ve
door vermeulr Jan 26, 2012 om 12:22
Elektronica & tv

Belterreur: Postcodeloterij lapt niet-bellen regels aan zijn laars

Ik sta ingeschreven in het Bel me niet register

Toch werd ik op 26 januari gebeld door een telemarketeer van de Postcodeloterij. Ik zei meteen dat ik het register stond, maar hij trok er zich niets van aan

Argument om mij te bellen was dat ik bij C&A een kaart had ingevuld waarmee ik en auto kon winnen (Jan Smit actie); waardoor ik hen machtigde om mij te mogen bellen. De telemarketeer bleef doorgaan ondanks ik 3 keer heb gezegd dat ik in het Bel me niet register sta "U heeft die kaart ingevuld, dus u houdt wel van een gokje"

Hoe kan men de Postcodeloterij aan de schandpaal nagelen? Opta ? AMD?

3051 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 26, 2012 om 12:37
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Geen 3 keer antwoord geven, gewoon neerleggen. Einde gesprek.

loreleigil
door loreleigil - Jan 26, 2012 om 12:56
678 Antwoorden / 3 Vragen

Als u daadwerkelijk die kaart heeft ingevuld en die zat ook echt aan de Postcodeloterij gekoppeld kunt u ze wel dertig keer aan de schandpaal willen nagelen, maar dan heeft 'de telemarketeer' gelijk en mocht hij u gewoon bellen. Bij het Bel-Me-Niet register zijn bedrijven waar u diensten afneemt, heeft afgenomen of die u toestemming heeft gegeven om u te bellen uitgesloten. Door dat kaartje in te vullen, geeft u hen toestemming om u te bellen. Weer een les geleerd: kijk uit waar u uw gegevens achterlaat en aan welke organisaties de zogenaamd ludieke acties van winkels gekoppeld zijn. Ik kreeg vorig jaar ook leuke kaartjes bij de Wibra, op hun website kon je op een link klikken, je gegevens achterlaten en dan kon je van alles winnen. Ik klik op die link en ik zie gelijk heel groot 'SPONSORLOTERIJ' staan. Ik heb internet afgesloten en de kaartjes weggegooid.

tdehond
door tdehond - Jan 26, 2012 om 13:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als ze weer bellen nadrukkelijk gebruik maken van uw Recht van Verzet, waarbij u aangeeft dat u hen verbiedt om nog op enigerlei wijze u te benaderen met aanbiedingen.

U kunt een klacht indienen:
Klik op Hier

ve
door vermeulr - Jan 26, 2012 om 13:09
1 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=loreleigil schreef op donderdag 26 jan 2012, 12:56]Als u daadwerkelijk die kaart heeft ingevuld en die zat ook echt aan de Postcodeloterij gekoppeld kunt u ze wel dertig keer aan de schandpaal willen nagelen, maar dan heeft 'de telemarketeer' gelijk en mocht hij u gewoon bellen. Bij het Bel-Me-Niet register zijn bedrijven waar u diensten afneemt, heeft afgenomen of die u toestemming heeft gegeven om u te bellen uitgesloten. Door dat kaartje in te vullen, geeft u hen toestemming om u te bellen. Weer een les geleerd: kijk uit waar u uw gegevens achterlaat en aan welke organisaties de zogenaamd ludieke acties van winkels gekoppeld zijn. Ik kreeg vorig jaar ook leuke kaartjes bij de Wibra, op hun website kon je op een link klikken, je gegevens achterlaten en dan kon je van alles winnen. Ik klik op die link en ik zie gelijk heel groot 'SPONSORLOTERIJ' staan. Ik heb internet afgesloten en de kaartjes weggegooid.
Dus is C&A net zo erg; door mee te werken aan dit soort omzeil de niet bellen wet acties

loreleigil
door loreleigil - Jan 26, 2012 om 13:48
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=vermeulr schreef op donderdag 26 jan 2012, 13:09]Dus is C&A net zo erg; door mee te werken aan dit soort omzeil de niet bellen wet acties Ze omzeilen helemaal niets. In de wet wordt uitdrukkelijk gesteld dat bedrijven waar u contracten/abonnementen bij heeft lopen, heeft gehad of bedrijven die u toestemming geeft u mogen bellen. U vult een kaartje in en kijkt kennelijk niet goed wat u invult. Anders had u toch gezien wat er met uw gegevens gebeurt na het invullen. Op dit soort kaartjes staat vaak duidelijk dat uw gegevens 'aan derden worden verstrekt' of 'aan zorgvuldig geselcteerde partners worden verstrekt'. Op zo'n moment moet u zelf het kaartje weggooien als u niet benadert wilt worden. De wet omzielen komt hier niet bij kijken, gezond verstand gebruiken wel.

kamphuysen
door kamphuysen - Jan 26, 2012 om 14:21
252 Antwoorden / 68 Vragen

stekker eruit simple...hard schreeuwen de hoorn laten vallen de telefoon ook en dan opleggen..

eenigma
door eenigma - Jan 26, 2012 om 14:27
252 Antwoorden / 14 Vragen

Aj of zoals de Belgen zeggen:"Amaaai" :-D Er zal wel in de kleine lettertjes gestaan hebben dat je je akkoord verklaarde door de sponsors van die actie (blijkbaar de postcodeloterij) benaderd mocht worden voor promotiedoeleinden. Doen ze met prijzen die je kan winnen op internet ook en ook al vul je daar dan overal en op ieder vraag in dat je niet gebeld wil worden en geen interesse hebt, bellen ze je toch, bel-me-niet-register of niet.

Dat bedrijven zich niet aan het bel-me-niet-register houden en dat het ergernis opwekt als je aan de telefoon lastig gevallen wordt is zo begrijpelijk maar wat ik niet snap is dat mensen 3x gaan herhalen dat ze en in het bel-me-niet-register staan en niet van betreffend telefoontje gediend zijn.

Het is heel simpel lieve mensen je hoeft niet aardig, beleefd en vriendelijk te zijn tegen iemand die jou ongevraagd en ongewenst lastig valt. Je mag lekker horkerig roepen "geen interesse" en direct de verbinding verbreken, je mag iemand niet uit laten praten die begint met: " spreek ik met Mevrouw van hier tot ginder of met met Meneer van gisteren tot overmorgen", dan roep je dwars door zijn vragen heen:"ik ken u niet en wens niet met u te spreken" en je verbreekt de verbinding.

Je hoeft je niet te ergeren aan die telemarketeers als je nummerweergave hebt kijk je even of het wel een bekende is die belt, als je meerdere mensen met een afgeschermd nummer kent spreek je met hen een belcode af of je neemt een antwoordapparaat. Al die ergernis is net zo overbodig als je ergeren aan het weer, het is er, het blijft zo en komt steeds terug.

Persoonlijk kan ik in een verveelde bui mij nog al eens amuseren met dat spul aan de telefoon door onzinnige antwoorden te geven, ze vragen te gaan stellen die ze niet verwachten en ze zo volkomen in de war, boos of aan het lachen te krijgen, dat laatste lukt alleen met de zeer intelligente en anders ......... ik hoef niet aardig, vriendelijk of beleefd te zijn tegen mensen die mij ongevraagd lastig vallen! Niet aan de telefoon, niet aan de deur en ook niet op straat waar ze je soms in groepen belagen ;-)

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 26, 2012 om 17:05
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zal juist nooit iets uit principe kopen bij een bedrijf dat zo reclame maakte.
Als ze me wel benaderen en al klant en/of lid ben is dat een reden om op te zeggen.
Als iedereen dat doet dus ook bestaande klanten die niet lastig gevallen willen worden stopt het vanzelf.

Koop of bestel nooit iets via telefoon verkoop, net als bij de deur.
Dan zeg ik ja graag maar omdat U de verkeerde methode gebruikte zal ik nu opzeggen.

Als dat massaal gedaan word moeten ze wel stoppen om niet alle huidige klanten kwijt te raken.
Als ik na einde mijn gegevens wil doorgeven voor opzeggen hangen zij meestal wel op!

gabriele
door gabriele - Jan 26, 2012 om 22:10
107 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb wel eens de telefoon gewoon neergelegd en ben gaan stofzuigen ! gewoon laten kletsen en op bandje iets opnemen geef ik nooit toestemming voor trouwens die post kost zeker ook niks???

empyria
door empyria - Jan 27, 2012 om 06:30
504 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe kan men de Postcodeloterij aan de schandpaal nagelen? Opta ? AMD?

Je straft ze het meest door er vooral geen geld aan te geven.

Als iedereen (of merendeel) dat zou doen dan zouden ze (moeten) ophouden te bestaan.

