ma
door malhy2 Nov 9, 2020 om 20:52
Elektronica & tv

Accu kruimeldief elke keer na 12-18 maanden slecht

Ik ben nu aan mijn 5de kruimeldief toe. Eerst 4 maal een Black & Decker gehad en mijn laatste aankoop was een Philips maar de accu wordt steeds na 12 tot 18 maanden slecht waardoor de kruimeldief niet voldoende zuigkracht meer heeft.
De dieven staan als ik ze niet gebruik op de lader.
Is dit normaal? Of hebben jullie wel een kruimeldief gevonden die het langer uithoud ( wel op batterij ).

14851 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 9, 2020 om 21:04
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas m.i. zeer weinig aan te doen aangezien op accu's normaliter een uitzondering geldt vopr garantie/ wettelijk econsumentenwetgevig qua bescheming.

Het probleem is naar mijn mening heel duidelijk dat u de kruimeldief constant aan de lader laat staan en dat ik nooit goed. Uitsluitend opladen indien (bijna) leeg) en bovendien is aan lader laten staan ook nog brandgevaarlujk!!

gerbera
door gerbera Nov 10, 2020 om 10:32
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas klopt uw verhaal niet en het brandgevaarlijk hoeft u niet bang voor te zijn.
.
Plaats je de kruimelzuiger na elk gebruik weer in het station, dan is de handstofzuiger altijd klaar voor gebruik.
Als je een lange gebruiksduur belangrijk vindt, kies dan voor een Lithium ion accu. Deze accu is het krachtigst, en daarom ook het meest prijzig. Een ander type is de NimH accu. Dit is een goede middenweg, maar het nadeel is dat de capaciteit van de accu sneller vermindert.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 9, 2020 om 21:06
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mahly2,

Het is niet goed voor de accu om hem continue op de lader te hangen.

Probeer eens de kruimeldief van de Lidl, ik gebruik hem al een jaar of 10.

mi
door miennaamishaaz Nov 9, 2020 om 22:00
725 Antwoorden / 1 Vragen

Niet te vergeten dat LIDL 3 jaar GEWELDIGE garantie bied.

En ja zelfs voor een klein probleem sturen ze gewoon een nieuwe op {bij de goedkopere keukenapparatuur}, want voor hun is het goedkoper om een nieuwe te sturen dan de oude ontvangen repareren en terugsturen.

Had did bij een stoomkoker waarvan het handvat van de deksel losliet.
Iedere keer een nieuwe gekregen. en de oude kon ik houden of weggooien.

zelfde met een Staafmixer set.
liet de Garde van de Garde  los. kreeg een volledig nieuwe set.

diumenge
door diumenge Nov 10, 2020 om 17:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Blijf het vreemd vinden dat mensen dat zo'n geweldige service vinden van LIDL (of ALDI, zelfde verhaal). Ik heb persoonlijk liever producten die gewoon blijven werken...

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2020 om 18:12
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

TS vraagt om een alternatief voor zijn/haar Black & Decker kruimeldief.

Die van de Lidl biedt een goede prijs-/kwaliteits-verhouding.

diumenge
door diumenge Nov 10, 2020 om 18:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik reageer dan ook op de reactie van MIENNAAMISHAAZ.

gerbera
door gerbera - Nov 9, 2020 om 22:03
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Allereerst kan het geen kwaad dat u de kruimeldief na gebruik aan de lading doet echter van de B&D is het een bekend verschijnsel deze hebben een  Ni-MH batterij. De oorzaak is bij dat merk veelal dat het apparaat maar zeer kort gebruikt wordt en dan aan de lading gedaan wordt. Zou u hem een tijdje niet aan de lading doen loopt de accu leeg, en om het probleem enigsinds te voorkomen adviseer ik u de kruimeldief langer te laten draaien zodat u de accu "leeg" trekt en dat een paar maal na gebruik te doen. Zo'n 6 jaar geleden een kruimeldief van de Aldi aangeschaft en daar doet het probleem zich niet voor omdat deze een Li-ion batterij heeft en kan ook na kort gebruik gewoon aan de lading.

tenormin
door tenormin - Nov 10, 2020 om 00:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt me wel dat, na de dief gebruikt te hebben het men het weer op de lader legt. Doe ik met mijn huistelefoons ook. Oplaadbare batterijen. Leeg laten lopen (was ook een advies van iemand - over mijn telefoons dan -) was een fout advies: geen verbinding. Dus zou ook moeten gelden voor de dief: aanleggen na gebruik.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2020 om 12:07
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin,

De oplaadbare batterijen van een huistelefoon zijn goedkoop te vevangen.

In een kruimeldief zit een vaak een onvervangbare ingebouwde accu.

gerbera
door gerbera Nov 10, 2020 om 12:14
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De accu van een kruimeldief is gewoon te vervangen, deze bestaat uit een aantal, afhankelijk van de spanning, in serie geschakelde oplaadbare batterijen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2020 om 13:06
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

De moet je wel technisch zijn.

