johnwim
door johnwim Nov 12, 2011 om 15:03
Computers & telefonie

Zoekbalk verdwenen na systeemherstel

Beste allemaal,
Ik heb weer een probleem.
Ik heb mijn computer 2 dagen teruggezet met systeemherstel,omdat mijn draadloze verbinding niet meer werkte en het lukte mij niet op een andere manier.
Dit is prima gelukt,probleem opgelost.
Maar als bijverschijnsel is mijn zoekbalk linksboven verdwenen,daar staat nu een grijs kruisje,met de cursor er overheen wordt hij rood.
Verder een geheel lege balk over de volle breedte.
Ik had er 2,rechtsboven zit er nog wel,maar deze is veel minder gebruiksvriendelijk.
Die linker zoekbalk zat er al jaren en snap niet waarom die met het systeemherstel is verdwenen.
Hoe krijg ik mijn zoekbalk terug?
Het opnieuw installeren van Google toolbar heeft niet geholpen.
Alvast bedankt.
John

2206 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2011 om 15:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo johnwim,

Klik eens met de rechtermuisknop bovenaan in een leeg stukje.
Vink de balken aan.
Zijn ze er nu weer wel?

Of bedoel je een andere 'zoekbalk'?

Met vr.gr.

johnwim
door johnwim - Nov 12, 2011 om 20:10
64 Antwoorden / 35 Vragen

Hoi,
Alles is/was aangevinkt,maar de zoekbalk links is weg.
John

gsm
door gsm - Nov 12, 2011 om 20:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het zal de adresbalk van Internet Explorer wel zijn die je bedoelt. Tegenwoordig kun je die ook gebruiken voor zoektermen.

Dit schijnt de oplossing te zijn.
Uitvoeren:
regedit

Ga naar
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser

en verwijder daar, als dat er staat "ITBarLayout"

Let op:
Als je geen ervaring hebt met regedit, weet dan wel waar je aan begint!
Regedit kan Windows geheel onderuit halen, indien verkeerd gebruikt.

Minder gevaarlijk alternatief:
Je kunt ook proberen om IE te resetten.
Ga via Extra en Internetopties naar tabblad Geavanceerd
Klik op Opnieuw instellen... en volg de instructies.

johnwim
door johnwim - Nov 12, 2011 om 21:08
64 Antwoorden / 35 Vragen

Nee dat is het niet,die grote balk zit er wel.
Daaronder zit de werkbalk met bestand,bewerken,beeld etc.
Daaronder zit nu dus een werkbalk die op het kruisje na leeg is.
De zoekbalk die ik nu mis zat er al vanaf aanschaf computer.
Misschien was dit de voorloper van de uitgebreide toolbar van Google,maar waarom is deze ineens verdwenen?

gsm
door gsm - Nov 12, 2011 om 21:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Is het de werkbalk Favorieten misschien? Zo niet, dan lijkt het mij geen groot probleem, omdat je de zoekbalken liever kwijt dan rijk zou moeten zijn.
Je kunt schuiven met de balken (met de verticale gestippelde scheidingslijn), wanneer je eerst de werkbalken NIET vergrendeld. Misschien bereik je daar wat mee. Anders IE resetten op de manier die ik eerder al aangaf.

cosima
door cosima - Dec 7, 2011 om 12:27
3 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.google.com/webhp?hl=nl
Probeer deze link eens. Heeft bij mij het probleem opgelost.