so
door somersja May 16, 2007 om 15:10
Computers & telefonie

Xbox 360 retour spellen.

Hi ik heb mijn xbox ter reperatie aan geboden en ik heb hem afgelopen vrijdag terug gekregen en ik had ook een nieuw spel gekocht van €50,- die had ik donderdag gekocht ik heb hem gespeelt mij een vriend van mij en daar was de disk niet beschadigd en ik speel hem weer op mijn eigen xbox en na een paar uur spelen begon het spel te haperen en de kleuren werden ook niet meer goed dus ik xbox gebeld en die zeggen dat ik een formulier moet in vullen en dan tegen een kleine vergoeding een nieuw spel krijg dus het koste €15.- voor een nieuw spel en je moet het met een creditcard betalen eb ik heb geen creditcard en het spel kost dus nu als ik dit doe €65,- euro wat moet ik doen??? want het is een fout van microsoft????

Mvg jorge Somers

930 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 16, 2007 om 15:49
16950 Antwoorden / 202 Vragen

somersja@ het ziet er naar uit dat uw xbox niet goed is gerepareerd en u bij de verkoper daarvan moet zijn, niet alleen m.b.t. reparatie opnieuw, maar ook voor de schadevergoeding voor het spel. U had immers mogen verwachten dat (ook) de reparatie goed zou zijn uitgevoerd en geen beschadigd spel tot gevolg zou hebben.

het is toch algemeen bekend dat Microsoft foutieve xboxen in de handel heeft gebracht. U heeft echter als consument NIETS maar dan ook niets met Msoft te maken maar uitsluitend met de winkelier die u het apparaat heeft verkocht en dat op basis van het conformiteitsbeginsel en consumentenbescherming. Kijk ook bij:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.consuwijzer.nl

u heeft m.i. recht op niet alleen volledige reparatie of anders een nieuwe maar nu ook een nieuw spel. U kunt ook nog refereren aan:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  wanprestatie

en http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html schadevergoeding bij wanprestatie, immmers is de reparatie niet goed uitgevoerd en dan is sprake van wanprestatie en recht op vergoeding van ALLE schade.

so
door somersja - May 16, 2007 om 17:24
3 Antwoorden / 3 Vragen

Maar het spel is ook van microsoft!

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 16, 2007 om 17:32
16950 Antwoorden / 202 Vragen

begrijp ik maar op basis van het conformiteitsbeginsel moet u toch bij uw winkelier zijn. U heeft gelijk dat uiteindelijk Microsoft wel verantwoordelijk is en u naar mijn indringende mening (ook) een nieuw spel zou moeten leveren naast een nieuwe xbox met wel de plaatjes in de driver waardoor geen schade ontstaat. (En dat laatste omdat voor zover ik de problemen met de xbox heb gevolgd repareren niet eens mogelijk is. let wel, repareren niet eens mogelijk is. U heeft dus recht op een wel goed apparaat.

fa
door faith - Jun 8, 2007 om 17:30
2 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn zoon heeft vorige maand zijn xbox gekocht, en tsja...gears of war beschadigd.

Op naar de site van microsoft, je kunt daar een VERVANGINGSFORMULIER invullen, je moet wel een creditcard hebben want deze VERVANGING kost je €15,- ..

Wat een oplichterij, hoeveel jongeren hebben een credit card? en uiteindelijk heb je dat €75,- betaald voor je spel!!!

En dat van je bijbaantje..

Microsoft, doe niet zo soft en ruil de spellen gratis om!!!

he
door henkvdw - Jul 28, 2007 om 13:36
7 Antwoorden / 1 Vragen

Yep kassa heeft gewoon echt zeer slechte voorlichting gegeven in de uitzendingen. Er wordt geen woord gesproken over 15 euro en dat is dus gewoon zeer slecht. Kassa geeft stralend aan dat ze weer een klus geklaart hebben, maar dus niets hebben gedaan uiteindelijk.

Bedoel dat zijn dus echt niet alleen de verzendkosten, maar ze verdienen dus ook nog eens lekker aan het schijfje zelf. in de voorwaarden staat dat je alleen het schijfje moet opsturen en het doosje en boekje zelf moet houden.

Voor meer dan de helft van die titels geldt dat je voor 20-30 euro een volledig nieuw exemplaar in de winkel hebt en daar heb je dan geen creditcard voor nodig.

Graag reactie aub van de kant van kassa en een goeie oplossing aankaarten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 28, 2007 om 14:36
16950 Antwoorden / 202 Vragen

henkvdw@ als u een reactie wenst van de kassa redactie dan kunt u uw opmerking beter plaatsen bij de contactmogelijkheid, zie ondertse mogelijkheid in de scroll lijst links. Hiet benadert u vrijwilligers die op zich niets met de kassa redactie van doen hebben.

Ik wil u er wel op wijzen dat o.a. door Kassa wel degelijk is "geregeld"dat Microsoft "bakzijl"haalde.

he
door henkvdw - Jul 29, 2007 om 07:00
7 Antwoorden / 1 Vragen

geef toe dat ik misschien wat fel reageer en op het eerste gezicht heeft kassa misschien wel bereikt dat de schijfjes worden vervangen. Daar hoor je mij ook niet over klagen.

Wel over het feit dat er onvolledige info wordt gegeven: 15 euro betalen, alleen via creditcard en iedere titel mag 1 maal worden vervangen zijn punten die zeker vernoemd moeten worden in het programma of anders in een officiele reactie.

Graag in het vervolg dus mijn opmerking goed lezen en dan afschieten, dank u

he
door henkvdw - Jul 29, 2007 om 07:02
7 Antwoorden / 1 Vragen

Gistermiddag heb ik overigens een e-mail geschreven naar de redactie van kassa over dit onderwerp.

Hierin heb ik aangegeven dat ik de uitleg van het probleem echt goed vindt. Er wordt precies aangegeven waardoor het wordt veroorzaakt. Dus in dit geval niets anders dan lof hierover.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 29, 2007 om 10:58
16950 Antwoorden / 202 Vragen

hallo henkvdw@ op deze site schieten we elkaar toch niet af??

he
door henkvdw - Aug 2, 2007 om 08:27
7 Antwoorden / 1 Vragen

Nee idd een gezonde discussie moet niet uit de hand lopen :)

Ik ben in afwachting van een reactie van de kassa redactie op mijn verzonden e-mail en ben benieuwd wat hun aangeven. Ik heb de website van microsoft nog eens doorgelezen, maar ben niets over gratis tegengekomen. Wel weet ik dat EA sports iets van 5 euro vraagt voor vervanging van de speldisc. dat is al een betere prijs.

Afgelopen maandag onze xbox teruggekregen. Een ander exemplaar van ongeveer dezelfde datum. Werkt nog steeds, dus duimen dat deze het blijft doen. Weet helaas niet was er aan veranderd is (nieuwe koeling .. andere drive..?)