Vaak staat er in de gebruiksaanwijzing dat de accu alleen door een erkend reparateur vervangen mag worden.

gerbera
door gerbera Nov 10, 2020 om 14:17
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Is niet nodig, schroefjes los, stekkertje losnemen, accu verwijderen, nieuwe er in stekkertje insteken en klaar is iedereen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2020 om 18:14
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Kunt u een foto plaatsen van uw geopende kruimeldief?

tenormin
door tenormin Nov 10, 2020 om 18:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera zou wel zot zijn om telkens op wedervragen te antwoorden @geboren amsterdammer. En als je verder geen antwoord op de vraag van TS hebt, stop dan met reageren om te reageren. Daar wordt de kruimeldief ook niet door opgeladen.

diumenge
door diumenge - Nov 10, 2020 om 17:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon een Bosch kopen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2020 om 18:17
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Die Bosch kruimeldieven zijn boven de 60 euro, 3x zo duur als die van Lidl....

diumenge
door diumenge Nov 10, 2020 om 18:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@GEBOREN AMSTERDAMMER,

TS vraagt om een alternatief voor zijn/haar Black & Decker kruimeldief.

Die van Bosch biedt een goede prijs-/kwaliteits-verhouding.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 10, 2020 om 18:28
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Die van Lidl zuigt ook goed en was maar rond de 20 euro....

tenormin
door tenormin Nov 10, 2020 om 18:28
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Jeetje @geboren amsterdammer, hou nu eens op om een vraag met een wedervraag (of hoeveel een andere kruimeldief elders goedkoper is). Daar help je de TS niet mee. Wat een ge....

diumenge
door diumenge Nov 10, 2020 om 18:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@GEBOREN AMSTERDAMMER,

Allemaal prima, heeft TS een keuze.

Ag
door Agamemnon - Nov 10, 2020 om 19:49
82 Antwoorden / 7 Vragen

Ik dacht ook dat mijn goedkope kruimelzuiger (Kruidvat) na 1,5 jaar geen zuigkracht meer had door slechte batterijen. Totdat ik ontdekte dat je een stoffilter met een paar schroefjes er uit kon halen en schoonspoelen onder de stromende kraan. Teruggeplaatst en hij zuigt weer als nieuw.

Co
door CorenJenny - Nov 11, 2020 om 12:12
1 Antwoorden / Vragen

Heb het zelfde met bijn kruimeldief de accu Lithium 3,6 Volt  binnen het jaar is hij bijna niet meer te gebruiken

Black en Decker  type dustbuster

Dave lubeck
door Dave lubeck - Nov 11, 2020 om 12:51
88 Antwoorden / 2 Vragen

Op de eerste plaats noem je nogal twee merken op . Philips en Black & Decker , die overigens word bediend met onderdelen van Philips ! En het zou mij niet verbazen dat dan de accu van Black & Decker ook bij Philips vandaan komt . Maar goed ............! Twee Kut merken ! Geef wat meer geld uit en koop een beter merk . Op internet genoeg website's die merken onder de loep nemen , en kijken wat een goede kruimeldief is . In ieder geval niet deze twee merken . Maar mensen zijn vaak te bezopen om eerst revieuws  / testen te bekijken op internet van wat voor product dan ook ! Bij deze twee merken is het altijd , goedkoop is duurkoop ! Ik heb zelf een Bosch kruimeldief al 4,5 jaar . En nog nooit heeft de accu het begeven ! En hij staat constant in de oplaad houder ! Trouwens is het ook zo dat het niet altijd goed is voor accu's constant op een kader te zetten . Zorg ook dat regelmatig een accu HEELEMAAL LEEG WORD GEMAAKT !!! WORD DIE ACCU ALKEEN MAAR STERKER DOOR !

ma
door malhy2 Nov 14, 2020 om 10:28
309 Antwoorden / 13 Vragen

Zo zo wat een vijandigheid. en geschreeuw op het einde.
Ten eerste kijk ik altijd voordat ik iets koop op internet en pluis haarfijn uit wat goed is en wat niet. Heeft U zelf al gekeken welke kruimeldieven er als beste uitkomen?? De philips komt er vaak als Top 5 uit. Heeft zelfs een Li-ion batterij dus dat zou al helemaal goed moeten zijn.Ten tweede rond de 100 euro voor een kruimeldief vind ik in ieder geval niet goedkoop.
Ik denk dat het meer een structureel probleem is en daarom heb ik dit aangekaart.
Maar bedankt voor uw reactie aangaande een bosch.

Ed

gerbera
door gerbera Nov 14, 2020 om 12:00
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@DAVE heeft de klok horen luiden met het gezwam in de ruimte. Het volledig leegtrekken van de accu is hiervan al een duidelijk voorbeeld. De kwaliteit van de accu is afhankelijk van het type welke gebruikt wordt. En B&D in de goedkope zuigers vaak een Ni-MH accu die eerder slijtgevoelig is en in de wat duurdere klasse een Li-ion accu.