Johan 133
door Johan 133 Dec 18, 2017 om 14:09
Elektronica & tv

Analoog naar optische kabel

Ziggo is voornemens het analoge aanbieden te stoppen. Ik heb zelf een dvdhd recorder aangesloten op het analoge netwerk van Ziggo en ook de radio maakt gebruik er van.

Mijn dvdhd recorder heeft  wel een hdmi aansluiting maar geen optisch aansluiting  ook mijn radio heeft analoge aansluiting.

Mijn vraag is kan ik mijn hdmi aansluiting gebruiken van hd recorder  naar het optisch aansluiting mijn kastje zit een aansluiting zodat deze hd recorder kan blijven gebruiken.

Mijn radio heeft een analoge aansluiting kan deze ook verbinden met mijn kastje dus analoog naar optisch.

Met dank voor het meedenken.

Johan

3043 13 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 18, 2017 om 14:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen antwoord op je vraag, maar voordat het zover is zijn we helaas 2-3 jaar verder. Nog maar de vraag of die recorder dan nog niet is gaan hemelen.

me
door mein33 Dec 18, 2017 om 14:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Geen probleem, want "daar" is alles nog analoog en kan die recorder dus gewoon doen waar hij voor is gemaakt. ;-) Trouwens ik heb uit welingelichte bronnen dat Ziggo er ook geen poot aan de wolken krijgt.

Ge
door Genee - Dec 18, 2017 om 14:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Uw dvd videorecorder heeft een analoog signaal nodig, dus programma’s opnemen gaat dan niet meer lukken.

simon55
door simon55 Dec 18, 2017 om 15:03
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dat hoeft niet , met n kleine aanpassing aan de kabels met n splitter ertussen werkt t prima. Heb zelf ook n dvdhd recorder , tevens nog n video en n dvd combi, en alles werkt naar behoren en neemt prima op

Ge
door Genee Dec 18, 2017 om 15:23
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@simon55 Ben benieuwd hoe u dat gedaan hebt.
Of levert uw provider ook het analoge signaal nog naast het digitale?

Grunnen.
door Grunnen. - Dec 18, 2017 om 15:01
509 Antwoorden / Vragen

Je kunt opnemen via de scartkabel. Maar alleen  de zender die opstaat. Even je manual lezen hoe dat precies gaat.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 18, 2017 om 20:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En welk digitaal signaal wil je dan naar een scart  sturen?

Grunnen.
door Grunnen. Dec 18, 2017 om 21:40
509 Antwoorden / Vragen

Moet ik signaal sturen ? Dat laat ik aan Ziggo over. Je hebt wel een decoder met in en uit scart nodig.Bij mij werkt het perfect.Overigens geeft werkt digitenne ( digitaal heel wat anders dan HD ) met scart decoders.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 18, 2017 om 22:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar ts heeft analoge tv, dus geen decoder

Grunnen.
door Grunnen. Dec 19, 2017 om 09:55
509 Antwoorden / Vragen

TS neemt analoog op schrijjft hij.Ik zie nergens staan dat ie niet digital kijkt . Ik ga voor het opnemen etc een Horizonbox nemen zou TS eigenlijk ook moeten doen .

gerbera
door gerbera - Dec 18, 2017 om 15:04
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Daar zijn zgn omvormers voor.
klik  hier

aurora1
door aurora1 - Dec 18, 2017 om 15:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is pas over 3-4 jaar dus u maakt zich 3-4 jaren te vroeg druk hierover. Tegen die tijd kunt u omvormers gebruiken.
Mijn vader zei vroeger over in de toekomst liggende zaken vaak: tegen die tijd kan ik wel dood en begraven zijn....of: het zal mijn tijd wel duren.....

panter22
door panter22 - Dec 18, 2017 om 19:24
6599 Antwoorden / Vragen

Neem interactieve tv van Ziggo met opnemen en pauzeren. Heb je de dvd recorder niet meer nodig en kun je verschillende opnames tegelijk maken.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 18, 2017 om 20:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Precies, een pvr of dvr, een hd/DVD combi is toch echt niet meer van deze tijd. Bij iedere tv aanbieder is wel iets moderns te krijgen.

Grunnen.
door Grunnen. Dec 18, 2017 om 21:41
509 Antwoorden / Vragen

Dat zal TS ook wel weten .

panter22
door panter22 Dec 19, 2017 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Die oude medion dvd recorder van 15 jaar terug is onverslijtbaar.

henson
door henson - Dec 18, 2017 om 22:30
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Johan,

Goede vraag!

Zal ook niet zozeer het analoge tv-signaal missen, behalve voor die oude draagbare tuin-TV, maar wel het radiogedeelte van het analoge signaal...daar werkt mijn tuner van de surroundset op en van vele andere Ziggo-klanten...en ook al is het over 3 a 4 jaar, die zijn zo voorbij en dan begint het geklaag wel...moet iedereen andere apparatuur gaan kopen.......

De optische aansluiting is alleen voor audio (geluid) dus die kun je niet gebruiken voor het doorgeven van radio/tv signalen. Ook het omvormerkastje zal dus niet helpen. Hoe je trouwens die HDMI op de optische (glasvezel) uit-/ingang wilt aansluiten is mij een raadsel...zijn totaal verschillend....

henson
door henson - Dec 19, 2017 om 09:54
338 Antwoorden / 36 Vragen

Overigens, je hebt het over "een kastje met een optische aansluiting"....wat voor kastje is dat dan eigenlijk?

Johan 133
door Johan 133 - Dec 19, 2017 om 10:37
47 Antwoorden / 40 Vragen

Allereerst dank voor u reactie, wij wachten af.
Op de vraag van kastje ik heb dat is een animo kastje van Telfort.
Nogmaals dank

henson
door henson - Dec 19, 2017 om 19:09
338 Antwoorden / 36 Vragen

Nu kan ik er helemaal geen chocola meer van maken....het betrof toch het analoge signaal van Ziggo? En daarnaast heeft u ook een Telfort aansluiting? Via de telefoonlijn?

Johan 133
door Johan 133 - Dec 19, 2017 om 19:17
47 Antwoorden / 40 Vragen

Dank voor u reactie, ik zal uit de droom helpen. Ik beb interactief Telfort abonnement met een analoge kabel van Ziggo, dus oude kopere kabel van Casema nu Ziggo. Toen mijn telfort abbonnement aanging kon mijn oude  kopere gebruiken van anloge gedeelte radio/HD recorder. Zo is , Ik hoop dat echt wat chocolade van kan maken .

Cookies
door Cookies - Dec 19, 2017 om 19:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dus Ziggo heeft het analoge signaal niet afgesloten en je betaalt dus niets voor doorgifte?

Telfort heeft ook een interactieve HD recorder, heb je Ziggo en die analoge recorder niet meer nodig.

DOOR JOHANJA133 - 19 DEC. 2017 OM 19:17
42 ANTWOORDEN / 32 VRAGEN

Dank voor u reactie, ik zal uit de droom helpen. Ik beb interactief Telfort abonnement met een analoge kabel van Ziggo, dus oude kopere kabel van Casema nu Ziggo. Toen mijn telfort abbonnement aanging kon mijn oude  kopere gebruiken van anloge gedeelte radio/HD recorder. Zo is , Ik hoop dat echt wat chocolade van kan maken .

henson
door henson Dec 20, 2017 om 12:04
338 Antwoorden / 36 Vragen

"Ik beb interactief Telfort abonnement met een analoge kabel van Ziggo"

Nee, wist niet dat het mogelijk was om een Telfort abonnement via de coax van Ziggo te laten lopen........

br
door brui0929 - Dec 19, 2017 om 19:44
635 Antwoorden / 10 Vragen

HDMI en optich ook wel toslink genoemd zijn twee aparte aansluitingen  een HDMI Kabel heeft een platte stekker en een toslink Kabel een vierkante. Ze sturen allebei een digitaal signaal uit. Bij toslink werkt dit met licht.
voor het aansluiten van de dvd recorder op uw CAI aansluiting gebruikt u een coax Kabel. Vrouwtje is T.V mannetje is radio.
deze coax Kabel wordt bij de recorder geleverd.