hansje klein
door hansje klein Feb 21, 2015 om 14:57
Computers & telefonie

Wordt door FISHER Investment op mijn computer regelrecht vervolgd/stalking....

Ik heb ooit op een advertentie van FISHER Investment geklikt voor meer informatie over pensioenen en beleggen. Sindsdien wordt ik dagelijks meerdere keren vervolgd met advertenties op alle websites. Op buitenlandse websites, op websites die met het thema pensioen helemaal niets te maken hebben.......

Google geeft bij die advertentie een review-mogelijkheid of je deze advertentie onpassend vindt en/of hij teveel getoond wordt en zal er rekening mee kunnen houden....Niet dus! Vermoedelijk staat er een cookie op mijn computer waardoor de advertentie steeds maar blijft komen.

Een vertegenwoordiger van FISHER Investment uit Naarden zegt hierop geen invloed te hebben. Maar......slimme marketeers doen dit ook niet zonder opdracht. Wie kent dit probleem van onophoudelijke stalking ook? en wat doe je ertegen?

17557 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 21, 2015 om 15:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hänschen klein,

Installeer AdBlockPlus. Klik hier.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 21, 2015 om 15:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En verwijder je cookies. Klik hier.

Suc6

hansje klein
door hansje klein - Feb 21, 2015 om 15:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@edrick3
Zelden een computerprobleem zó snel opgelost........bedankt!!

mvrgr.

hánschen klein.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 21, 2015 om 15:34
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gepersonaliseerde advertenties kun je uitzetten in jouw G. account.
Daarnaast moet je niet het internet opgaan, wanneer je ingelogd bent bij dat account.

Gebruik je overigens een smartphone?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 21, 2015 om 15:36
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op zaterdag 21 feb 2015, 15:32]@edrick3
Zelden een computerprobleem zó snel opgelost........bedankt!
Enkel voor het oog ;-).

hansje klein
door hansje klein - Feb 21, 2015 om 15:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@lekkerisdat
Nee, ik heb geen smartphone......en dus ook geen problemen hiermee ;-)

edrick3
door edrick3 - Feb 21, 2015 om 15:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op zaterdag 21 feb 2015, 15:32]@edrick3
Zelden een computerprobleem zó snel opgelost........bedankt!!

mvrgr.

hánschen klein.

Graag gedaan.
U vraagt, wij draaien. ;-)

Bedankt voor het terugmelden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 21, 2015 om 15:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op zaterdag 21 feb 2015, 15:38]@lekkerisdat
Nee, ik heb geen smartphone......en dus ook geen problemen hiermee ;-)

Die vraag stond los van de bovengenoemde tekst, maar goed gefeliciteerd, dat het "opgelost" is.

edrick3
door edrick3 - Feb 21, 2015 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 21 feb 2015, 15:36]
Enkel voor het oog ;-).

En dat was de bedoeling ook.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 21, 2015 om 15:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 21 feb 2015, 15:51][quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 21 feb 2015, 15:36]
Enkel voor het oog ;-).

En dat was de bedoeling ook.

Enkel op die wijze los je de bron van het probleem niet op, die blijft gewoon bestaan. Halfbakken oplossing noemen ze dat ook wel.

hansje klein
door hansje klein - Feb 21, 2015 om 16:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@edrick3 @lekkerisdat
Ik heb niet voor niets depassieve veroorzaker uitgebreid genoemd in mijn vraag.

1 - FISCHER Investment uit Naarden zal maandagmorgen met de webcare en marketeers in gesprek moeten gaan om verdere negatieve publikatie te kunnen verhinderen.

2 - Google......? Wie heeft dáár überhaupt nog invloed op. Die staan boven de wet!

Dus halfbakken JA, heelbakken NEE! Maar voorkomen is beter dan genezen.......

edrick3
door edrick3 - Feb 21, 2015 om 16:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 21 feb 2015, 15:58]

Enkel op die wijze los je de bron van het probleem niet op, die blijft gewoon bestaan. Halfbakken oplossing noemen ze dat ook wel.

De bron van het probleem is dan ook niet op te lossen door ons.
En dat weet je ook heel goed zelf wel.
Maar de soms vervelende reclame-uitingen die hier het gevolg van zijn zijn soms op eenvoudige wijze wél op te lossen.
En dat is wat ik aangegeven heb.
TS is van die reclameboodschappen verlost en dat was de bedoeling lijkt me.

En laten we nu niet weer een hele discussie gaan voeren over de 'gevaren' van internet, want daar pas ik voor.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 23, 2015 om 16:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 21 feb 2015, 16:30]De bron van het probleem is dan ook niet op te lossen door ons.
Dat is gewoon wel mogelijk (punt).

hansje klein
door hansje klein - Feb 23, 2015 om 16:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Edrick3
Ik heb vandaag geen FISHER Investment meer gezien, maar onderaan het scherm begon een vreemde meubelfirma te adverteren. Met meubels heb ik al jarenlang niets meer, het huis staat er vol mee. Geen cookie dus!

Wèl was er een mogelijkheid om dit te melden.....
......bij AdBlockPlus die er naar gaan kijken!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 23, 2015 om 16:27
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zei ik niet dat het niet opgelost zou zijn? Nee toch hè!? Hoeveel gelijk kun je krijgen..

Haal braaf vinkje weg bij "Stel mij op de hoogte als er reacties zijn." Aangezien in het luchtledige praten niet mijn favo hobby is.

vanrossempjes
door vanrossempjes - Feb 24, 2015 om 16:35
12 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo

Je kan cookies verwijderen via geschiedenis menu. Houd je muis op Geschiedenis, klik op recente geschiedenis wissen en daarna kan je meerdere dingen selecteren en selecteer dan ook cookies.

Je kan natuurlijk Adblock downloaden zodat je altijd van de reclames af bent.
Druk op Ctrl-shift+A of houd je muis op Extra, en klik op Opties.
Dan opent er een tabblad wat een Add-on market is.
Je typt in de zoekbalk: Adblock Plus.
Als je het niet kan vinden kan je het ook downloaden via de site: https://adblockplus.org/

Geheel gratis en veilig, ik hoop dat je probleem is opgelost.

Greetz

hansje klein
door hansje klein - Feb 24, 2015 om 16:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@vanrossempjes

@edrick3 gaf als eerste meteen dezelfde tip en ik heb AdBlock Plus visa-versa gedownload.

Dag één waren er géén Fisher Investment's meer.
Na het opstarten op dag twee ook niet, maar was het aan de voet van het scherm druk als nooit met flikkerende reclames en ook nog een onbekende meubelzaak moest stoelen laten zien.

Nadat ik AdBlock anders heb ingesteld via het icoontje is het weer rustig......tenminste vandaag......

Bedankt voor de support!