mo
door mokie1 Jan 10, 2009 om 20:09
Computers & telefonie

ZIGGO DE HELLLL!!!!!! WIE KAN MIJ HELPEN

wie kan mij helpen, ik wordt echt gek van ziggo ik heb vanaf vorig jaar 2008 april geen inter meer mijn modem was stuk zeiden ze, maar het wachten was op een nieuwe niks gekregen, in mei ben ik samen gaan wonen en hebben we een nieuw paket aan gevraagt alles in 1,een maand later hebben we het paket dan eindelijk ontvangen maar helaas niks deed het er zou een monteur komen ook niet geweest , ik heb erg vaak gebelt met die  ... ZIGGO maar geen reactie wel kosten kwijd aan het bellen, ik heb het paket retoer gestuurd met een afzegging aangetekend, maar ik heb er niks over gehoord. heb via de mail afzegging gedaan en vai de telefoon, de magteging stop gezet maar tot heden halen ze nog steeds mijn bank rek leeg en blijven ze mij rekeningen sturen en mijn e mail is ook nog in werking. ik weet het nu niet meer wie kan mij helpen wordt er gek van.       

436 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2009 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


--ik heb het paket retoer gestuurd met een afzegging aangetekend--


Op deze manier kun je je abo niet zomaar opzeggen, je zult dus rekeningen blijven krijgen en die zul je dan (alsnog) moeten gaan betalen.


Je zult het via de juiste weg moeten doen, als ze niet kunnen leveren waarvoor je ze betaald dan zul je ze in gebreke moeten stellen en een (redelijke) termijn geven het alsnog op te lossen, indien dit niet lukt kun je het abo beindigen.


Lees even meer info hier;


Ontbinding van een overeenkomst | Ingebrekestelling


 


Succes,

ve
door verwijderd - Jan 10, 2009 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag mokie1,


Je schrijft: Ik weet het nu niet meer. Wie kan mij helpen? Ik word er gek van.


Omdat het hier ZIGGO betreft (momenteel de provider waarover de meeste klachten zijn), moet je heel zorgvuldig een procedure volgen om van hen af te komen. Ik zal hier de juridische weg aangeven in twee stappen:


Ontbinding van een overeenkomst


Ingebrekestelling en verzuim/wanprestatie



Als consument heb je veel te maken met overeenkomsten. Vaak zal dit vlekkeloos verlopen, maar het kan ook mis gaan. Bijvoorbeeld wanneer de afgesproken levering van goederen of diensten uitblijft aan de kant van de verkoper. Deze kan dan aansprakelijk gesteld moeten worden. In dit artikel (Bron: c. mkb servicedesk.nl) meer over de procedure die in dergelijke gevallen doorgaans volgt.


Ontbinding van een overeenkomst gaat alsvolgt:


Stap 1. Ingebrekestelling


Stel, je bevindt je in een situatie waarin de prestatie van het bedrijf, met wie je een overeenkomst hebt gesloten, uitblijft. Hoe ga je dan te werk? Volgens de wet ben je verplicht de wanpresteerder of schuldenaar schriftelijk ‘in gebreke te stellen’. Wat staat er in een ingebrekestelling (art 6:82 BW)?



  • Ten eerste staat er een aanmaning om alsnog de overeengekomen prestatie te verrichten.

  • Daarnaast wordt er een redelijke termijn gegeven om die prestatie te verrichten.

  • Blijft de prestatie nog steeds uit binnen die termijn dan is de schuldenaar respectievelijk wanpresteerder in verzuim.


Een ingebrekestelling (zie model brief) kan als gewone brief verstuurd worden. Er is geen vereiste van een aangetekende brief in de wet vastgelegd. Bij een aangetekende brief heb je echter wel meer bewijsmateriaal dat je de schuldenaar in gebreke hebt gesteld.



Stap 2. Verzuim/ontbinding wegens wanprestatie


Blijft de prestatie nog steeds uit binnen die redelijke termijn dan is de schuldenaar in verzuim (art.265 BW6). In dat geval kan je overgaan tot ontbinding van de overeenkomst en indien van toepassing het eisen van een schadevergoeding. Als je de wederpartij dus niet eerst in gebreke stelt, kun je niet spreken van verzuim en zul je dus ook nog niet kunnen overgaan tot ontbinding van de overeenkomst.


(Een model verzuimbrief is op aanvraag beschikbaar)



Toelichting bij de ontbindingsbrief:


De bevoegdheid tot ontbinding is mogelijk als de tekortkoming in de overeenkomst toegerekend kan worden aan de wederpartij. De ontbinding kan je bewerkstelligen door een schriftelijke verklaring (dus een aangetekende brief) aan jouw wederpartij. Is de overeenkomst via de elektronische weg tot stand gekomen, dan kan je ook via de elektronische weg een verklaring tot ontbinding afleggen.


Note: verstuur beide brieven wel aangetekend en met bewijs van ontvangst.


Een andere mogelijkheid is nog om een klacht in te dienen bij de geschillencommissie in Den Haag.


Sukses en met vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2009 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Overigens, als je machtiging is ingetrokken en er wordt nog wel steeds geld geïncasseerd, neem dan ogenblikkelijk contact op met je bank om deze incasso's te blokkeren!

Voor de rest: zie de verhalen van stacey en read - hier wordt de enig juiste weg aangegeven.

Ik blijf me trouwens erover verbazen dat velen menen van een overeenkomst af te kunnen komen door het modem terug te sturen!



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer