ma
door maartb Jan 31, 2013 om 19:07
Computers & telefonie

XMS laat contract ingaan zonder toestemming

Vorig jaar hebben wij ons ingeschreven voor een glasvezelaansluiting. Indien er genoeg aanmeldingen zouden zijn, werd glasvezel in de hele wijk aangelegd. Inmiddels is de technische aansluiting voltooid. Om glasvezel te krijgen konden we een jaar geleden kiezen uit twee aanbieders. Wij hebben gekozen voor een drie-in-een abonnement (tv, radio, telefoon) van XMS, waarbij de eerste vier maanden gratis zijn en ervoor gekozen dat wij zelf willen bepalen wanneer dit abonnement in gaat (binnen 1 jaar na voltooiing van technische installatie).
XMS heeft echter het contract in laten gaan op 5 december jl. zonder onze toestemming. We hebben geprobeerd om XMS telefonisch te bereiken, maar door de lange wachttijden is dit niet gelukt. Daarom hebben we geprobeerd ze per e-mail te bereiken met het verzoek de ingangsdatum van het contract te annuleren tot nader berichtgeving van onze kant. Na een maand kreeg we een bericht terug of we nog steeds met deze vraag zaten. De vragen waren inderdaad nog steeds aanwezig. Bovendien liep het contract nog steeds volgens MijnXMS. Daarop hebben wij terug gemaild met het uitdrukkelijke verzoek het contract stop te zetten.
Tot op heden hebben we nog steeds geen antwoord ontvangen, loopt het contract nog steeds en zijn de abonnementskosten voor de eerste drie maanden afgeschreven. (Deze incasso hebben we inmiddels gestorneerd.)
Wanneer een contract ingaat zonder onze toestemming is er toch geen sprake van een overeenkomst en dus heeft XMS geen recht om het contract in te laten gaan en een incasso uit te voeren? Daarnaast vind ik het onverklaarbaar dat een aanbieder van internet en telefonie niet bereikbaar is.

559 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2013 om 10:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u alle afspraken op papier hebt staan? Maak daar kopieën van en stuur die aan ze toe met een brief waarin u de zaak uiteenzet. En laat hen weten wanneer u het contract wilt laten ingaan. Doe een en ander wel aangetekend met bericht van ontvangst. Vermeld daarin ook dat u onterechte incasso's laat storneren en al gestorneerd hebt.

webcare xms
door webcare xms - Feb 4, 2013 om 13:05
12 Antwoorden / 0 Vragen

Beste maartb,

Wij zoeken graag uit hoe de huidige situatie heeft kunnen ontstaan, hiervoor hebben wij uw adresgegevens nodig.

Wij vragen u daarom een e-mail te sturen naar webcare@xmsnet.nl met daarin uw adresgegevens en uw klacht zoals deze hier vermeld staat.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Tim de Jongh
XMS Webcare

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2013 om 13:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, kijk eens aan. Nu zullen de problemen wel spoedig uit de wereld zijn.

Het is inderdaad zacht gezegd heel wonderlijk dat maatschappijen op het gebied van communicatie daar juist zo slecht in zijn. Moet toch hun core business zijn, zou ik zo zeggen.

poltol
door poltol - Feb 4, 2013 om 18:24
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 4 feb 2013, 13:10]Nou, kijk eens aan. Nu zullen de problemen wel spoedig uit de wereld zijn.

Het is inderdaad zacht gezegd heel wonderlijk dat maatschappijen op het gebied van communicatie daar juist zo slecht in zijn. Moet toch hun core business zijn, zou ik zo zeggen.

Beste tijger1,
Hier maakt u toch een flinke denkfout.[helaas voor u] lol.
Het aanleggen en verhuren [en innen van de huurpenningen] van aansluitingen is de core business, en niet het te woord staan van klanten/gebruikers.
Dat is namelijk alleen maar hinderlijk voor de core business.

Vr.gr. poltol.

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2013 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=poltol schreef op maandag 4 feb 2013, 18:24][quote=tijger1 schreef op maandag 4 feb 2013, 13:10]Nou, kijk eens aan. Nu zullen de problemen wel spoedig uit de wereld zijn.

Het is inderdaad zacht gezegd heel wonderlijk dat maatschappijen op het gebied van communicatie daar juist zo slecht in zijn. Moet toch hun core business zijn, zou ik zo zeggen.

Beste tijger1,
Hier maakt u toch een flinke denkfout.[helaas voor u] lol.
Het aanleggen en verhuren [en innen van de huurpenningen] van aansluitingen is de core business, en niet het te woord staan van klanten/gebruikers.
Dat is namelijk alleen maar hinderlijk voor de core business.

Vr.gr. poltol.

Inderdaad, het lijkt er tegenwoordig veel op dat er helemaal geen communicatie is.

ma
door maartb - Feb 8, 2013 om 19:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Op 4 februari heb ik meteen een mail gestuurd naar XMS naar het genoemde e-mailadres met een uitgebreide toelichting over de huidige situatie. Op 7 februari kreeg ik dan het volgende antwoord

Beste mevrouw,

Wij kunnen het abonnement niet meer met een jaar uitstellen. Wij willen u graag tegemoet komen en het abonnement met een maand uitstellen. Wij horen graag per welke datum u wilt starten met onze diensten.

Met vriendelijke groet,
Webcare

Volgens mij hebben ze onze e-mail niet goed gelezen. Wij willen geen uitstel van een jaar. Maar goed. Ik ga nu maar weer antwoorden en hopen dat er snel reactie terug komt.

tijger1 bedankt voor je reactie's.