wf
door wfm Oct 10, 2011 om 21:36
Computers & telefonie

Ziggo bespaart kosten op service

3 weken geleden heb ik een (online) een afspraak gemaakt om Ziggo T3 Internet te laten installeren door een monteur op vrijdag 7 oktober, vanaf 17.00 uur zodat ik zelf aanwezig ben voor de installatie. Echter, de Ziggo monteur meldt zich om 16.00 uur, en mijn partner laat –te goeder trouw, in de veronderstelling dat uw monteur deskundig is- de Ziggo monteur zijn gang gaan. Deze gaat aan de slag met de eerste de beste coax wandcontactdoos die hij aantreft in de woonkamer.

Deze wandcontactdoos is weliswaar verbonden met de televisie, echter door het zwakke signaal wat wij van Ziggo ontvangen, ben in genoodzaakt geweest een versterker te plaatsen om überhaupt televisie te kunnen ontvangen in mijn woning.

Doordat ik niet aanwezig was omdat de Ziggo monteur ruim een uur te vroeg was, ben ik niet in de gelegenheid geweest om hem het punt te duiden waar de Ziggo kabel het huis binnenkomt. Het gevolg is dat de Ziggo monteur constateert dat er geen verbinding met het internet gemaakt wordt, hij meldt mijn partner dat “de storingsdienst en/of technische dienst het maar op moeten lossen…”, en hij vertrekt direct met een voortvarendheid die hij niet in zijn montageactiviteiten aan de dag wist te leggen.

Ik meld mij direct nadat ik kennis heb genomen van dit voorval bij de Ziggo klantenservice met het verzoek om de aansluiting alsnog te realiseren die dag, en beroep mij op het feit dat hij 1) te vroeg is – afspraak is afspraak, 2) niet heeft vastgesteld dat hij aan de verkeerde wandcontactdoos aan het werk was en 3) dat ik geen invloed heb gehad op het resultaat door voorgaande (door de Ziggo monteur) gecreëerde omstandigheden.

De ziggo klantenservice kon niet alsnog een monteur of zelfs “een heuse storingsmonteur” sturen, want hier zit een minstens een week wachttijd op. Dit is volstrekt onacceptabel als je als klant betaalt voor het monteren van de internetverbinding door Ziggo en de Ziggo monteur creëert in haar haast om naar huis te gaan een rommel waarna je alsnog geen internet hebt, en je nog even op je plek gezet wordt als klant: achter in de rij.

Na enig aandringen van een vriendelijke medewerker verzekert hij me dat ik maandag 10 oktober wordt teruggebeld door de Ziggo klantenservice om een spoediger afspraak met een deskundige monteur te verkrijgen. In goede hoop heb ik de gehele dag afgewacht, maar geen telefoon van Ziggo.

Ik heb 10 oktober alsnog contact opgenomen met de Ziggo klantenservice (optie storing), en daar werd mij medegedeeld dat de monteur op 17 oktober tussen 08.00 uur en 13.00 komt. Ik heb aangegeven dat ik van niets weet omdat ik niet gebeld ben, en dat dat tijdstip onmogelijk kan zijn afgesproken omdat ik dan op mijn werk zit. Afijn, ik zal u het vervolg besparen, maar ik krijg de indruk van een voormalig staatsbedrijf waarbij de medewerkers het ook niet zo meer zien zitten, ik als klant had verder niet zoveel te eisen. Op mijn vraag of opzegging wellicht tot de mogelijkheden behoort, ben ik uiterst vriendelijk verzocht om een ander nummer te bellen, want daar kon Ziggo klantenservice mij niet mee helpen. Na deze mededeling heb ik dat ook maar gedaan, en ik moet u zeggen, zelfs dat kostte enige moeite, alhoewel de medewerkers van de opzeggingen uitermate voortvarend en vriendelijk te werk gingen. Opzeggen is tot mijn droefenis de afgelopen dagen nog mijn beste Klantervaring bij Ziggo geweest.

2288 8 Rapporteer

birdies
door birdies - Oct 10, 2011 om 21:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Het tijdstip dat een monteur komt, kan natuurlijk niet tot op de minuut gepland worden. De ene klus loopt uit, de andere klus duurt korter.

Hoe simpel was het geweest als je even je partner had ingelicht over het israpunt? Zo onnozel zal zij toch niet zijn dat zij het niet kan onthouden.

empyria
door empyria - Oct 11, 2011 om 07:38
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 10 okt 2011, 21:50]Het tijdstip dat een monteur komt, kan natuurlijk niet tot op de minuut gepland worden. De ene klus loopt uit, de andere klus duurt korter.

Hoe simpel was het geweest als je even je partner had ingelicht over het israpunt? Zo onnozel zal zij toch niet zijn dat zij het niet kan onthouden.

Lijkt mij ook...:-/

tdehond
door tdehond - Oct 11, 2011 om 09:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik neem aan dat door op te zeggen het probleem nu opgelost is.

Jammer dat uw partner niet op de hoogte was van hoe e.e.a. in elkaar zat m.b.t. de aansluiting.

conny2
door conny2 - Oct 11, 2011 om 10:22
256 Antwoorden / 4 Vragen

Vreemd, bij mij wou de monteur het modem in de meterkast plaatsten? Hebben ze geen vaste werkwijze?

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Oct 11, 2011 om 19:55
78 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wfm,

Jammer dat het zo gelopen is. In ieder geval onze excuses hiervoor. Spijtig om te horen dat je inmiddels opgezegd hebt.

@conny2
Het modem wordt geplaatst bij de hoofdaansluiting. Dit is het punt waar het signaal als eerst de woning binnenkomt. In sommige woningen is dit in de meterkast en in andere woningen weer in de woonkamer.

Met vriendelijke groet,

Julius
Ziggo Webteam

rr
door rrvdm - May 15, 2015 om 10:04
9 Antwoorden / 1 Vragen

@ziggo #ziggo leert niet van klachten want het is nog steeds een slechte service daar ze liegen bedriegen en houden je aan een lijntje

Cookies
door Cookies - May 15, 2015 om 10:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=rrvdm schreef op vrijdag 15 mei 2015, 10:04]@ziggo #ziggo leert niet van klachten want het is nog steeds een slechte service daar ze liegen bedriegen en houden je aan een lijntje

Zeg, kap eens! Het is niet de bedoeling dat je dezelfde woorden in tig topics gaat plaatsen!

an
door anthon000 - May 21, 2015 om 22:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

@rrvdm Als je niet tevreden bent met je huidige provider kan je altijd nog overstappen van alles in 1 via https://allesineenpakketten.nl