ed
door edje079 Mar 20, 2008 om 20:26
Elektronica & tv

AEG homecinemaset

Ik heb via Trekpleister de AEG homecinemaset 4611 HC gekocht.Bevalt op zicht goed, maar heb wat kleine problemen, eerste  is dat er geen nederlandse gebruiksaanwijzing bijzit, maakt het weer wat lastiger en ten tweede als ik een DVD speel klint het over al mijn boxen en voor mij is dit geluid goed genoeg, probleem is als ik mijn Tv aanzet dat ik het geluid alleen maar hoor via de twee front boxen, hij staat dan op de speler op line 1 of 2, als ik de tuner selecteer hoor ik wel alle boxen en het geluid van de TV maar zit er heel veel ruis doorheen, alsof het niet goed aangesloten zit, ik kom er niet meer uit.

WIE KAN MIJ HELPEN AUB

1796 16 Rapporteer

mastag
door mastag - Mar 20, 2008 om 20:35
955 Antwoorden / 19 Vragen

Als ik het zo lees klopt dit gewoon. Uw dvd is waarschijnlijk in doly digital (5,1) opgenomen, Dat is goed voor geluid over alle speakers. Uw tv levert slechts een stereosignaal aan en dan houdt je logischerwijs nog maar twee spelende speakers over. Soms zit er een knop op soun/surround mode. Soms kan je hiermee instellen dat ook je tv geluid over alle boxen komt. Niet in surround maar wel leuk verdeeld. De geluidskwaliteit gaat dan meestal  wel hard achteruit.

Succes

ed
door edje079 - Mar 20, 2008 om 20:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik was vergeten te zeggen dat er wel een digitenne van KPN tussenzit, mischien dat dit het probleem is.

maar de recorder staat ingesteld op 5.1 en kan inderdaad wel overschakelen naar surround maar alleen als ik de dvd speel en niet met de TV. en als ik hoor van andere die ook een homecinemaset hebben wel via alle boxen geluid hebben denk ik wat is er anders aan de mijne

hp
door hpb - Mar 25, 2008 om 19:59
19 Antwoorden / 4 Vragen

dat er geen Nederlandse gebruiksaanwijzing bij het setje zit is inderdaad vervelend. Maar het zou ook wel prettig zijn als u in begrijpelijk Nederlands omschrijft wat het probleem is, want ik word niet wijzer van uw verhaal en kan dus ook niet helpen.

kiran
door kiran - Mar 25, 2008 om 21:46
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Edje079

Ik denk dat je probleem zit bij het aansluiten van tv naar tuner. Er zit een rode en witte aansluiting (tulpstekkers) op je tv. Heb je die doorverbonden naar je tuner?

DVD en/of TV geluid moet eender zijn, en spelen over al je boxen.  DVD afspelen: geluid van de TV uitzetten.

Groet, Kiran

ed
door edje079 - Mar 25, 2008 om 21:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

hoi kiran

Klopt er zit een tulstekker van mijn tv naar de cinnemaset, de tuner zit trouwens geintregeerd in de cinnemaset.

Maar ondanks de tulpstekkers geen geluid over al de boxen.zou het te maken kunnen hebben met de digitenne van KPn

kiran
door kiran - Mar 25, 2008 om 22:39
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@edje079

Ik brainstorm nog ff met je mee. Lastig, als je geen handleiding heb. Heb nog gezocht op 't net, maar niet gevonden.

Als je zeker weet dat tuner en tv met elkaar verbonden zijn, dmv de tulpstekkers, suggereert het dat je met een menu aan de gang moet.

Zitten er niet op de afstandbediening aparte knopjes voor: tv/dvd/cd? Probeer die allemaal eens uit.

Bv. tv aan, tuner aan, dvd speelfilm erin, afstandsbediening dvd indrukken. En kijk wat ie dan doet.

Succes, Kiran

ed
door edje079 - Mar 25, 2008 om 22:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

he kiran

Fijn dat je mee wilt denken, ik weet het echt niet meer, heb alles geprobeerd, elk knopje elk stekkertje, ook mn menu geeft mij niet de oplossing, moet zeggen dat ik niet te technisch ben maar toch

kiran
door kiran - Mar 25, 2008 om 23:31
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@edje079

Jammer dat het nog niet gelukt is. Of het aan digitenne ligt, weet ik niet. Heb ik zelf niet. (misschien moet je daar ook iets mee?) Is toch een kastje he? Kan je daar ook dingen mee instellen? Heb toch echt het idee, dat het een kwestie is van die tulpstekkers op de goede plek en verder het menu bedienen.

Je zou misschien ook nog aeg kunnen verzoeken je een nederlandse handleiding toe te sturen.

Ik zit even vast, maar ga rond-vragen. Heb nog wel een 'slimme' broer en zwager, zal ze mailtje sturen.

ed
door edje079 - Mar 26, 2008 om 17:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

He Kiran.

De digitenne is inderdaad een kastje, je kunt er wel dingen me instellen maar niet dit soort dingen , ik zelf denk ook dat het aan de steker sligt maar heb elk mogelijk gaatje geprobeerd en geen resultaat.

Hen arg gevraagd om een ned beschrijving maar die bestaat niet zeggen ze, ik moet het doen met de engelse en duitse, maar daar vindt ik het ook niet. en d eslimme broer en zwager heb ik wel maar niet op dir gebied helaas.

Maar het is iets wat me wel flink bezig houdt moet ik zeggen.

kiran
door kiran - Mar 26, 2008 om 19:58
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Edje079

We gaan het weer proberen hoor. Dacht gisteravond: die Digitenne ...daar moeten we wat mee. Zoals gezegd heb ik zelf geen Digitenne, maar heb wel een 'slimme' zwager met Digitenne. Heb hem mailtje gestuurd.

Hij mailde terug:

TV aansluiten op tv. Homecinema-set aansluiten op de overgebleven aansluiting van Digitenne. DVD uiteraard op TV.

Digitenne met scartkabel of anders met stekkertjes op AUX-homecinema-set aansluiten. (scart heeft voorkeur)

DVD kijken = Digitenne uit - geluid over de homecinema-set.

Radio luisteren = Digitenne aan - homecinema op radio zetten.

TV kijken en luisteren via Digitenne = TV aan - Digitenne aan - Homecinema aan.

Succes maar weer, Kiran

ed
door edje079 - Mar 26, 2008 om 20:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

he Kiran

Eeerst ff zeggen dat ik het te gek vindt dat je zo mee denkt met me.

Ik ga dat eerst eens probeen wat je zegt, kijken og het helpt, mn gedachte zegt dat ik het al geprobeerd heb, maa rga het nog eens proberen en ik hou je natuurlijk op de hoogte van mijn lijdensweg hahaha.

Thnx voor al je moeite

ru
door ruud1970 - Aug 14, 2009 om 21:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

heb een vraagje zijn het satelietspeakers zo ja dan zijn ze toch draad loos

ru
door ruud1970 - Aug 14, 2009 om 21:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

ben je er al uit over het geluid via tv en is het geluid algemeen goed en kan je de playstation er via speelen ik wil em ook koopen als ik wat meer weet hoor je het

ru
door ruud1970 - Aug 14, 2009 om 21:27
3 Antwoorden / 0 Vragen

iemand bied de cinemaset aan en zegt dat er 4 keer pmpo voor de sateliet speakers bij zit klopt dat sateliet is toch draadloos

birdies
door birdies - Aug 14, 2009 om 22:01
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@ruud1970: voortaan maar even op de datum v.h. topic letten! En het is hier geen marktplaats.

dirck
door dirck - Aug 14, 2009 om 22:30
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Ruud, ik snap even niet precies waar je het nu allemaal over hebt, maar om je uit de droom te halen, die 4 x 60 Watt PMPO satellietspeakers (2 x front en 2 x rear speakers) zijn niet draadloos.
En staar je aub al helemaal niet blind op die PMPO waardes, want dat is een wassen neus.
PMPO vermelden ze meestal bij systemen die helemaal niks voorstellen.
Het enigste waar je naar moet kijken bij vermogens is het RMS vermogen.
2 x 60 Watt PMPO komt overeen met 2 x 3 Watt RMS vermogen.

PMPO betekent ook wel: Pre Mortem Power Output (het maximaal te leveren vermogen voordat het onderdeel overlijdt!)

En je bedoelt waarschijnlijk dit setje? forum.fok.nl/topic/1136363

Mijn advies is dan ook om dit setje links te laten liggen en uit te gaan kijken naar een beter setje die toch wel minimaal 4 x 40 Watt RMS vermogen levert. (4 x 40 Watt RMS komt dus overeen met 4 x 800 Watt PMPO)

Er zijn natuurlijk 2e hands ontzettend veel Home Cinema setjes te krijgen, maar om een mooi voorbeeld te geven, deze Philips MX 5700D heeft 5 x 100 Watt RMS vermogen en kost je ongeveer 75 tot 100 euro, schat ik.

Groet, Dirck