cor van giersbergen
door cor van giersbergen Oct 3, 2023 om 18:53
Elektronica & tv

Beeldinstellingen LG65 NANOCELL 080 tv

Hallo, ik heb een LG 65 NANOCELL 080 TV waar van ik de beeld instellingen graag zou willen weten, ik krijg hem niet goed gesteld, kleuren blijven rood. Hij is helemaal goed te krijgen, maar hoe?  waarde van BV helderheid, kleur, contrast, en zo zijn er nog meer waardes krijg ik niet goed. Wie helpt mij? VRG COR VAN GIERSBERGEN.

2188 9 Rapporteer
cor van giersbergen
door cor van giersbergen - Oct 3, 2023 om 19:04
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hier horen ook beeld instellingen bij zoals bioscoop, normaal dynamisch, voetbal, chinema, welke is de beste.

sira
door sira - Oct 3, 2023 om 19:23
2349 Antwoorden / 24 Vragen
cor van giersbergen
door cor van giersbergen Oct 3, 2023 om 19:28
28 Antwoorden / 21 Vragen

Ja dat  is bekend, maar daar staan niet de beeld instellingen in, ik heb NL een gebruiksaanwijzing.
Maar toch bedankt voor het antwoord, VRG COR

sira
door sira Oct 3, 2023 om 19:40
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom neemt u geen contact op met de verkoper.
U kunt ook een plaatselijke leverancier bellen, wellicht zijn zij bereid de tv goed in te stellen.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Oct 3, 2023 om 19:57
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo, ik heb de tv van de veilingen, hij is helemaal nieuw, en zat nog in de doos.

sira
door sira Oct 3, 2023 om 20:15
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Bel dan een plaatselijke leverancier. Zij sturen dan een monteur die hem voor u instelt, maar u zult er waarschijnlijk wel voor moeten betalen.
Heeft u geen handige buurman of buurvrouw?

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Oct 4, 2023 om 19:00
28 Antwoorden / 21 Vragen

Zie foto s van de instellingen, welke heb ik nodig, gezichten zijn nu rood, kan geen foto s bijvoegen

sira
door sira Oct 4, 2023 om 19:32
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Misschien heeft u hier iets aan, dit is een stapsgewijze uitleg van Coolblue inclusief een filmpje.
https://www.coolblue.nl/advies/hoe-pas-ik-de-beeldinstellingen-van-mijn-lg-tv-aan.html

Analoog
door Analoog - Oct 3, 2023 om 19:55
137 Antwoorden / Vragen

Niet iedereen wil die waardes hetzelfde hebben, dat is persoonlijk, maar als je in het beeldmenu kunt komen, en ik neem aan dat dat je lukt, dan ga je toch iedere optie proberen, dan kom je toch ergens wat je aanstaat?

cor van giersbergen
door cor van giersbergen Oct 5, 2023 om 09:14
28 Antwoorden / 21 Vragen

Dar ben ik al uren mee bezig geweest, krijg het niet goed, nu mail gestuurd naar veilingen dat ik de instellingen niet goed krijg, en gevraagd om een heel uitgebreid overzicht, anders heb ik niets aan deze tv.

JMA2
door JMA2 - Oct 3, 2023 om 23:58
117 Antwoorden / 2 Vragen

Laat uw tv aan huis kalibreren. Kost wat en dan krijg je ook wat, alhoewel je dit zelf ook kunt bereiken door goed de instellingen na te lopen en om te beginnen alle beeldverbeteraars eerst uit te laten en dus gewoon vanaf basis in te gaan stellen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 4, 2023 om 21:13
2071 Antwoorden / Vragen

Gekocht op een veiling? Gewoon resetten en dan moet het beeld acceptabel zijn en dan kut u het naar smaak wat bijstellen. Maar als het beeld na een reset echt veel te rood of anderzijds helemaal van slag is is het toestel waarschijnlijk kapot.

ro
door ronny530 - Oct 5, 2023 om 14:25
2786 Antwoorden / 41 Vragen

De beste manier is van voren af aan beginnen door de tv naar de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Schakel daar toe de tv uit en controleer indien van toepassing of de HDMI kabel van de ontvanger in de juiste poort is aangesloten en ook of de stekker op de juiste wijze in die poort is gestoken want als dat niet het geval is worden niet alle kleuren juist weer gegeven en start de fabrieksinstellingen procedure.
Voor zover ik weet wordt HDMI poort één bij de eerste installatie direct herkend en aan het eind van de installatie kunt u de standaard beeldinstellingen kiezen die u aan de hand afbeeldingen kunt kiezen, als de rode kleur in die afbeeldingen al overheerst mag ik voor u hopen dat u garantie op de tv heeft want de tv is zeer zeker defect.
Worden de kleuren wel goed weergegeven dan kunt u het installatie proces afronden en zal het beeld zoals u die ingesteld heeft getoond worden.
Ziet het beeld er qua kleur e.d. goed uit dan kunt u dat zo laten wat de meeste tv bezitters doen maar het beeld kan veel mooier en dat kan iedereen zelf doen als men er de tijd voor neemt.
Pak pen en papier, kies de optie beeld instellingen en schrijf van elke beeldinstelling de ingestelde waarde op papier, als eerste zet u de kleurwaarde op 0% waardoor een zwart/wit beeld zichtbaar is en daarna het contrast waarbij de zwarte delen ook echt zwart moeten zijn en wit ook echt wit
Is het beeld wat flets of te donker kunt u de helderheid meer of minder zetten tot het beeld aan uw wensen voldoet en schrijf die waardes ook op papier, daarna stelt u de kleuren in tot u tevreden bent en schrijf die waarde ook op papier.
Als laatste slaat u de instellen op als dat noodzakelijk is maar over het algemeen doet de tv dat al bij persoonlijke instellingen.
U heeft dan een soort van naslagwerk waarin de ingestelde waardes altijd terug te vinden zijn want in de eerste weken na aanschaf blijft het toch een beetje zoeken naar de juiste beeldkwaliteit dat weet ik uit ervaring.
Ik hoop van harte dat u hier iets mee kunt maar als de rode kleur blijft overheersen dan is de tv toch defect.

br
door brui0929 - Oct 7, 2023 om 11:29
635 Antwoorden / 10 Vragen

Klik op alle instellingen 3 punte.
beeldmodus
Kies een andere instelling tussen levendig en expert donkere kamer.
klik onder instellingsgegevens op
contrast stip of < minder contrast > meer contrast Max 100
scherpte <minder helderheid of > meer helderheid

In het instelbalk kan met ^ omhoog of Pijl naar beneden omlaag naar een andere instelbalk helderheid contrast of scherpte gekozen worden.
toets back op de afstandsbediening terug naar tv beeld.

cor van giersbergen
door cor van giersbergen - Oct 7, 2023 om 12:41
28 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo, aan iedereen die antwoord gegeven heeft op mijn vraag, ze komen na het weekend, bij mij thuis om te kijken, is er niets aan te doen, dan word hij omgeruild voor een andere, dus weer een hele nieuwe, dat is de garantie die ik heb, en krijg. Allen hartelijk bedankt.
VRG COR
Discusie sluit ik nu af.

sira
door sira Oct 13, 2023 om 17:40
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Succes en bedankt voor het melden