soethout
door soethout Sep 1, 2008 om 21:40
Elektronica & tv

Beeld via de dvd recorder slecht

mijn beeld op tv is via de decoder van de provider heel mooi, maar als ik dan een programma opneem via de dvd recorder is het beeld heel onduidelijk. Volgens de installatiegebruiksaanwijzing zitten de scartkabels en andere kabels goed. Heb al van alles geprobeerd, maar krijg geen goed beeld via mijn dvd recorder. zou ik verkeerd programeren of toch de kabels???

1148 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 1, 2008 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

zit er ook een scart van decoder naar de dvd recorder ?

Ik vermoed dat u analoog opneemt op dit moment

labswans

ve
door verwijderd - Sep 1, 2008 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is de recorder de enige verbinding met de TV welke rechtstreeks naar de scart aansluiting gaat. Als je dus een verdeeldoos gebruik dan krijg je dus een slecht beeld. Als je de kabels is verwisseld met de kabel die  vanaf de decoder naar de TV toe gaat. Dan weet je in elk geval dat de kabels goed zijn.

Groet Valerius

ve
door verwijderd - Sep 1, 2008 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat denk ik ook dat dit analoog is! terwijl de scartkabel wel in verbinding staat met decoder en met dvd recorder. Maar als ik de zenders goed wil zetten in de dvd recorder, staat er decoder uit! en zo staat het ook in het boekje. en als ik decoder aan zet, krijg ik steeds bij elke andere zender 1 zender. dus ook geprobeerd om de zenders binnen te halen op av1 of av2, maar krijg het niet via de decoder , en dat zou dan toch moeten. maar hoe??

ve
door verwijderd - Sep 1, 2008 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

het moet of aan de kabels liggen of aan het programeren. denk zelf aan de kabels. Maar er staat een dvd home cinema set,een dvd recorder, een decoder en een tv. Het is allemaal erg mooi. Maar dat maakt het ook zo ingewikkeld.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2008 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De dvd-recorder moet ook 1 zender krijgen via de decoder! Als je de dvd-recorder zelf de zenders laat kiezen heb je het over het analoge signaal (via de coax kabel). Zet de decoder aan en laat de recorder dat signaal opnemen voor een betere kwaliteit opname.

Je kunt niet én digitaal kijken naar het ene programma én een ander programma gelijktijdig digitaal opnemen.

Is het een dvd/harddisk recorder, of alleen dvd-recorder? Een harddisk recorder maakt meestal betere kwaliteit opnamen dan een pure dvd-recorder.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2008 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste edwardus, ik snap wat je bedoelt, ik ben dus helemaal verkeerd bezig. Die ene zender die ik selecteer kan ik opnemen,   Maar dan kan ik niet achter elkaar van twee zenders iets opnemen?

het is een dvd harddiskrecorder. en die ene zender is ook heel zuiver. laat je weten of het me gelukt is. vast bedankt

ve
door verwijderd - Sep 2, 2008 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

dacht dat ik er uit was, maar..... hoe selecteer ik een zender om op te nemen???? als ik decoder "aan"doe, krijg ik toch steeds dezelfde zender. ook als ik het in av1-2-3- doe.Het is makkelijk misschien als je het weet, maar ik kom er niet echt uit. Wil jullie wel bedanken voor de reactie's en het mee denken...

ve
door verwijderd - Sep 2, 2008 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Het probleem is dat U dvd recorder geen digitale ontvanger heeft, dus kunt U geen zender progameren van een digitale decoder, U kunt alleen  1 zender van de decoder zien en opnemen, daar deze maar een digitale turner heeft, of er decoders zijn met twee turners weet ik niet, er zijn er wel die een harde schijf ingebouwd hebben, en die hebben denk ik wel 2 turners, of U koopt er een decoder bij, of U kijkt via de analoge aansluiting als U iets op neemt, en neemt via de decoder op, dat gaat wel.Kijk eens op kies keurig daar kun je alle decoders zien en wat ze kunnen.

succes er mee.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2008 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn inderdaad ook twin tuners, hier zitten 2 tuners in en daarmee kun je, in tegenstelling tot wat ik hiervoor schreef, wel de ene zender kijken en de andere opnemen, beide digitaal.

De scart van de tuner gaat in een van de scart aansluitingen op je recorder, daar staat meestal bij of het scart 1 of 2 is. Soms is een scart alleen voor afspelen en niet voor opnemen.

Kijk dus even goed op het apparaat en/of in de handleiding(en) waar je wat op moet aansluiten. Hou daarbij ook in je achterhoofd dat niet elke scart kabel "voleldig bezet" is, d.w.z. alle pinnetjes doorverbonden. Meestal zie je dat al aan het aantal pinnetjes dat er uit steekt. Een scart kabel van rond de €10 of minder is meestal niet de moeite waard, een betere scart kabel kost helaas vaak iets meer. Met goed zoeken kun je ook relatief voordelig uit zijn, bijv. electronica-online.nl zie ik zachte prijzen (wél rond €10) met mooie kabels adverteren (zelf nog geen ervaring mee).

ve
door verwijderd - Sep 3, 2008 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben al vele uren verder, en geprobeerd om een programma op te nemen, maar ik blijf de analoge versie houden .en als ik een zender selecteer, neemt hij toch een andere zender.Toch een ingewikkeld probleem. Dus ga er maar iemand bij halen. maar in ieder geval heel erg bedankt voor de reactie's en het mee denken. vr.gr,.