ridderfoto
door ridderfoto Oct 17, 2013 om 20:29
Computers & telefonie

Zoekmachine

Ik heb tijdens het installeren van een programma tevens de zoekmachine Delta Search er bij gekregen.
Deze wil ik weer verwijderen maar weet niet hoe.
Bij programma verwijderen zie ik hem niet staan.
Tevens zie ik nu ook een programma met de naam DealPly.
Wat is dit voor een programma?
Kan dit veilig verwijderd worden?
Hoor van julli.

Groet Wout

630 7 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 17, 2013 om 20:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Jouw PC is duidelijk besmet met Malware. Je kunt deze rommel verwijderen met MBAM of anders wel met ADWCleaner.

Verwijder in Programma's en onderdelen eventueel zelf eerst alles wat op een Toolbar of Searchbar lijkt. Waarschijnlijk zijn er ook andere programma's meegeïnstalleerd en dien je die ook te verwijderen

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2013 om 21:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ridderfoto,

delta search verwijderen:

lees hier.

Zoals door gsm aangegeven: zou ook eens scannen met MBAM (klik onder FREE)

Wat je ook kunt doen: systeemherstel met een datum vóór dat je dat programma gedownload hebt.

Altijd downloaden van een veilige site!!

Suc6

gsm
door gsm - Oct 17, 2013 om 21:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 17 okt 2013, 21:21]Hallo ridderfoto,

delta search verwijderen:

lees hier.

Zoals door gsm aangegeven: zou ook eens scannen met MBAM (klik onder FREE)

Wat je ook kunt doen: systeemherstel met een datum vóór dat je dat programma gedownload hebt.

Altijd downloaden van een veilige site!!

Suc6

gsm
door gsm - Oct 17, 2013 om 21:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Systeemherstel zou ik alleen in het uiterste geval aanbevelen. Waarschijnlijk helpt het geen zier, omdat Systeemherstel voor Windows zelf bedoeld is en niet voor allerlei programma's.

s0m
door s0m - Oct 18, 2013 om 02:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bij instellingen in je browser kun je de zoekmachine veranderen. Ben je er ook van af.

edrick3
door edrick3 - Oct 19, 2013 om 10:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ridderfoto,

Stand van zaken?