Van Klink
door Van Klink Sep 15, 2020 om 09:09
Computers & telefonie

Ziggo

Een jaar gelden heeft een monteur van Ziggo geconstateerd dat er en storing zit in een verdeelkast verderop in mijn straat. Hij gaf aan dat dit nog wel even kon gaan duren voordat dit werd opgelost. De verdeelkast staan namelijk op privé grond en de monteur mag daar niet op van de eigenaren. Door de Coronacrisis ben ik meer thuis gaan werken en heb online lessen moeten verzorgen. Door de storing in de verdeelkast heb ik heel een onstabiel internet en televisie. Hierdoor heb veel hinder bij het uitvoeren van mijn werk. Ik heb ondertussen een tiental keer de Ziggo gebeld. Er wordt telkens gezegd dat ze het gaan oplossen en de klacht gaan doorsturen naar een Hotseat. In de werkelijkheid gebeurt er niet veel en elke keer als ik weer bel om de status van de klacht te controleren lijkt het wel of ik vanaf nul kan beginnen. Op welke manier kan ik dit probleem echt zo snel mogelijk gaan oplossen?

2316 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

rj
door rjw - Sep 15, 2020 om 09:15
3294 Antwoorden / 5 Vragen
1

Dit is wel een hele speciale situatie (doordat de verdeelkast blijkbaar moeilijk bereikbaar is). De meest realistische optie is domweg overstappen naar een andere provider.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Sep 15, 2020 om 09:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen
11

Volgens mij is de eigenaar verplicht monteurs toe te laten voor werkzaamheden aan de verdeelklacht. Plaats uw vraag op het Ziggo forum https://community.ziggo.nl

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 15, 2020 om 09:44
16887 Antwoorden / 202 Vragen
11

Het lijkt er op dat men bij Ziggo in gebreke lijkt te bliven en dat kan een reden zijn voor u om de overeenkomst te doen beëidigen, mede op basis van een in gebreke stelling.
Het lijkt mij daarom zinvol, nu uw klachten kennelijk tot nu toe niet tot een oplsoong leiden en u ook kennelijk schade ondervindt om een ingebreke stelling te doen en daarbij te vorderen dat uw probleem binnen bijv. 3 of 4 dagen wordt opgelost. U kunt darabij ook stellen dat u a. schadeloossteling vordet en ook indien er binnen hetde genoemde termijn geen oplossing is u de overeenkosnt als beëindigd wenst te beschouwen. 
Het is m.i. evenwel het beste om eerst naleving te vorderen van de overeenkomst en dus dat u geen soringen etc. meer ondervindt. Voor info m.b.t. in gebreke stelling zie: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en voor een voorbeeldbrief https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  en evt ook https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ontbinden-overeenkomst/  Ik zie dat Ziggo m.b.t. klachten aangeeft : bellen of e-mail maar dat heeft u ongetwijfeld gedaan en is het dus aan de orde om een brief te zenden, aangetekend waarvan u voorbeelden kreeg. Zie ook nog evt. http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  Ik zie hier een postadres: https://www.opzeggen.nl/televisie-internet-telefoon/ziggo/telefoonnummer-adres

 Omdathet al een jaar aan deorde is kan het m.i. een brief met stevige inhoud zijn.

panter22
door panter22 - Sep 15, 2020 om 17:22
6599 Antwoorden / Vragen
0

Je zou kunnen proberen je klacht schriftelijk te melden aan Ziggo. Dit komt niet zo vaak voor en de klantenservice weet meestal alleen de gebruikelijke problemen. Dan is het de vraag op welke manier de klacht gemeld wordt door de klantenservice.
https://www.ziggo.nl/formulieren/contactformulier?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAjwzIH7BRAbEiwAoDxxTqxDL-SZZL7xBKAGV-hlu3H2mtZWPxhfr3h2bmbvjOIKZ4CZqe6j1xoCqx0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Er is de Belemmeringenwet Privaatrecht waar Ziggo waarschijnlijk ook een beroep op kan doen.
Rijkswaterstaat legt uit:
https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/wetten-regels-en-vergunningen/wetten-aanleg-en-beheer/belemmeringenwet-privaatrecht/veelgestelde-vragen/index.aspx

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer