rhenus
door rhenus Jul 25, 2005 om 19:33
Computers & telefonie

Zonealarm

Hello.

Ik heb op mijn pc een gratis antivirus van avast ook heb ik hitman pro & microsoft antispyware,mijn pc verbinding gaat via gateway linksys 54G.

Heb ik nu ook een zonealarm nodig voor beveiliging, en kan dat ook een gratis versie zijn  graag aub uw reactie??

vr rhenus

448 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo rhenus,

Gebruik gewoon de Windows XP firewall die je in het Windows XP Configuratiescherm kunt openen en daarna kunt aan of uitzetten.

Controleer of hij aanstaat. Gebruik nooit meer dan één firewall tegelijkertijd op je PC.

Groeten,

GSM

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Rhenus,

Wil je een verzamelaar van die programmaatjes worden?

Zou je computer al niet genoeg dicht gespijkerd zijn?

Wil je ook nog Internetten?

Raad: De boel goed in de gaten open niets wat je niet vertrouwd en kom je toch iets tegen laat dan eerst je virusscanner zijn werk doen, dan zal alles wel los lopen.

Veel Internet plezier, WillemG

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hello: ik heb het begrepen bedankt!!

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Willem,

Je PC dichtspijkeren hoeft natuurlijk niet, maar je zal een
basisbeveiliging moeten hebben die toch minstens bestaat uit een goeie
firewall (met ingangs- én uitgangscontrole, dus die firewall van XP is
onvoldoende), een goed antivirusprogramma en een paar spywareprogjes
(gebruik van meerdere spywareprogjes wordt aanbevolen).

Helaas is alleen 'de boel goed in de gaten houden' tegenwoordig niet voldoende meer...;-)

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ enterprise - wat was dat progje ook alweer waarmee je kon checken of de poorten dicht staan (of niet). heb dank ! - Paul

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen progje Paul, maar een website... ;-)

ShieldsUp! op grc.com

E.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2005 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows Firewall uit XP Service pack 2 beschermt redelijk maar alleen van buiten naar binnen. Dus een worm of zo kan zonder te merken berichten verzenden (althans door de firewall).

Alternatief is Sygate (www.sygate.com) heeft ook een gratis firewall.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 09:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja dicht spijkeren is niet mijn bedoeling.

Een externe Firewall is blijkbaar niet afdoende,windows firewall schiet te kort of hoe het dan ook is.

Dus blijft het aan te bevelen om toch een firewal te instaleren, er is nu weer een nieuwe versie van zonealarm, maar ook zoals aanbevolen van sygate.

Welke is voor mij aan te bevelen, daar ik absoluut niet deskundig ben op dit gebied gebruiks vriendelijk is dan ook belangrijk, graag reactie?? aub.

Vr gr rhenus.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat gebruikersvriendelijkheid betreft staat voor mij de ZoneAlarm firewall op de eerste plaats.

Deze heeft een duidelijke en overzichtelijke gebruikers-interface en is simpel in te stellen.

Je krijgt na het installeren (zoals bij iedere firewall) eerst de
nodige vragen vanuit de programma-controle welke programma's wel of
niet contact mogen maken met Internet.

Let goed op welke je wél of geen toestemming geeft, je zal veel bekende namen zien en deze kan je toestemming geven.

Als je namen ziet die je niet kent, geef ze vooralsnog geen toestemming en vraag het hier eerst even...!

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier te downloaden trouwens: ZoneAlarm Free

E.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hello enterP: ik hen zonealarm gedownl, ik moet nog wel ff opnieuw opstarten om het te laten werken,maar dat doe ik straks even,natuurlijk kom ik hier weer terug? weer eens vr bedankt.

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hio Enterpiice.

Nu ik zonealarm heb geinst was er toch even een conf met avast virus schan. aanbevolen om proxymode van de web schield uit te schakele, zo kwam er het een en ander eigelijk nu lijkt het er op dat het programma voor 15 dagen gratis is, het kan natuurlijk ook zijn dat ik dat niet goed begrepen,ik heb nu wel om te controleren avast een update laten uitvoeren en dat is gelukt dus dat conflikt is er dan ook niet meer? maar hoe kan ik nu kijken of alles optimaal is ingesteld,en of ik inderdaat wel over de gratis versie beschikt?? .aub

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Jul 26, 2005 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je één en ander of niet goed begrepen hebt want zowel Avast als ZoneAlarm zijn freeware-versies, of je hebt van ZoneAlarm de verkeerde versie (trial) gedownload...

En hoe je erachter komt of alles nu optimaal is ingesteld...?

ZoneAlarm configureert zichzelf voor het grootste gedeelte en is direct na de installatie al gebruiksklaar.

Van Avast moet je gewoon zelf de instellingen nalopen en desgewenst zelf configureren...

Je zal van ZoneAlarm de komende uren/dagen zo nu en dan vragen krijgen over programma's of toepassingen die Internet opwillen.

Lees hierover mijn eerdere reactie hierboven.

Succes,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hio Enterprice: ik heb toch de gratis versie van zonealarm,het werkt prima hoewel ik nu niet met mijn andere pc op internet kan komen,ik heb namelijk 2 pc op de adsl gateway 54G, er kunnen totaal 4 pc op.Het toegewezen ip nummer van pc 2 zie ik niet vermeld in zonealarm,bij veilige zone jammer genoeg kan ik het niet cop anders kon ik je het laten zien wat er wel staat,wat staat mij te doen om het werkend te krijgen wat verbinding betreft voor mijn pc 2 graag nog even een reactie aub.

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hoi rhenus,

Ga in ZoneAlarm naar Firewall > Zones en klik rechtsonderin op Add.
Klik op IP adress en vul hier het IP-adres van de tweede PC in, geef het beestje een naam en klik op Ok.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 01:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke Enterprice het is weer perfect in orde hartelijk dank voor je hulp!!

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan hoor Rhenus...!

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2005 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hello Enterprice.

Nu ik het ip adres heb toegevoegd in zonealarm,heb ik nog ff een volgende vraag aan u het gaat dus over mijn pc 2 deze ga ik vervangen binnenkort ,de plaats van oude pc 2 word dus ingenomen door  een pc met windows xp home edition.

Mijn vraag is wanner ik zo ver ben kan ik dan gewoon de eternet kabel aansluiten,en dan de diskette netwerk invoerenm en klaar is kees.

Verder werk zonealarm prima en inderdaad heb ik de afgelopen dagen  zoals u gezegd programmas die toegand vragen het internet op te mogen,nu lijkt mij dat wel in orde .toch twijfel ik nu en dan om dat mijn pc  toch aan het werk is terwijl er geen programmas  aktief zijn met mijn toestemming,ik zal de ip adres eens aan u meedelen waarvan ik eventuweel denk wat is dat nou maar daar kom ik nog op terug.

vr gr rhenus