Jo
door Johan Dikmans Dec 15, 2020 om 18:11
Computers & telefonie

Ziggo

Vanaf 15 oktober kunnen wij niet bellen of gebeld worden.  Wij hebben een nieuwe experiens box en een telefoon ontvangen.
Van alles geprobeerd, router recetten, telefoonaansluitingen nagezien. De medewerkers van Ziggo proberen wel van alles. Maar het lukt niet om de telefoon weer aan de gang te krijgen.
Tot op heden hebben wij nog reden ontvangen waarom het zo lang moet duren.  Hoe kan ik Zigoo bewegen om hier vaart achter te zetten. Een aansluiting meer dan 2 maanden niet gemaakt kunnen krijgen is toch wel zielig. Heeft U ook zoiets meegemaakt?

3732 11 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 15, 2020 om 18:17
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johan Dikmans ,

Plaats uw klacht op het forum van Ziggo , daar reageren moderators , klik op de rode regels .

https://community.ziggo.nl/

Lees ook hier wat u kunt doen ,

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-tv

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 15, 2020 om 21:38
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geschte Johan,

Ik raad u aan om uw klachten op papier te zetten en aangetekend op te sturen naar het hoofdkantoor van Ziggo.

Vraag om een reductie voor het niet werken van de telefoon.

Helaas zijn de Ziggo winkels nu dicht vanwege de Lockdown.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 15, 2020 om 21:53
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op al gegeven reacties: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider en deze https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer  en benader d comunity zoals al hiervoor aangegeven.

Kijk ook even of dit voor u van interesse is: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ om te doen en dan dus in ieder geval de klacht schrifteloijk, aangetekend te verzenden in te dienen en aan te geven dat u binnen zeg 7 dagen de kwestie wenst opgelost te zien. U kunt dan hier  gebruik van maken.

ma
door malty - Dec 15, 2020 om 22:13
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Hebben de monteurs ook de voedingsadapter van het modem vervangen want die kan ook al geeft deze nog wat power, de oorzaak zijn.

mo
door mof - Dec 16, 2020 om 13:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Contract ontbinden en een andere aanbieder nemen.

audb
door audb - Dec 16, 2020 om 13:36
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Mischien omdat Ziggo deze box helemaal niet heeft?, alleen KPN heeft een Experia Box  dus zal deze nooit bij Ziggo kunnen werken.

Niet overtuigd? nou dit zijn de modem/routers die Ziggo heeft of heeft gehad

Ziggo modem-routers

Mocht u als nog problemen ondervinden dan gewoon vragen of u een andere modem-router kan krijgen.

Maar het is wel vreemd dat u geen monteur heeft gekregen.

Maar doet de telefoon het nog wel?, soms is er sprake van een breuk in de snoer die naar de telefoon gaat dat is helaas niet goed te testen zonder een kabel tester.

Is er iemand die een "vaste" telefoon heeft en deze even kan missen dan zou u kunen kijken of het niet uw toestel is werkt deze ook niet op bijden connecters dan is het toch echt de modem-router.

Maar nogmaals de modem-router die u hier aangeeft is echt niet van Ziggo.

ja
door jan24 - Dec 16, 2020 om 14:24
109 Antwoorden / 4 Vragen

Vreemd dat de Ziggo medewerkers van alles proberen, als blijkt dat u een Experia Box heeft.
Dan moet er bij deze medewerkers toch een (telefoon)belletje gaan rinkelen.
Weet u zeker dat u bij Ziggo zit en niet bij KPN? Vergissen is menselijk.

Thecla58
door Thecla58 - Dec 16, 2020 om 14:40
857 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Johan,

Zoals anderen al zeggen kan het zijn dat je twee providers door elkaar haalt.

Experia is inderdaad van an KPN en bij Ziggo kun je de volgende zaken in je huis hebben. Voor telefonie en internet de connectbox. Dit is een wit kastje. Om digitale tv te kijken heb de mediabox next. Overigens is Ziggo momenteel bezig met oude boxen voor de tv te vervangen door de media box next. Dat nieuwe ding is van een handzamer formaat en geeft een scherp beeld.

Ik raad je aan om eens te kijken welke apparaten je in huis hebt staan voor je internet en tv. Is dat Ziggo en heb je de mediabox next inmiddels dan MOET je een monteur krijgen die het kosteloos voor je in orde brengt. Voor de tijd dat je geen diensten van Ziggo, ervan uitgaande dat dat je provider is, krijg je een korting op je abonnement.

Is het echt het spul van KPN, dan zul je KPN moeten contacten.

Zoek ook even uit of er niet nog een of andere (oudere) aansluiting van de een of andere provider op jouw adres geregistreerd staat.

Succes en kijk even naar de afbeelding die bijgevoegd is.

lampje1watt
door lampje1watt - Dec 18, 2020 om 21:58
35 Antwoorden / 2 Vragen

¿CONNECT box? Deze heeft Twee telefoon aansluitingen waarvan maar EEN werkt! De andere is "Loos" (tweede lijn/nummer)

rj
door rjw Dec 18, 2020 om 23:07
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Niet loos, maar in Nederland worden voor zover ik weet geen abonnement met 2 nummers verkocht. In andere landen doen ze dat met de Connect box wel.

lampje1watt
door lampje1watt Dec 18, 2020 om 23:37
35 Antwoorden / 2 Vragen

geen abonnement met 2 nummers verkocht. In andere landen doen ze dat met de Connect box wel;

Loos dus -- tweede lijn/nummer; niet bij ziggo abbo's.

rj
door rjw Dec 19, 2020 om 09:19
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Dan hebben we een andere interpretatie van "loos". Ik zie dat als een niet aangesloten, niet functionele aansluiting. Maar intern is het de tweede connector elektrisch volledig functioneel, en de complete SIP stack zit in de software. Met 1 provisioning commando is de tweede lijn te activeren.

rj
door rjw - Dec 18, 2020 om 23:08
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Is de telefoon niet defect? Het zal niet de eerste keer zijn dat een simpel iets de oorzaak van een probleem is.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 19, 2020 om 22:07
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Jou apparaat dus modem en telefoon loshalen en bij je buren, familie of vrienden testen en je weet  of  er iets stuk is of niet....

rj
door rjw Dec 21, 2020 om 21:01
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Eigenlijk eerst alleen de telefoon en elders testen. Als je modem en telefoon meeneemt en je gaat dat testen weet je het nog niet :-)