BCC Ervaringen....GEEN Every Day High Service !!
bcc.nl is een zeer slechte partij om zaken mee te doen, bestellen online via de webshop en daar staat duidelijk op voorraad (20 stuks WD HD). Bestellen dan ook de item's 20 stuks en betalen direct, krijgen een bevestiging dat de bestelling is verwerkt en voldaan.
De bevestigde afleverdatum is 20 juli met TNT pakketdienst. 20e echter niets ontvangen...klimmen in de email maar ontvangen geen enkele response, ook niet na meerdere malen email verzenden dan op 21 juli nog maar eens een aantal emails eruit (ook geen reaktie) dan s'middags maar de telefoon gepakt en navraag gedaan....een hoop bla, bla, (van de heer Erik van L******** van BCC) maar end of story komt het er op neer dat het nog wel twee weken kan gaan duren voor men gaat leveren....was een foutje in de webshop!
Volgens BCC was het maar het beste om te cancelen hij zou een opdracht geven om te annuleren en het betaalde terug te betalen, op de vraag hoelang de retour betaling zou gaan duren:
Hier wist hij geen antwoord op? Op de forums heb ik inmiddels opgemaakt dat dit wel eens weken kan gaan duren....was ook niet zo zijn probleem! Tja wat zou je je als BCC nu druk maken ...centjes binnen niets geleverd en verder geen response op verzonden emails van de afgelopen twee dagen.
Het blijkt BCC geen hout te interesseren:
BCC Zeker geen: Every Day High Service !!
Geen zaken mee doen en Google eerst eens op deze toko (ervaringen)...je zal vanzelf merken om daar NIET mee in zee te gaan. (ik heb dit helaas niet op voorhand gedaan en daar betaal ik nu mijn leergeld voor, ik had dit ook niet verwacht van BCC)
Volgens de wet koop op afstand moet deze webshop binnen uiterlijk 30 dagen uw geld retourneren.
consuwijzer + wet koop op afstand: klik
Mocht binnen deze termijn niet terug betaald zijn,
voorbeeldbrief van consuwijzer webwinkel betaalt geld niet terug: klik
Ik zie dat er 20 items tegelijk besteld werden. Dat roept de vraag op of hier wel sprake is van een consumentenkoop. In welke hoedanigheid zijn die 20 WD HD's gekocht?
[quote=lexdura schreef op vrijdag 22 jul 2011, 06:56]Ik zie dat er 20 items tegelijk besteld werden. Dat roept de vraag op of hier wel sprake is van een consumentenkoop. In welke hoedanigheid zijn die 20 WD HD's gekocht?
Je kunt het zien als een zeer speciale backup machine waarin deze 20 HD's nodig zijn.
Dan nog is het ronduit belachelijk dat men aangeeft in voorraad en deze ook gewoon als zodanig zijn te bestellen en zijn betaald. Dat er een datum levering is bevestigd en dat er vervolgens niets wordt geleverd en men ook niets laat weten en geen enkele reaktie geeft op emails.
[quote=jialin schreef op vrijdag 22 jul 2011, 07:32][quote=lexdura schreef op vrijdag 22 jul 2011, 06:56]Ik zie dat er 20 items tegelijk besteld werden. Dat roept de vraag op of hier wel sprake is van een consumentenkoop. In welke hoedanigheid zijn die 20 WD HD's gekocht?
Je kunt het zien als een zeer speciale backup machine waarin deze 20 HD's nodig zijn.
Dan nog is het ronduit belachelijk dat men aangeeft in voorraad en deze ook gewoon als zodanig zijn te bestellen en zijn betaald. Dat er een datum levering is bevestigd en dat er vervolgens niets wordt geleverd en men ook niets laat weten en geen enkele reaktie geeft op emails.
Ik denk dat lexdura zich afvraagt of deze bestelling als consument of als bedrijf/organisatie is gedaan. In het laatste geval is het consumentenrecht niet van toepassing.
[quote=tdehond schreef op donderdag 21 jul 2011, 17:17]Volgens de wet koop op afstand moet deze webshop binnen uiterlijk 30 dagen uw geld retourneren.
consuwijzer + wet koop op afstand: klik
Met alle respect, maar hier liegt Consuwijzer weer:
[quote]Wanneer gaat uw bedenktijd in?
Uw bedenktijd begint één dag nadat u het product hebt gekregen.
Echt een verzinsel van ze. Klopt niet.
De bedenktijd gaat in gelijk na ontvangst.
Artikel 46d van wetboek 7:
[quote]Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden.
[quote=jialin schreef op donderdag 21 jul 2011, 16:42]
Volgens BCC was het maar het beste om te cancelen hij zou een opdracht geven om te annuleren en het betaalde terug te betalen, op de vraag hoelang de retour betaling zou gaan duren:
Hier wist hij geen antwoord op?
BCC heeft daar 30 dagen de tijd voor (artikel 46d, lid 3 van wetboek 7)
Ik snap het punt over particulier of als bedrijf.
Het gaat mij echter meer om het punt hoe BCC tracht te moeten handelen, op dit moment lijkt het er meer op dat het BCC geen zier blijkt te interesseren hoe je er over denkt!
Hoe dan ook liegen ze alles aan elkaar vast, levering vindt niet plaats en over terug betalen hoor je al helemaal niets?
Gelukkig met CC betaald dus we zien het wel maar daar gaat het niet om, hoe was hun lijfspreuk ook al weer: Every Day High Service !!
En dat bestaat niet eens bij BCC!
En de heer Erik van L******** van BCC (B2B) geeft zelf door de telefoon aan dat men hier echt niet wakker van ligt........(blijkt ook als je eens in Google op ervaringen gaat zoeken)
Bedrijf of privé?
Mijn huwelijk; 74 x hetzelfde gegeven.
Scouting; voor cursus 17 USB sticks gekocht.
Linux: 12 Harde schijven in 1x gekocht is beter als per stuk installeren.
Ik maakte dus copy van de eerste...
Bedrijf; Als webwinkel koop ik vaak per stuk in ter voorkoming rente verlies en onverkoopbare winkel dochters.
Dus het aantal is niet meer bepalend, de wiskunde leraar bestelde ook rekenmachines en geo driehoeken in voorraad dus is hij nu ook handelaar?
Ik vermoed dat ze geen eigen maar de importeurs voorraad vermelden en dan ga je de fout in.
Steeds meer gaan vanaf Importeur verkopen die steeds meer in voorraad moet houden en info moet geven hoeveel er nog zijn!
Daarom kan ik dezelfde voorraad hebben als een grote winkel, maar door lagere kosten het ze wel moeilijker maken.
Begrijp het niet. Consumenten die elke keer maar weer in het zelfde valletje trappen. Het riedeltje van BCC doodgedraaid op media. Mediamarkt doet hetzelfde.
Heb dan altijd zoiets van dat klopt niet. Men betaald zich dood aan advertenties en tegelijkertijd ben je de goedkoopste met volledige garantie. En dan kom je bij BCC/Mediamarkt zie je kostbare panden en heel veel medewerkers die je willen helpen toch maar te kopen. BCC moet ze allemaal salaris betalen!
Nogmaals dat kan niet kloppen. Zou voor de helderheid en eerlijkheid wel eens de inkoopprijzen willen zien van deze bedrijven. De onwetende consument zou zich heeel kwaad en opgelicht maken en voelen.
BV Heb een broer die in Hongarije woont.Arm land met haast geen bestedende consumenten.
Hij koopt daar exact dezelfde apparatuur als hier voor 1/5 van de aanbiedingsprijs hier.
En je bent heel strafbaar als je daar inkoopt en hier deze marge gaat benutten.
Dat mag echt niet en de controle is 100% dicht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer