan is alles weer enigsinds op elkaar afgestemd en zal ( hoogstwaarschijnlijk maar met microsoft weet je dat nooit zeker ;-) ) ook beter werken.

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 7 lijkt, in tegenstelling tot wat Labren beweert, helemaal niet op XP. Het ziet er in de eerste plaats wezenlijk anders uit en diverse onderdelen zijn niet meer terug te vinden of hebben een andere plek gekregen. Windows zeven is het laatste besturingssysteem dat nog specifiek voor de 'traditionele' computer is gemaakt. Met Windows 8 ligt de nadruk op apparaten met een aanraakscherm. De verwachting is dat het bureaublad er in de volgende grote versie (Windows 9?) helemaal niet meer bij zit. Sta je op het punt om van XP over te stappen naar iets nieuwers, dan is dit het moment om een computer aan te schaffen met Windows 7. Dat is over niet al te lange tijd namelijk niet meer verkrijgbaar, zoals Diumenge hier eerder aangaf. Bovendien is de overstap een stuk minder groot, want de bediening is vergelijkbaar met die van Vista en XP. Wil je het nieuwste van het nieuwste, ga dan voor Windows 8. Nadelen zijn dat je alles opnieuw onder de knie moet zien te krijgen en mogelijk werkt veel randapparatuur niet (vooral als die al wat ouder is.).

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat alleen om de ondersteuning. Dat betekent dat je XP gewoon zal blijven werken. Er zullen alleen geen nieuwe updates meer komen voor XP na deze datum. De meeste XP machines draaien vrij stabiel, en zullen dat ook wel blijven doen, mits je geen gekke dingen doet.
De vraag is of je over moet naar een nieuwere Windows versie. Als je met dit systeem prima uit de voeten kunt zou ik niet aanraden te upgraden. Waarschijnlijk kun je je systeem wel upgraden naar Vista, maar dit besturingssysteem heeft ook hogere systeemeisen en zal je PC eerder trager maken.
Ik zou aanraden gewoon XP te blijven gebruiken op deze PC. Mocht je in de toekomst een nieuwe PC of laptop kopen, dan krijg je doorgaans ook een recenter besturingssysteem meegeleverd.

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, mijn eigen slechte ervaring met de overstap van XP naar W8: de laserprinter en scanner doen het niet meer, want Konica Minolta heeft geen updates van de drivers gepubliceerd.
Mijn opmerking: zo lang mogelijk met XP doorgaan en aan het einde: enkele reis milieustraat.

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel simpel,gewoon doorgaan met XP,of een nieuwe pc kopen met 8 ,ookdaar leer je mee om te gaan.

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou ook doorgaan met XP.
Tot op het moment dat het meest cruciale onderdeel stuk gaat.
En heb je wel eens gedacht aan Ubuntu?
Het gratis alternatief voor Windows en IOS.
Als je dan toch alles opnieuw moet leren kun je ook Ubuntu leren.

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

harryromijn schreef op maandag 6 mei 2013, 13:34: Helaas, mijn eigen slechte ervaring met de overstap van XP naar W8: de laserprinter en scanner doen het niet meer, want Konica Minolta heeft geen updates van de drivers gepubliceerd.
Mijn opmerking: zo lang mogelijk met XP doorgaan en aan het einde: enkele reis milieustraat.

Voor de scanner zou je 3PP software (bijv. Vuescan) kunnen proberen. Vaak nog beter dan het origineel ook.

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

De afgelopen tijd 80 kantoormachines en 10 laptops van windows xp omgezet naar windows 7.
Alles in een netwerk, dat wel. Enige probleem dat ontstond was de grootre van de harde schijf
Na enige tijd. De laptops werden trager, de pc's met Intel Celeron en 1gb intern geheugen nauwelijks.
Lijkt me de mogelijkheid waard om windows 7 erop te zetten. Let op intern geheugen.

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op Classic Shell | Free software downloads at SourceForge.net kan je een gratis start knop downloaden

diumenge schreef op zondag 5 mei 2013, 12:38: Dat zal nog lastig worden om naar Windows 7 over te gaan, zeker als je nog een jaar wacht. Denk dat over een jaar Windows 7 niet meer legaal is verkrijgen. Maar tegen die tijd heb je wel Windows 8.1 waar de startknop weer is teruggekeerd.

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een goed advies de rest is bijna allemaal onzin.Windows 8 is speciaal ontwikkeld voor tablets. Op een gewone PC heb er een volledige besturing bij en kun je gebruik maken van gratis en gekochte apps.Als je Classic Shell installeert werkt windows 8 als windows 7 inclusief startknop.

jantom schreef op maandag 6 mei 2013, 13:56: Windows XP voorlopig gewoon gebruiken, is mijn advies.

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op maandag 6 mei 2013, 15:48: Op Classic Shell | Free software downloads at SourceForge.net kan je een gratis start knop downloaden.....

wat hebben jullie toch met die startknop, waarom zou je iets wat al "loopt" nog willen starten??
Wat doe je dan precies met die knop???
Ik begrijp dat echt niet hoor, ik maak geen grapje ofzo.
Ik gebruik mijn computer best veel en ben toch niet echt onkundig maar start heb ik zover ik weet nog nooit gebruikt, bij geen een windows versie.

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een besturing voor de tablet heeft niets te zoeken op de notebook en desktop.
Alleen MS wilt dat maar niet begrijpen, net als aanhangers van Windows 8.

Komt ook nog bij dat MS een besturingssysteem wilt zonder desktop. Dus alleen met die Metro.
Daar ben ik dus een felle tegenstander van.

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo bardotlover,ik heb al 3 jaar windows 7,en dat bevalt mij best.
maar wat ik vragen wil,is dat jouw kat of is dat een plaatje,wat een schat,dit slaat nergens op ,maar ik ben een kattenmens en kon het niet laten om dat te vragen,ik vind hem leuker dan al die wondows.

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op maandag 6 mei 2013, 16:44: Een besturing voor de tablet heeft niets te zoeken op de notebook en desktop.
Alleen MS wilt dat maar niet begrijpen, net als aanhangers van Windows 8.

Komt ook nog bij dat MS een besturingssysteem wilt zonder desktop. Dus alleen met die Metro.
Daar ben ik dus een felle tegenstander van.

Helemaal mee eens , het werkt gewoon niet , de Slogan is niet voor niets Windows 8 , welkom in Lego Land !
Net als ooit , de samsung netbook nc 10 op de markt kwam , met windows 7 STARTER .
Met 1 gb intern en een atom single core procesor , flut troep dus .

Upgrade naar Windows 7 Utimate , niet meer voor uit te branden !

Windows 8 hoort niet thuis op een laptop of pc het is speelgoed , net als android !

Made for children , for children , Bulshit due !

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op maandag 6 mei 2013, 16:06: Dit is een goed advies [u]de rest is bijna allemaal onzin[/u]....
Je hebt wel een erg hoge pet op van jezelf hè?

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

In a free world there is no need for windows and gates!

SLACKWARE LINUX ... BLEEDING EDGE

A computeer with Windows tastes like a chocolate cake without mustard

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

mof schreef op maandag 6 mei 2013, 19:23: In a free world there is no need for windows and gates!

SLACKWARE LINUX ... BLEEDING EDGE

A computeer with Windows tastes like a chocolate cake without mustard

Hmmm. Een Applelaar?

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op maandag 6 mei 2013, 19:32:
mof schreef op maandag 6 mei 2013, 19:23: In a free world there is no need for windows and gates!

SLACKWARE LINUX ... BLEEDING EDGE

A computeer with Windows tastes like a chocolate cake without mustard

Hmmm. Een Applelaar?

Hmmm een android sukkellaar , dat is puur Linux , en open sourse .

Echt Nederlands mag niks kosten , en loopt altijd vast ,

Linux is 100 % beter , als je de know how kent , en ja Gates is een oplichter , laats is microsoft nog voor corruptie aangeklaagt ,

Het is dat je het maar even weet !

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ojee, de MS-bashers komen onder hun stenen vandaan.

Tsssssssssjikkkk, wegwezen!

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Linux is in veel gevallen geen goede vervanger van Windows.

ve
door verwijderd - May 6, 2013 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een mogelijk is, om uw windows xp op uw computer te laten staan zolang het kan en vind u het voor het internet niet meer verantwoord, maar wel voor thuisgebruik, kan u naast windows xp ook Xubuntu linux er bij zetten, om het internet op te gaan.
Dan heeft u de keuze uit twee systemen op u computer één voor het thuiswerk en één voor veilig surfen over het internet.

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 07:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

gwbonline schreef op maandag 6 mei 2013, 12:59: Windows 7 lijkt, in tegenstelling tot wat Labren beweert, helemaal niet op XP. Het ziet er in de eerste plaats wezenlijk anders uit en diverse onderdelen zijn niet meer terug te vinden of hebben een andere plek gekregen. Windows zeven is het laatste besturingssysteem dat nog specifiek voor de 'traditionele' computer is gemaakt. Met Windows 8 ligt de nadruk op apparaten met een aanraakscherm. De verwachting is dat het bureaublad er in de volgende grote versie (Windows 9?) helemaal niet meer bij zit. Sta je op het punt om van XP over te stappen naar iets nieuwers, dan is dit het moment om een computer aan te schaffen met Windows 7. Dat is over niet al te lange tijd namelijk niet meer verkrijgbaar, zoals Diumenge hier eerder aangaf. Bovendien is de overstap een stuk minder groot, want de bediening is vergelijkbaar met die van Vista en XP. Wil je het nieuwste van het nieuwste, ga dan voor Windows 8. Nadelen zijn dat je alles opnieuw onder de knie moet zien te krijgen en mogelijk werkt veel randapparatuur niet (vooral als die al wat ouder is.).

windows 7 is een veredelde windows xp en werkt op een wat oudere computer ook perfect , als de computer wat ouder is heb je kans dat de hoger windows versies niet werken

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Labren mailt: Sta je op het punt om van XP over te stappen naar iets nieuwers, dan is dit het moment om een computer aan te schaffen met Windows 7.

Maar worden er nog wel nieuwe pc's verkocht met Windows 7 erop ?

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 09:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

john1948 schreef op dinsdag 7 mei 2013, 09:42: Labren mailt: Sta je op het punt om van XP over te stappen naar iets nieuwers, dan is dit het moment om een computer aan te schaffen met Windows 7.

Maar worden er nog wel nieuwe pc's verkocht met Windows 7 erop ?

Zelfbouw computers met Windows 7.

Er is meer dan alleen kant en klare computers van de bekende merken.

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok, dat is waar,dank je Ikbenik !

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je bv Classic Shell ( Free software ) van downloads SourceForge.net op je Windows 8 PC installeert werkt de PC weer alsof er W 7opstaat. Een W 8 upgrade is de helft goedkoper als W7 upgrade.

john1948 schreef op dinsdag 7 mei 2013, 09:42: Labren mailt: Sta je op het punt om van XP over te stappen naar iets nieuwers, dan is dit het moment om een computer aan te schaffen met Windows 7.

Maar worden er nog wel nieuwe pc's verkocht met Windows 7 erop ?

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op maandag 6 mei 2013, 13:56: Windows XP voorlopig gewoon gebruiken, is mijn advies.

Het hangt hier echter zoveel af van het antwoord op de vraag wat u met uw computer zoal doet.
Ik doe veel aan bestandsbeheer en dan is Vista en W7 veel handiger. Automatisch herbenoemen van bestanden is voor mij een waardevol extra.

Onder Xp kunnen nog hangers voorkomen en onder Vista was dat al minder. Vista is -ik zeg het maar weer tegen de afkrakers- een heel goed besturingssysteem (dat nieuwere hardware vereist) en W7 is niet anders dan Vista maar dan ietsje aangepast en wat minder streng is qua hardware. Maar die hardware moet geen fouten hebben...

W8 (wat is dat snel op de markt gekomen..- er moest weer geld verdiend worden) is gewoon W7 met een paar nieuwe mogelijkheden en een geheel ander uiterlijk (dat bedriegt). Men speelde in op de behoefte van het publiek aan een ander uiterlijk en het besturingssysteem moet daar ook op worden afgestemd. Anders maar niet beter... Maar onder de motorkap (waar we niet naar mogen kijken en waar ik weinig inzicht in heb) is er weinig spectaculairs veranderd. Het is aangepast aan de moderne tijd met alle hulpmiddelen die we menen te moeten gaan gebruiken. Ik hoef niet...
Het lastige is dat elk besturingssysteem weer zijn voordelen en nadelen heeft. XP heeft mogelijkheden die de latere versies weer niet hebben. En die mis ik.
W7 is een zeer stabiel besturingssysteem. W8 interesseert me niet en komt niet in huis dus daar weet ik niets van - de opvolger komt er al aan en ik begreep dat de volgende opvolger ook al op stapel staat.
Maar de startknop van XP-Vista-W7 komt weer terug en dat is een kleine aanpassing want W8 is niet veel anders dan W7...
Nog een laatste opmerking: internetten veronderstelt het gebruik van programma's zoals een firewall en een anti-virusprogramma en die zullen best nog wel een tijd ook onder Windows XP draaien. Die programma's zijn qua veiligheid nog belangrijker dan het besturingssysteem zelf biedt.
bedankt voor het uitgebreide antwoord!!!!

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op maandag 6 mei 2013, 14:07:
harryromijn schreef op maandag 6 mei 2013, 13:34: Helaas, mijn eigen slechte ervaring met de overstap van XP naar W8: de laserprinter en scanner doen het niet meer, want Konica Minolta heeft geen updates van de drivers gepubliceerd.
Mijn opmerking: zo lang mogelijk met XP doorgaan en aan het einde: enkele reis milieustraat.

Voor de scanner zou je 3PP software (bijv. Vuescan) kunnen proberen. Vaak nog beter dan het origineel ook.

dit wordt mij teveel!!! alles lijkt wel abracadabra,
maar bedankt voor het woordenspel.

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zal nog lastig worden om naar Windows 7 over te gaan, zeker als je nog een jaar wacht. Denk dat over een jaar Windows 7 niet meer legaal is verkrijgen. Maar tegen die tijd heb je wel Windows 8.1 waar de startknop weer is teruggekeerd.

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 5 mei 2013, 12:38: Dat zal nog lastig worden om naar Windows 7 over te gaan, zeker als je nog een jaar wacht. Denk dat over een jaar Windows 7 niet meer legaal is verkrijgen. Maar tegen die tijd heb je wel Windows 8.1 waar de startknop weer is teruggekeerd.

ik begrijp er geen bal van, maar het zal wel. Bedankt.

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach het is toch over duidelijk , MS pleurt een besturing's systeem op de markt .
En de gebruiker , kan steeds maar weer rapporten op sturen !!
Weet MS Zelf wel waar hij mee bezig is , Win 8 , hoort bij Intertoys thuis , echt Rotzooi

Zoals , de mededeling er is een fout opgetreden in een programma , excuses voor het ongemak !
terwijl je er al dagen mee bezig ben , alles kwijt , no back up !

Dat is echt service , nee gewoon Bagger !!! MS

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

lanser50 schreef op dinsdag 7 mei 2013, 19:00: Ach het is toch over duidelijk , MS pleurt een besturing's systeem op de markt .
En de gebruiker , kan steeds maar weer rapporten op sturen !!
Weet MS Zelf wel waar hij mee bezig is , Win 8 , hoort bij Intertoys thuis , echt Rotzooi

Zoals , de mededeling er is een fout opgetreden in een programma , excuses voor het ongemak !
terwijl je er al dagen mee bezig ben , alles kwijt , no back up !

Dat is echt service , nee gewoon Bagger !!! MS

natuurlijk, helemaal mee eens!!

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

lanser50 schreef op maandag 6 mei 2013, 20:17:
Linux is 100 % beter , als je de know how kent , en ja Gates is een oplichter , laats is microsoft nog voor corruptie aangeklaagt ,

Bill Gates heeft al meer goede dingen voor de wereld gedaan dan wij met z'n allen ooit voor elkaar zullen krijgen.

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Zoals , de mededeling er is een fout opgetreden in een programma , excuses voor het ongemak !terwijl je er al dagen mee bezig ben , alles kwijt , no back up !......

Fouten in een programma hebben niks te maken met Windows. Tja, en dat je geen back-up hebt gemaakt, is natuurlijk je eigen keuze geweest.

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg de indruk dat Bardotlover zich helemaal niet geholpen voelt, gezien zijn reacties. Dat hij het gevoel heeft dat de antwoorden niets meer met zijn vraag te maken hebben, of dat hij de antwoorden te ingewikkeld vindt.

Klopt dat Bardotlover?

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op dinsdag 7 mei 2013, 20:18:
lanser50 schreef op maandag 6 mei 2013, 20:17:
Linux is 100 % beter , als je de know how kent , en ja Gates is een oplichter , laats is microsoft nog voor corruptie aangeklaagt ,

Bill Gates heeft al meer goede dingen voor de wereld gedaan dan wij met z'n allen ooit voor elkaar zullen krijgen.

Tja Bill Gates , schuld gevoel , goede doelen steunen , met miljarden op zak lekker makkelijk .
en er zelf miljarden aan verdienen , Nederland wou ontwikkeling's hulp stoppen !
Tja minder inkomsten voor bill Gates , goede dingen laat me niet lachen de huichelaar !

Windows 3.11 daar ging het toch om ? van een stelletje amateurs , wat nog beter werkte als nu .

Het is knap , de hele wereld te belazeren , en als zakenman biljoenen te verdienen !
Bill Gates is gewoon een arogante 0 , dat weet hij zelf ook .

Ga hier verder niet op in , het is gewoon een soort goed makertje , voor de fouten die hij gemaakt heeft !
Mij houd je niet voor de gek !

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Praat niet zo verschrikkelijk dom lanser50.

ve
door verwijderd - May 7, 2013 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op dinsdag 7 mei 2013, 21:30: Praat niet zo verschrikkelijk dom lanser50.

Waarom praat ik dom , de plain keys , blueprints vergeten ?
Zodat software fabriekanten , in het niets grijpen , laat staan computer en laptop fabrikanten !
Zodat er alleen rotzooi op de markt komt ,
Kroes heeft Microsoft , hier voor aangekaagt , en gewonnen .
Loop al sinds 1990 mee met computers ,
Weet wel beter .

ve
door verwijderd - May 8, 2013 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

lanser50 schreef op dinsdag 7 mei 2013, 22:03:
diumenge schreef op dinsdag 7 mei 2013, 21:30: Praat niet zo verschrikkelijk dom lanser50.

Waarom praat ik dom , de plain keys , blueprints vergeten ?
Zodat software fabriekanten , in het niets grijpen , laat staan computer en laptop fabrikanten !
Zodat er alleen rotzooi op de markt komt ,
Kroes heeft Microsoft , hier voor aangekaagt , en gewonnen .
Loop al sinds 1990 mee met computers ,
Weet wel beter .

Windows 7 is op dit moment de stabielste en veiligste Windows die er is.

Diverse softwarefabrikanten hebben inderdaad bij Kroes huilie huilie gedaan. Ze werden "benadeeld" door Microsoft.
Ze vergeten er alleen bij te vermelden dat het publiek hun slechte software niet wilt en hen links laat liggen.

Daarnaast moet ik ook nog iets kwijt:
Velen zitten te zaniken dat Windows niet veilig was.
Laat ik dit erover zeggen: als 90% van de computers uitgerust is met Windows, is het voor virusschrijvers en criminelen totaal niet interessant om Linux aan te vallen die maar een marktaandeel heeft van 4%.
Kijk eens bij de tablet en smartphone besturingssystemen. Daar is Android nu de grote marktleider en ligt nu volop onder vuur.
Omdat het geen product van MS is, is men stil. Dat vind ik dus echt huichelachtig.

Iedere besturingssysteem ligt onder vuur. Geen enkel is echt veilig te noemen.
Het feit is dat als Linux op 90% van de computers stond, dat Linux echt net zo onder vuur lag en onveilig was als de problemen die Windows gekend heeft.
En het bewijs is er: de kernel van Android is Linux.

En Apple?
Dat huichelachtig zooitje!
Natuurlijk ligt IOS ook keihard onder vuur. Alleen is Apple goed in de doofpot strategie. Updates uitbrengen en de rest stilhouden.

ve
door verwijderd - May 8, 2013 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet waarom je antwoord geeft op het geleuter van Lanser 50..Je kan iemand toch niet serieus nemen als ie beweerd dat Windows 3.11 beter is dan W 7.Als je dat soort onzin uitkraamt ben je aardig van het padje.

ikbenik schreef op woensdag 8 mei 2013, 00:32:
lanser50 schreef op dinsdag 7 mei 2013, 22:03:
diumenge schreef op dinsdag 7 mei 2013, 21:30: Praat niet zo verschrikkelijk dom lanser50.

Waarom praat ik dom , de plain keys , blueprints vergeten ?
Zodat software fabriekanten , in het niets grijpen , laat staan computer en laptop fabrikanten !
Zodat er alleen rotzooi op de markt komt ,
Kroes heeft Microsoft , hier voor aangekaagt , en gewonnen .
Loop al sinds 1990 mee met computers ,
Weet wel beter .

Windows 7 is op dit moment de stabielste en veiligste Windows die er is.

Diverse softwarefabrikanten hebben inderdaad bij Kroes huilie huilie gedaan. Ze werden "benadeeld" door Microsoft.
Ze vergeten er alleen bij te vermelden dat het publiek hun slechte software niet wilt en hen links laat liggen.

Daarnaast moet ik ook nog iets kwijt:
Velen zitten te zaniken dat Windows niet veilig was.
Laat ik dit erover zeggen: als 90% van de computers uitgerust is met Windows, is het voor virusschrijvers en criminelen totaal niet interessant om Linux aan te vallen die maar een marktaandeel heeft van 4%.
Kijk eens bij de tablet en smartphone besturingssystemen. Daar is Android nu de grote marktleider en ligt nu volop onder vuur.
Omdat het geen product van MS is, is men stil. Dat vind ik dus echt huichelachtig.

Iedere besturingssysteem ligt onder vuur. Geen enkel is echt veilig te noemen.
Het feit is dat als Linux op 90% van de computers stond, dat Linux echt net zo onder vuur lag en onveilig was als de problemen die Windows gekend heeft.
En het bewijs is er: de kernel van Android is Linux.

En Apple?
Dat huichelachtig zooitje!
Natuurlijk ligt IOS ook keihard onder vuur. Alleen is Apple goed in de doofpot strategie. Updates uitbrengen en de rest stilhouden.

ve
door verwijderd - May 8, 2013 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op dinsdag 7 mei 2013, 20:29: Ik krijg de indruk dat Bardotlover zich helemaal niet geholpen voelt, gezien zijn reacties. Dat hij het gevoel heeft dat de antwoorden niets meer met zijn vraag te maken hebben, of dat hij de antwoorden te ingewikkeld vindt.

Klopt dat Bardotlover?

hallo Zoekster,

bardotlover is een vrouw, en ik heb zo veel antwoorden gekregen (mijn dank ervoor) en ook al bedankt, dus je ziet dat antwoorden voor mij niet té ingewikkeld is. Maar als ik jou een plezier ermee kan doen... hartelijk bedankt en intussen ben ik al veel wijzer geworden. (82 antwoorden) Het wordt dus Windows7.
Een fijne dag nog,
groetjes Iris

ve
door verwijderd - May 8, 2013 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op dinsdag 7 mei 2013, 20:29: Ik krijg de indruk dat Bardotlover zich helemaal niet geholpen voelt, gezien zijn reacties. Dat hij het gevoel heeft dat de antwoorden niets meer met zijn vraag te maken hebben, of dat hij de antwoorden te ingewikkeld vindt.

Klopt dat Bardotlover?

Hallo Zoekster,

Bardotlover is een vrouw, en ik vindt antwoorden niet ingewikkeld. Enige antwoorders heb ik ook bedankt, maar intussen ben ik echt wijzer geworden! (82 antoorden). Het wordt dus Windows7
als ik jou er een plezier mee kan doen....hartelijk bedankt en een fijne dag gewenst.
Groetjes Iris

ve
door verwijderd - May 8, 2013 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op dinsdag 7 mei 2013, 20:29: Ik krijg de indruk dat Bardotlover zich helemaal niet geholpen voelt, gezien zijn reacties. Dat hij het gevoel heeft dat de antwoorden niets meer met zijn vraag te maken hebben, of dat hij de antwoorden te ingewikkeld vindt.

Klopt dat Bardotlover?

die reacties die ik krijg lijken steeds meer op een "ik weet het beter gevecht),
Maar mijn vraag is in elk geval goed door (haast) iedereen beantwoord.
Dank ervoor,
groeten Iris

ve
door verwijderd - May 8, 2013 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

lanser50 schreef op woensdag 8 mei 2013, 18:11:
bardotlover schreef op woensdag 8 mei 2013, 16:54:
zoekster schreef op dinsdag 7 mei 2013, 20:29: Ik krijg de indruk dat Bardotlover zich helemaal niet geholpen voelt, gezien zijn reacties. Dat hij het gevoel heeft dat de antwoorden niets meer met zijn vraag te maken hebben, of dat hij de antwoorden te ingewikkeld vindt.

Klopt dat Bardotlover?

die reacties die ik krijg lijken steeds meer op een "ik weet het beter gevecht),
Maar mijn vraag is in elk geval goed door (haast) iedereen beantwoord.
Dank ervoor,
groeten Iris

je hoeft je niet te verontschuldigen, hoor. Jij hebt het volste recht om youw mening te schrijven,
en ik ben niet zo snel op mijn teentjes getrapt.
Alles vergessen und vergeben. Ich mache mir das Leben nicht so schwer.
Also einen schönen Abend wünsche ich Dir,
Grüsse Iris

Sorry het was absoluut niet de bedoeling , om je op het verkeerde been te zetten .
Wat ik met Win 3.11 bedoel , is gewoon nostalgie , en werkt nog steeds .
Het is zeker niet beter dan Win 7 .

Maar heb eerder vermeld , dat je Win XP , zolang mogelijk moet houden .

Als je computer snel genoeg is , kan je er misschien een tweede harde schijf bij zetten .
En daar Win 7 op zetten , en een multi boot maken .

Als je de Computer aanzet , kan je kiezen voor Win XP of Win 7

Win 7 werkt gewoon goed en stabiel .

Wat ikbenik schijft , dat Android , keihard aan gevallen word , door Hackers en crimminelen klopt !

Hoge bomen vangen veel wind , dus hoe meer gebruikers , des te meer pesterij , en fraude !

Day is gewoon een Feit

ve
door verwijderd - May 8, 2013 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows XP voorlopig gewoon gebruiken, is mijn advies.

Het hangt hier echter zoveel af van het antwoord op de vraag wat u met uw computer zoal doet.
Ik doe veel aan bestandsbeheer en dan is Vista en W7 veel handiger. Automatisch herbenoemen van bestanden is voor mij een waardevol extra.

Onder Xp kunnen nog hangers voorkomen en onder Vista was dat al minder. Vista is -ik zeg het maar weer tegen de afkrakers- een heel goed besturingssysteem (dat nieuwere hardware vereist) en W7 is niet anders dan Vista maar dan ietsje aangepast en wat minder streng is qua hardware. Maar die hardware moet geen fouten hebben...

W8 (wat is dat snel op de markt gekomen..- er moest weer geld verdiend worden) is gewoon W7 met een paar nieuwe mogelijkheden en een geheel ander uiterlijk (dat bedriegt). Men speelde in op de behoefte van het publiek aan een ander uiterlijk en het besturingssysteem moet daar ook op worden afgestemd. Anders maar niet beter... Maar onder de motorkap (waar we niet naar mogen kijken en waar ik weinig inzicht in heb) is er weinig spectaculairs veranderd. Het is aangepast aan de moderne tijd met alle hulpmiddelen die we menen te moeten gaan gebruiken. Ik hoef niet...
Het lastige is dat elk besturingssysteem weer zijn voordelen en nadelen heeft. XP heeft mogelijkheden die de latere versies weer niet hebben. En die mis ik.
W7 is een zeer stabiel besturingssysteem. W8 interesseert me niet en komt niet in huis dus daar weet ik niets van - de opvolger komt er al aan en ik begreep dat de volgende opvolger ook al op stapel staat.
Maar de startknop van XP-Vista-W7 komt weer terug en dat is een kleine aanpassing want W8 is niet veel anders dan W7...
Nog een laatste opmerking: internetten veronderstelt het gebruik van programma's zoals een firewall en een anti-virusprogramma en die zullen best nog wel een tijd ook onder Windows XP draaien. Die programma's zijn qua veiligheid nog belangrijker dan het besturingssysteem zelf biedt.

ve
door verwijderd - May 8, 2013 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bardotlover:
Ik vind het zeer irriterend en storend dat je steeds berichten herhaald.
A.UB. niet meer doen.

ve
door verwijderd - May 8, 2013 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op woensdag 8 mei 2013, 20:31: @bardotlover:
Ik vind het zeer irriterend en storend dat je steeds berichten herhaald.
A.UB. niet meer doen.

"De pot verwijt de ketel dat het zelf zwart is"! Niets-voor-niets 'De Betweterige Don Quichot' bijgenaamd.

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 01:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfgang wölfe schreef op woensdag 8 mei 2013, 23:40:
ikbenik schreef op woensdag 8 mei 2013, 20:31: @bardotlover:
Ik vind het zeer irriterend en storend dat je steeds berichten herhaald.
A.UB. niet meer doen.

"De pot verwijt de ketel dat het zelf zwart is"! Niets-voor-niets 'De Betweterige Don Quichot' bijgenaamd.

Hmmm, de consuwijzer aanhanger spreekt ook weer modder.
Nog steeds niet in de gaten dat consuwijzer totale onzin uitkraamt?
Was ik al bang voor.

Als jij met modder gaat gooien, kun je verwachten dat je modder terugkrijgt.
Pats!

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 01:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat betreft het ingrijpen bij on of offtopic zijn van de reacties word er weer aardig met twee maten gemeten door de moderatie.........tsjonge wat een kinderachtig gedoe weer hier zeg !!!

Heel even had ik nog het idee dat sommigen hier boven stonden maar niets is minder waar lijkt het ...........

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 05:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

domantwoord schreef op donderdag 9 mei 2013, 01:45: Wat betreft het ingrijpen bij on of offtopic zijn van de reacties word er weer aardig met twee maten gemeten door de moderatie.........tsjonge wat een kinderachtig gedoe weer hier zeg !!!

Heel even had ik nog het idee dat sommigen hier boven stonden maar niets is minder waar lijkt het ...........

Klopt. Vandaar ook mijn reactie.

Waar het om ging is dat sommige mensen het nodig vinden om een bericht via quotes steeds te herhalen. Dat is zeer irritant.

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 5 mei 2013, 12:38: Dat zal nog lastig worden om naar Windows 7 over te gaan, zeker als je nog een jaar wacht. Denk dat over een jaar Windows 7 niet meer legaal is verkrijgen. Maar tegen die tijd heb je wel Windows 8.1 waar de startknop weer is teruggekeerd.

Hallo diumenge,

heb jij al de Window 8.1 ergens gezien?? En hoe bevalt het??

http://www.techradar.com/news/software/operating-systems/windows-blue-update-to-build-on-and-improve-windows-8-1131737
ben benieuwd
groetjes Iris

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

dewollf schreef op maandag 6 mei 2013, 13:25: ik zou voor W7 gaan.
een overstap van XP naar W8 zou wel eens een grote schok voor u betekenen.
Vista zou ik afraden, dat is de grootste flop van microsoft geweest.

wel is de vraag of uw PC een zwaarder programma als W7 aankan, dat zal afhangen van de processor en intern geheugen.
de kans is zeer groot dat de pc heeeeel traaaag wordt met W7

ik zou gaan voor een nieuwere pc met W7

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

De antwoorden aan Iris zijn op zich correct, maar wijzen niet op de hardware consequenties. Veelal zal de hardware niet voldoen aan de eisen die door de nieuwe versie worden gesteld; eerst een check uitvoeren dus! Tenzij je ook een nieuwe PC koopt natuurlijk.

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou voor W7 gaan.
een overstap van XP naar W8 zou wel eens een grote schok voor u betekenen.
Vista zou ik afraden, dat is de grootste flop van microsoft geweest.

wel is de vraag of uw PC een zwaarder programma als W7 aankan, dat zal afhangen van de processor en intern geheugen.
de kans is zeer groot dat de pc heeeeel traaaag wordt met W7

ik zou gaan voor een nieuwere pc met W7

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

De beste overgang is naar Win 7 , veel bugs zijn er uit , Win 8 is een Lego blokken doos .
Waar je niet aan kan wennen , als je gewend ben met Win XP te werken .
Met Win 7 , kan je nog eenvoudig Win XP programma's draaien .
En is na de laatste update , redelijk stabiel .

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schrijf u in op de nieuwsbrief van Windows stap voor stap.
Daar komen t.z.t. verschillende alternatieven voor uw Windows XP-computer op te staan.
Blijf voorlopig uw XP-computer houden en gooi hem niet weg!

http://bit.ly/winstap

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

bertfe schreef op maandag 6 mei 2013, 15:49: Schrijf u in op de nieuwsbrief van Windows stap voor stap.
Daar komen t.z.t. verschillende alternatieven voor uw Windows XP-computer op te staan.
Blijf voorlopig uw XP-computer houden en gooi hem niet weg!

http://bit.ly/winstap

Inderdaad , gooi geen oude schoen weg voor dat je , een goede passende nieuwe hebt .
Geen updates voor XP , No matter what , zolang het werkt is het goed

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

rozentuin schreef op maandag 6 mei 2013, 17:20: hallo bardotlover,ik heb al 3 jaar windows 7,en dat bevalt mij best.
maar wat ik vragen wil,is dat jouw kat of is dat een plaatje,wat een schat,dit slaat nergens op ,maar ik ben een kattenmens en kon het niet laten om dat te vragen,ik vind hem leuker dan al die wondows.

Hallo rozentuin,

ja dat is er een van de twee. En heel lief hoor. Ben ook een kattenmens, maar Windows is voor mij ook belangrijk.
Groetjes Iris

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

bobbielinux schreef op maandag 6 mei 2013, 23:14: Een mogelijk is, om uw windows xp op uw computer te laten staan zolang het kan en vind u het voor het internet niet meer verantwoord, maar wel voor thuisgebruik, kan u naast windows xp ook Xubuntu linux er bij zetten, om het internet op te gaan.
Dan heeft u de keuze uit twee systemen op u computer één voor het thuiswerk en één voor veilig surfen over het internet.

bedankt voor het antwoord, maar deze twee systemen zijn mij helemaal niet bekend.
Groetjes Iris

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 7 is veiliger dan Windows XP.

Alleen moet men rekening houden dat het interne geheugen groter is dan 2GB.
Windows 7 werkt het beste met 4 GB werkgeheugen of groter.

Dan is er nog de keuze tussen 32 bit en 64 bit. Als het even kan, kies dan voor 64 bit.

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

bardotlover schreef op donderdag 9 mei 2013, 19:27:
bobbielinux schreef op maandag 6 mei 2013, 23:14: Een mogelijk is, om uw windows xp op uw computer te laten staan zolang het kan en vind u het voor het internet niet meer verantwoord, maar wel voor thuisgebruik, kan u naast windows xp ook Xubuntu linux er bij zetten, om het internet op te gaan.
Dan heeft u de keuze uit twee systemen op u computer één voor het thuiswerk en één voor veilig surfen over het internet.

bedankt voor het antwoord, maar deze twee systemen zijn mij helemaal niet bekend.
Groetjes Iris

Linux lijkt een beetje op Windows.
Wordt heel vaak aanbevolen door bashers van Microsoft.

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

bardotlover schreef op woensdag 8 mei 2013, 16:54:
zoekster schreef op dinsdag 7 mei 2013, 20:29: Ik krijg de indruk dat Bardotlover zich helemaal niet geholpen voelt, gezien zijn reacties. Dat hij het gevoel heeft dat de antwoorden niets meer met zijn vraag te maken hebben, of dat hij de antwoorden te ingewikkeld vindt.

Klopt dat Bardotlover?

die reacties die ik krijg lijken steeds meer op een "ik weet het beter gevecht),
Maar mijn vraag is in elk geval goed door (haast) iedereen beantwoord.
Dank ervoor,
groeten Iris

Sorry het was absoluut niet de bedoeling , om je op het verkeerde been te zetten .
Wat ik met Win 3.11 bedoel , is gewoon nostalgie , en werkt nog steeds .
Het is zeker niet beter dan Win 7 .

Maar heb eerder vermeld , dat je Win XP , zolang mogelijk moet houden .

Als je computer snel genoeg is , kan je er misschien een tweede harde schijf bij zetten .
En daar Win 7 op zetten , en een multi boot maken .

Als je de Computer aanzet , kan je kiezen voor Win XP of Win 7

Win 7 werkt gewoon goed en stabiel .

Wat ikbenik schijft , dat Android , keihard aan gevallen word , door Hackers en crimminelen klopt !

Hoge bomen vangen veel wind , dus hoe meer gebruikers , des te meer pesterij , en fraude !

Day is gewoon een Feit

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 7 wordt tot minstens 2020 ondersteund met updates.
Maar wellicht is het over een tijdje niet meer leverbaar.
Want Windows 7 is opgevolgd door Windows 8.
Wees echter niet bang voor Windows 8.
Momenteel worden er wekelijks artikelen over Windows 8 op de website geplaatst.
En over één of twee weken komt er een artikel waarin een eenvoudig programma staat waardoor je
Windows 8 het uiterlijk kunt geven van Windows XP of Windows 7.

Schrijf u in op de nieuwsbrief van Windows stap voor stap om op de hoogte te blijven:

http://bit.ly/winstap

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat bedoel ik dus. Complete postings geheel quoten zonder eigen commentaar toe te voegen, bumpen dus. Ergerlijk en zeer irritant.

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op donderdag 9 mei 2013, 19:29: Windows 7 is veiliger dan Windows XP.

Alleen moet men rekening houden dat het interne geheugen groter is dan 2GB.
Windows 7 werkt het beste met 4 GB werkgeheugen of groter.

Dan is er nog de keuze tussen 32 bit en 64 bit. Als het even kan, kies dan voor 64 bit.

Dank je ikbenik,
maar met een groter werkgeheugen heb ik rekening gehouden.
groetjes Iris

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

bardotlover schreef op donderdag 9 mei 2013, 19:05:
diumenge schreef op zondag 5 mei 2013, 12:38: Dat zal nog lastig worden om naar Windows 7 over te gaan, zeker als je nog een jaar wacht. Denk dat over een jaar Windows 7 niet meer legaal is verkrijgen. Maar tegen die tijd heb je wel Windows 8.1 waar de startknop weer is teruggekeerd.

Hallo diumenge,

heb jij al de Window 8.1 ergens gezien?? En hoe bevalt het??

http://www.techradar.com/news/software/operating-systems/windows-blue-update-to-build-on-and-improve-windows-8-1131737
ben benieuwd
groetjes Iris

Nee, ik gebruik zelf nog geen Windows 8 (behalve op m'n telefoon dan). Wat ik bedoelde te zeggen is dat je snel moet zijn wil je nog (een systeem met) Windows 7 kopen, maar waarschijnlijk zal Windows 8.1 (Blue) wel weer iets meer om Windows 7 lijken.

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 8.1 (Blue) krijgt wel functionaliteiten uit Windows 7, maar blijft gewoon bagger.

De desktop van Windows 8 is een zeer uitgeklede versie van Windows 7. Maar het grootste probleem is dat er geen connectie is tussen desktop en Metro. Even omschakelen is er niet bij.

Metro met die tiles is puur voor touchscreen en heeft totaal niks te zoeken op de notebook en desktop.
De reden dat Microsoft die weg in geslagen is, is puur omdat de tablet enorm populair geworden is en Microsoft met Windows 8 de concurrentie aan wilt gaan met de tablet. Dus men wilt ook een OS maken die op de tablet populair moet worden.
Windows 8 is niets anders dan een besturingssysteem voor de tablet op de notebook en desktop.

Waar Microsoft met Windows 8 ook naartoe wilt gaan is het verbannen van de desktop omgeving in Windows en compleet over wilt stappen naar de Metro met die tiles omgeving. Men kan dan alleen programma's op die tiles zetten welke uit de appstore aangekocht zijn.

Dat is waar MS naar toe wilt, en dat is waar ik fel op tegen ben.

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op donderdag 9 mei 2013, 19:53:
Dat is waar MS naar toe wilt, en dat is waar ik fel op tegen ben.

Ik had net Stevie aan de telefoon, je weet wel, Stevie Ballmer, de nieuwe baas van MS die nu Billy heeft opgevolgd, die had ik dus aan de telefoon en ik zei tegen hem, ik zei "Stevie, wat jij wilt met dat verbannen van dat desktop gedoe uit Windows 8, dat moet je niet gaan doen jochie.."
"Onee Gompy, (we zijn nogal close met elkaar), onee Gompy, waarom moet ik dat niet gaan doen dan" vroegt die.
Ik zei "Nou daar is die ikbenik, je weet wel, die van dat kassa-vara forum uit Nederland, die is daar echt fel op tegen!"
"Pot-jan-doosie- (zei die op zijn amerikaans), pot-jan-doosie" dat is maar goed dat je het zegt, we gaan het gelijk terugdraaien, want als die ikbenik, die uit dat kassa-vara forum er fel tegen is, dat kunnen we niet gebruiken. dat gaat ons klauwen met geld kosten"... (zei die op zijn amerikaans)

Dus we hebben zo maar kans dat Windows 8 toch veranderd wordt, en wat ik al gelezen heb zijn er veranderingen op komst, allemaal dank zij ikbenik, die was er fel op tegen...
Quote:

De aanwijzingen stapelen zich op dat Microsoft serieus overweegt in Windows 8 de desktop met startknop in ere te herstellen.

De vervanging van het vertrouwde openingsscherm van Windows door een 'tegeltjes'-interface is Microsoft op veel kritiek komen te staan. Volgens velen is juist die stap ook de reden voor de tegenvallende verkopen van Windows 8, en volgens sommigen heeft die stap zelfs de pc-verkopen doen inzakken.
Code aangetroffen

Begin deze week meldde iemand op het My Digital Life-forum dat er in het Windows-register van ontwikkelversie 9364 een sleutel was aangetroffen met de naam twinui-CanSupressStartScreen. Kort daarop meldde de Russisch-talige site Microsoft Portal dat er in dezelfde ontwikkelversie een direct link library (DLL) was aangetroffen die naar die sleutel verwijst, met kennelijk als functie om het Metro-interface bij opstarten over te slaan.

Website The Verge citeerde een dag later niet nader geïdentificeerde bronnen met kennis van zaken, die meldden dat Microsoft momenteel tests uitvoert met een versie van Windows 8.1 waarin gebruikers kunnen kiezen. De eerste keer zou Windows 8 dan nog in het tegeltjes-interface opstarten, maar de gebruiker krijgt wel de mogelijkheid om dat vervolgens over te slaan.
Nog geen definitieve beslissing

Jongste in de rij is Mary Jo Foley, een goed ingevoerde Microsoft-watcher die doorgaans niet met speculatieve berichten komt. Eén van haar bronnen meldt dat Microsoft nu overhelt naar de beslissing om gebruikers de keus te geven het 'tegeltjes'-interface over te slaan en direct in de vertrouwde desktop te openen. Gebruikers kunnen dan ook desgewenst de Start-knop in ere herstellen, meldt Foley's bron. Die bron voegt daar wel aan toe dat er nog geen definitieve beslissing is genomen.

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gompy2:
Ik had het over de toekomst van Windows. Niet over die update.

Men wilt in de toekomst compleet af van de desktop en volledig overstappen op de Metro interface. Men wilt ook af van de losse programma's. Men wilt naar het systeem van de smartphones en tablets: programma's kan men alleen via de Appstore kopen/huren.
Programma's welke aan de tiles gekoppeld worden zijn alleen via de appstore aan te schaffen/huren. Een programma dat niet via de appstore is aangeschaft kan dus niet aan een tile gekoppeld worden.

Dat is wat men wilt.
Dat jij nu de spot met mij drijft, getuigd echt van je ontwetendheid wat MS daadwerkelijk wilt. Hoef je mij niet te bespotten.

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op donderdag 9 mei 2013, 22:20: Wat leuke viswinkel ,maar je hoeft niet op windows 8.1 te wachten.Er zijn diverse progjes om W8 op te starten als W7.Mijn voorkeur gaat naar de gratis open sourse versie van Classic shell
.Start 8 Betaald
Startbutton 8 Gratis
Classic Shell Gratis
Start is Back Betaald zijn andere keuzes.

Klopt.
Die zaken heb ik al vaker toegepast om de desktop van Windows 8 dezelfde functionaliteiten te geven als Windows 7. Dus ook dat de computer gelijk met de desktop opstart.

Het grote probleem van Desktop en Metro is dat er geen communicatie tussen beide is. Het zijn twee totaal verschillende zaken op één computer.

Heeft men in Metro de printer geïnstalleerd, moet men in desktop ook de printer apart installeren.

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt moeiteloos schakelen tussen Metro en de Windows 7 omgeving Printers zijn ook in metro plug & play en hoef je dus niet apart te installeren net als alle andere hardware . Ik vraag me waarom je
perse iets wilt printen vanuit Metro.

Het grote probleem van Desktop en Metro is dat er geen communicatie tussen beide is. Het zijn twee totaal verschillende zaken op één computer.

Heeft men in Metro de printer geïnstalleerd, moet men in desktop ook de printer apart installeren.

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op donderdag 9 mei 2013, 23:21: Je kunt moeiteloos schakelen tussen Metro en de Windows 7 omgeving Printers zijn ook in metro plug & play en hoef je dus niet apart te installeren net als alle andere hardware . Ik vraag me waarom je
perse iets wilt printen vanuit Metro.

Ook e-mail?

Mijn punt is: er is niet één systeem waar desktop en Metro onder vallen, maar het zijn twee aparte systemen. Ze zijn niet gekoppeld.

Als ik bijvoorbeeld onder Metro de e-mail ingesteld heb, zou ik in desktop gelijk ook die e-mailtjes moeten kunnen lezen. Dat kan dus niet, omdat eerst een e-mail programma geïnstalleerd moet worden. Daarbij zijn de e-mail programma's onder Metro en desktop niet gekoppeld.
Schiet ook weer niet op.

Ik ben gewend om onder Windows 7 diverse programma's en vensters geopend te hebben en daarmee te werken. Wat onder Metro niet kan.
Schiet ook weer niet op.

Bij de tablets is IOS en Android niet multitasking.
Nu heb ik Windows 8 niet zo uitvoerig getest, maar als Metro ook niet multitasking is, mag Metro gelijk verbannen worden.

Waar het om gaat:
Microsoft moet mij als zeer intensieve computergebruiker zien te overtuigen waarom dat Windows 8 met Metro meer voordelen biedt dan Windows 7.

De fout die men maakt is door naar die computergebruikers te kijken die de desktop gebruiken als de tablet, in plaats van andersom.

De tablet kan de desktop niet vervangen, simpelweg doordat veel zaken niet via de tablet te doen zijn.

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 00:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad ikbenik
Een tablet is leuk speelgoed , verder houd het een eind op .

maar vraag mij ook af wat je met een 27 " scherm moet , met je vingers er op als op een tablet ?
Na een paar uur ziet je scherm er door de vette vinger afdrukken niet meer uit ?

Met een pennetje dan alles aanklikken ? word al moe als ik er aan denk .

Hou het maar lekker een desktop met Win XP , zet er inderdaad voldoende geheugen in 4 GB
Met een duo core processor , en een 2de harde schijf , waar je Win 7 op installeert .

Dan kan je zo opstarten , met Win 7 of Win XP !

Laten ze het maar lekker uitzoeken met Win 8 en 8.1 , het is nu al een flop

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 01:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

lanser50 schreef op vrijdag 10 mei 2013, 00:37: Inderdaad ikbenik
Een tablet is leuk speelgoed , verder houd het een eind op .

maar vraag mij ook af wat je met een 27 " scherm moet , met je vingers er op als op een tablet ?
Na een paar uur ziet je scherm er door de vette vinger afdrukken niet meer uit ?

En dat is exact wat MS wilt.

MS was nogal verontwaardigd dat er zo weinig notebooks en desktopcomputers verkocht werden met touchscreen.

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

XP upraden met windows 8 pro kost 60 euro ,upgraden met 7 tussen de 110 en de 140 euro . Met classic shell sla de metro blokken over en start je direct op in de windows 7 omgeving.Windows 7 heeft geen standaard e-mail programma .Alle programma's krijgen na installatie ook een Metro knop. Zit je in Metro omgeving kun makkelijk switchen met de Metro Desktop blok dat is tevens de koppeling tussen W8 en W7.Ja als je favoriete bij windows 7 in de taakbalk zet heb je de startknop helemaal niet nodig.Als je windows 8 beter getest had was je er achter gekomen dat windows 8 stabieler dan W7 en meer mogelijkheden heeft dan W7 .Metro bv krijg je als extra erbij.

ikbenik schreef op donderdag 9 mei 2013, 23:39:
vr1944 schreef op donderdag 9 mei 2013, 23:21: Je kunt moeiteloos schakelen tussen Metro en de Windows 7 omgeving Printers zijn ook in metro plug & play en hoef je dus niet apart te installeren net als alle andere hardware . Ik vraag me waarom je
perse iets wilt printen vanuit Metro.

Ook e-mail?

Mijn punt is: er is niet één systeem waar desktop en Metro onder vallen, maar het zijn twee aparte systemen. Ze zijn niet gekoppeld.

Als ik bijvoorbeeld onder Metro de e-mail ingesteld heb, zou ik in desktop gelijk ook die e-mailtjes moeten kunnen lezen. Dat kan dus niet, omdat eerst een e-mail programma geïnstalleerd moet worden. Daarbij zijn de e-mail programma's onder Metro en desktop niet gekoppeld.
Schiet ook weer niet op.

Ik ben gewend om onder Windows 7 diverse programma's en vensters geopend te hebben en daarmee te werken. Wat onder Metro niet kan.
Schiet ook weer niet op.

Bij de tablets is IOS en Android niet multitasking.
Nu heb ik Windows 8 niet zo uitvoerig getest, maar als Metro ook niet multitasking is, mag Metro gelijk verbannen worden.

Waar het om gaat:
Microsoft moet mij als zeer intensieve computergebruiker zien te overtuigen waarom dat Windows 8 met Metro meer voordelen biedt dan Windows 7.

De fout die men maakt is door naar die computergebruikers te kijken die de desktop gebruiken als de tablet, in plaats van andersom.

De tablet kan de desktop niet vervangen, simpelweg doordat veel zaken niet via de tablet te doen zijn.

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat leuke viswinkel ,maar je hoeft niet op windows 8.1 te wachten.Er zijn diverse progjes om W8 op te starten als W7.Mijn voorkeur gaat naar de gratis open sourse versie van Classic shell
.Start 8 Betaald
Startbutton 8 Gratis
Classic Shell Gratis
Start is Back Betaald zijn andere keuzes.

gompy2 schreef op donderdag 9 mei 2013, 21:35:
ikbenik schreef op donderdag 9 mei 2013, 19:53:
Dat is waar MS naar toe wilt, en dat is waar ik fel op tegen ben.

Ik had net Stevie aan de telefoon, je weet wel, Stevie Ballmer, de nieuwe baas van MS die nu Billy heeft opgevolgd, die had ik dus aan de telefoon en ik zei tegen hem, ik zei "Stevie, wat jij wilt met dat verbannen van dat desktop gedoe uit Windows 8, dat moet je niet gaan doen jochie.."
"Onee Gompy, (we zijn nogal close met elkaar), onee Gompy, waarom moet ik dat niet gaan doen dan" vroegt die.
Ik zei "Nou daar is die ikbenik, je weet wel, die van dat kassa-vara forum uit Nederland, die is daar echt fel op tegen!"
"Pot-jan-doosie- (zei die op zijn amerikaans), pot-jan-doosie" dat is ma ar goed dat je het zegt, we gaan het gelijk terugdraaien, want als die ikbenik, die uit dat kassa-vara forum er fel tegen is, dat kunnen we niet gebruiken. dat gaat ons klauwen met geld kosten"... (zei die op zijn amerikaans)

Dus we hebben zo maar kans dat Windows 8 toch veranderd wordt, en wat ik al gelezen heb zijn er veranderingen op komst, allemaal dank zij ikbenik, die was er fel op tegen...
Quote:

De aanwijzingen stapelen zich op dat Microsoft serieus overweegt in Windows 8 de desktop met startknop in ere te herstellen.

De vervanging van het vertrouwde openingsscherm van Windows door een 'tegeltjes'-interface is Microsoft op veel kritiek komen te staan. Volgens velen is juist die stap ook de reden voor de tegenvallende verkopen van Windows 8, en volgens sommigen heeft die stap zelfs de pc-verkopen doen inzakken.
Code aangetroffen

Begin deze week meldde iemand op het My Digital Life-forum dat er in het Windows-register van ontwikkelversie 9364 een sleutel was aangetroffen met de naam twinui-CanSupressStartScreen. Kort daarop meldde de Russisch-talige site Microsoft Portal dat er in dezelfde ontwikkelversie een direct link library (DLL) was aangetroffen die naar die sleutel verwijst, met kennelijk als functie om het Metro-interface bij opstarten over te slaan.

Website The Verge citeerde een dag later niet nader geïdentificeerde bronnen met kennis van zaken, die meldden dat Microsoft momenteel tests uitvoert met een versie van Windows 8.1 waarin gebruikers kunnen kiezen. De eerste keer zou Windows 8 dan nog in het tegeltjes-interface opstarten, maar de gebruiker krijgt wel de mogelijkheid om dat vervolgens over te slaan.
Nog geen definitieve beslissing

Jongste in de rij is Mary Jo Foley, een goed ingevoerde Microsoft-watcher die doorgaans niet met speculatieve berichten komt. Eén van haar bronnen meldt dat Microsoft nu overhelt naar de beslissing om gebruikers de keus te geven het 'tegeltjes'-interface over te slaan en direct in de vertrouwde desktop te openen. Gebruikers kunnen dan ook desgewenst de Start-knop in ere herstellen, meldt Foley's bron. Die bron voegt daar wel aan toe dat er nog geen definitieve beslissing is genomen.

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt en ik heb mij intussen voor de nieuwsbrief aangemeld