Ze stelen mijn nummer
Het lijkt zo simpel. Ik wilde over van Vodafone naar Telfort met behoud van mijn nummer. Sinds 12 augustus ben ik al bezig en mijn nummer is sindsdien nog steeds niet actief. Telfort blijkt niet in staat om het nummer over te zetten. Dus heb ik bij Telfort de boel maar stilgezet, want het moet binnen een maand gebeuren. Anders ben je je nummer kwijt. Vodafone wilde mijn nummer wel reactiveren. En nu blijken zij dat opeens ook niet te willen en/of te kunnen. Ik wordt als klant vermorzeld tussen twee reuzen die niet in staat zijn om de verantwoordelijkheid op zich te nemen mij te helpen. Ondanks alle telefoontjes, brieven, mailtjes mijnerzijds. Ik word gek van alle toezeggingen die niet waargemaakt worden. En die twee bedrijven weiegern om contact met elkaar op te nemen. Waanzin! Nog een paar dagen, als er in die tijd niets gebeurt raak ik definitief mijn oude vertrouwde nummer kwijt. Als eenmanszaak is dat mobiele nummer van levensbelang. Help!
Maak uw klacht in ieder geval ook kenbaar aan:
www.consuwijzer.nl, de consumentenautoriteit met de vraag om ook OPTA, de telecom toezichthouder te informeren.
Aan u is het zaak om de nieuwe provider per aangetekend schrijven in gebreke te stellen en aansprakelijk op basis van:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html schade bij niet nakomen
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html onrechtmatige daad
en verder dat er directe naleving plaats vind, u anders de overeenkomst als ontbonden zult beschouwen en vervolgens vergoeding eist van alle alsdan geleden en nog te leiden schade. U heeft een eenmanszaak en bent dus ondernemer, vraag eventueel advies aan een advocaat.
Ik neem aan dat u Telfort verzocht heeft om de overstap met nummerbehoud te laten verlopen. De fout ligt in dat geval bij Telfort. Zie
https://www.telfort.nl/mijntelfort/mobiel/nummerbehoud/#nummerbehoud
U kunt Telfort dan ook proberen om schadevergoeding te vragen voor de geleden schade t.a.v. verlies van uw telefoonnummer.
Erg vervelend dat het nummer niet is geporteerd. We willen natuurlijk voorkomen dat je het nummer definitief kwijtraakt.
Als je dat wilt, kun je me het mobiele nummer mailen. Dan laat ik uitzoeken wat er aan de hand is en hoe we het kunnen oplossen.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com.
Antoine
Vodafone Web Relations
chrisbos@ laat svp weten of /wanneer een en ander ook inderdaad is opgelost (als uw reactie bij een van de antwoorden)
Ik mag jullie mededelen dat ik sinds gisteren weer opnieuw ben aangesloten door Vodafone. Ik hoef geen kosten te betalen en het hernieuwde abonnement mag ik per direkt opzeggen. Superklasse dat het uiteindelijk toch nog is opgelost. En dat Vodafone mij de ruimte geeft om toch nog evt over te stappen naar een concurrent. Ik heb trouwens goed gebruikt gemaakt van de tips en adviezen van deze Kassa-site, dus mensen: bedankt! Chris
OK dat het is opgelost.
En het mag gezegd worden: Vodafone is overduidelijk alert op meldingen op deze site. Al eerder werd er snel een goede oplossing gemeld. Kunnen andere providers toch een voorbeeld aan nemen (KPN?)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?
Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak?
Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerPopulair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer