Ziggo
Vanaf 15 oktober kunnen wij niet bellen of gebeld worden. Wij hebben een nieuwe experiens box en een telefoon ontvangen.
Van alles geprobeerd, router recetten, telefoonaansluitingen nagezien. De medewerkers van Ziggo proberen wel van alles. Maar het lukt niet om de telefoon weer aan de gang te krijgen.
Tot op heden hebben wij nog reden ontvangen waarom het zo lang moet duren. Hoe kan ik Zigoo bewegen om hier vaart achter te zetten. Een aansluiting meer dan 2 maanden niet gemaakt kunnen krijgen is toch wel zielig. Heeft U ook zoiets meegemaakt?
Hallo Johan Dikmans ,
Plaats uw klacht op het forum van Ziggo , daar reageren moderators , klik op de rode regels .
https://community.ziggo.nl/
Lees ook hier wat u kunt doen ,
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-tv
Misschien heb je hier wat aan:
https://community.ziggo.nl/bellen-159/telefoon-aansluiten-lukt-niet-op-de-connectbox-47174
Geschte Johan,
Ik raad u aan om uw klachten op papier te zetten en aangetekend op te sturen naar het hoofdkantoor van Ziggo.
Vraag om een reductie voor het niet werken van de telefoon.
Helaas zijn de Ziggo winkels nu dicht vanwege de Lockdown.
Aanvullend op al gegeven reacties: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider en deze https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en benader d comunity zoals al hiervoor aangegeven.
Kijk ook even of dit voor u van interesse is: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ om te doen en dan dus in ieder geval de klacht schrifteloijk, aangetekend te verzenden in te dienen en aan te geven dat u binnen zeg 7 dagen de kwestie wenst opgelost te zien. U kunt dan hier gebruik van maken.
Hebben de monteurs ook de voedingsadapter van het modem vervangen want die kan ook al geeft deze nog wat power, de oorzaak zijn.
Mischien omdat Ziggo deze box helemaal niet heeft?, alleen KPN heeft een Experia Box dus zal deze nooit bij Ziggo kunnen werken.
Niet overtuigd? nou dit zijn de modem/routers die Ziggo heeft of heeft gehad
Mocht u als nog problemen ondervinden dan gewoon vragen of u een andere modem-router kan krijgen.
Maar het is wel vreemd dat u geen monteur heeft gekregen.
Maar doet de telefoon het nog wel?, soms is er sprake van een breuk in de snoer die naar de telefoon gaat dat is helaas niet goed te testen zonder een kabel tester.
Is er iemand die een "vaste" telefoon heeft en deze even kan missen dan zou u kunen kijken of het niet uw toestel is werkt deze ook niet op bijden connecters dan is het toch echt de modem-router.
Maar nogmaals de modem-router die u hier aangeeft is echt niet van Ziggo.
Vreemd dat de Ziggo medewerkers van alles proberen, als blijkt dat u een Experia Box heeft.
Dan moet er bij deze medewerkers toch een (telefoon)belletje gaan rinkelen.
Weet u zeker dat u bij Ziggo zit en niet bij KPN? Vergissen is menselijk.
Hallo Johan,
Zoals anderen al zeggen kan het zijn dat je twee providers door elkaar haalt.
Experia is inderdaad van an KPN en bij Ziggo kun je de volgende zaken in je huis hebben. Voor telefonie en internet de connectbox. Dit is een wit kastje. Om digitale tv te kijken heb de mediabox next. Overigens is Ziggo momenteel bezig met oude boxen voor de tv te vervangen door de media box next. Dat nieuwe ding is van een handzamer formaat en geeft een scherp beeld.
Ik raad je aan om eens te kijken welke apparaten je in huis hebt staan voor je internet en tv. Is dat Ziggo en heb je de mediabox next inmiddels dan MOET je een monteur krijgen die het kosteloos voor je in orde brengt. Voor de tijd dat je geen diensten van Ziggo, ervan uitgaande dat dat je provider is, krijg je een korting op je abonnement.
Is het echt het spul van KPN, dan zul je KPN moeten contacten.
Zoek ook even uit of er niet nog een of andere (oudere) aansluiting van de een of andere provider op jouw adres geregistreerd staat.
Succes en kijk even naar de afbeelding die bijgevoegd is.
¿CONNECT box? Deze heeft Twee telefoon aansluitingen waarvan maar EEN werkt! De andere is "Loos" (tweede lijn/nummer)
Niet loos, maar in Nederland worden voor zover ik weet geen abonnement met 2 nummers verkocht. In andere landen doen ze dat met de Connect box wel.
geen abonnement met 2 nummers verkocht. In andere landen doen ze dat met de Connect box wel;
Loos dus -- tweede lijn/nummer; niet bij ziggo abbo's.
Dan hebben we een andere interpretatie van "loos". Ik zie dat als een niet aangesloten, niet functionele aansluiting. Maar intern is het de tweede connector elektrisch volledig functioneel, en de complete SIP stack zit in de software. Met 1 provisioning commando is de tweede lijn te activeren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Erfrecht
Vraag, Als je in gerouwd bent en je partner overlijd, blokkeren banken alle rekeningen. Ze willen dan een verklaring van erfrecht hebben voordat je weer bij je eigen geld kan komen. Er zitten een hoop kosten aan en ergernis aan verbonden. Waarom moeten banken een verklaring van erfrecht hebben. Het is toch bij wet geregel dat de langstlevende dan alles erft. Groet, [Privégegevens ver ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer