zoekster
door zoekster Apr 24, 2009 om 15:47
Computers & telefonie

Word met open office

Hallo allemaal,

Ik heb een Compaq laptop gekocht, deze heeft Vista met Works. Ikzelf schrijf regelmatig tekstdocumenten met Word op mijn vaste computer. Nu wil ik ook op de laptop teksten maken die ik makkelijk kan overzetten naar mijn computer. Met Works schijnt dat niet goed te gaan, je hebt Microsoft Office nodig. Nu heb ik op internet gelezen dat je met Open Office, een gratis downloadpakket, ook goed documenten kan maken. Mijn vraag is, kan ik die documenten dan makkelijk naar MS Word in mijn computer overzetten en andersom, de documenten van Word naar Open Office. Of moet ik toch het dure pakket Microsoft Office aanschaffen?

Ik weet heel weinig van dit soort systemen af, misschien kunnen de experts mij hierbij helpen,

bijvoorbaat dank!

550 9 Rapporteer

birdies
door birdies - Apr 24, 2009 om 16:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Open Office is hier te downloaden: http://nl.openoffice.org/

Je moet de bestanden dan opslaan als Word document.

miem
door miem - Apr 24, 2009 om 17:09
69 Antwoorden / 29 Vragen

hoi in works zit ook een mogelijkheid om een document op tre slaan als word document.
want zo kon ik mijn sollicitatiebrieven toch mailen.

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2009 om 17:10
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe sla je een document op als een Word document?

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2009 om 17:12
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Wat ik nog was vergeten te zeggen, ik wil de documenten niet alleen opslaan, maar ook kunnen bewerken, dus de documenten van mijn computer naar de laptop overzetten en bewerken en andersom.

miem
door miem - Apr 24, 2009 om 17:36
69 Antwoorden / 29 Vragen

bij, opslaan als, het onderste veldje aanklikken dan krijg je diverse keuzes om het als een anders soort document op te slaan. maar of je het dan kan gebruiken op een andere pc, dat antwoord moet ik je helaas schuldig blijven

edwardus
door edwardus - Apr 24, 2009 om 21:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De documenten van Microsoft Office en Open Office zijn uitwisselbaar. Of het 99% of 100% is weet ik niet, maar je zult het prima kunnen gebruiken i.p.v. MS Office.

gsm
door gsm - Apr 24, 2009 om 21:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De eventuele macro's zijn niet uitwisselbaar.

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2009 om 22:19
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Goed om te weten, dan installeer ik OpenOffice op mijn laptop.

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden!

gsm
door gsm - Apr 26, 2009 om 17:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

OpenOffice werkt standaard met het superieure ODF formaat.
Om echter compatible te zijn met Microsoft Office, kan OpenOffice ook bestanden opslaan in het Word, Excel en PPT formaat.

Zie de instructie op deze pagina:
OpenOffice Bestanden opslaan in Word Excel en Powerpoint formaat