(Helaas een utopische gedachte :-/ )

postcodeloterij
door postcodeloterij - Jan 27, 2012 om 15:35
9 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vermeulr,

We hebben telefonisch contact met u opgenomen omdat u hiervoor toestemming heeft verleend via het formulier bij de C&A. Desondanks hadden we het gesprek direct kunnen beëindigen zodra u aangaf geen prijs hierop te stellen. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Webcare Team Postcode Loterij

harrie
door harrie - Jan 28, 2012 om 10:27
765 Antwoorden / 36 Vragen

Dit soort telefoontjes komen altijd binnen via een anoniem nummer.

De beste oplossing is dus het blokkeren van anonieme bellers.
Bij mijn provider (Zeelandnet) gaat dat heel simpel via *141. Bellers krijgen dan een verhaaltje te horen dat er geen anonieme bellers worden geaccepteerd.
Bekenden die anoniem belden, sturen nu gewoon eenmalig hun nummer mee.

Sinds het instellen een jaar geleden, geen enkel call-center meer aan de lijn gehad. Heerlijk....

Ex-Haagsche Harrie

eenigma
door eenigma - Jan 28, 2012 om 15:35
252 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=postcodeloterij schreef op vrijdag 27 jan 2012, 15:35]Beste vermeulr,

We hebben telefonisch contact met u opgenomen omdat u hiervoor toestemming heeft verleend via het formulier bij de C&A. Desondanks hadden we het gesprek direct kunnen beëindigen zodra u aangaf geen prijs hierop te stellen. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Webcare Team Postcode Loterij

Aaaaaaah ze hebben wel spijt en dat is toch aardig, ook al heb je er niets aan LOL

pauls0
door pauls0 - Jan 28, 2012 om 23:26
149 Antwoorden / 2 Vragen

Het is gewoon puur bedoeld om zieltjes te winnen.

Ik word altijd lastig gevallen door uw vervelende post. Ik heb altijd een "zogenaamde prijs" gewonnen, en altijd de "kans op de hoofdprijs", maar in werkelijk heb ik zo'n minimale kans, of beter gezegd helemaal geen kans op maak. Gekoppeld aan een waardeloos tv-progamma, maak ik nog minder kans als bijna niemand in de zelfde straat loten heeft gekocht... In mijn buurt hebt u de gehele buurt uitgenodigd bij een Achmea health centre, met tv-presentator Gaston en televisie erbij, omdat mijn straat "zogenaamd" een hele grote prijs had gewonnen. Gelukkig ben ik er niet bij geweest, want uiteindelijk werden alle "postcodeloterij-winnaars afgescheept met een goedkoop presentje van 50 eurocent. Dat was de grote prijs van de postcodeloterij.
Alleen maar sensatie schoppen, terwijl de hele postcodeloterij 1 en al doorgestoken kaart is...

Wanneer stopt u eens met die vervelende post???? Nooit van mijn leven zal ik ooit een postcode-lot kopen. Zoals empiria schrijft is nog de allerbeste manier.

=postcodeloterij schreef op vrijdag 27 jan 2012, 15:35: Beste vermeulr,

We hebben telefonisch contact met u opgenomen omdat u hiervoor toestemming heeft verleend via het formulier bij de C&A. Desondanks hadden we het gesprek direct kunnen beëindigen zodra u aangaf geen prijs hierop te stellen. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Webcare Team Postcode Loterij

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Jan 28, 2012 om 23:44
355 Antwoorden / 1 Vragen

Aan de schandpaal nagelen???

TS, omdat je niet het risico wilde lopen, niet voor een prijs in aanmerking te komen als je geen telnr. opgaf, heb je het wellicht ingevuld.
Mekker dan niet als je, vgs de regels van het C&A spel, tel. benaderd wordt de PCL.

fe
door festinger - Jan 29, 2012 om 03:12
410 Antwoorden / 18 Vragen

Vind het wel bizar dat de postcodeloterij juist hier de moeite neemt te reageren en dat er nog steeds mensen zijn die deze loterij verdedigen. Ben je niet meer zo weerbaar tegen deze terreur heb je loten en help je de commercie. De oud en nieuw kanjer-uitreiking van giga veel miljoenen zegt eigenlijk genoeg. Gevallen in een bejaardentehuis waarbij het systeem nog werkt. Gemiddeld 88 jaar en paar miljonairs . En compleet verrast door de spanning van tv en promotie gaat het na de erfgenamen. Hoera en retteketet. 1 winnares lag op sterven?????. Maar de zoon mocht in beeld een miljoen+ ontvangen met een bloemetje. Walgelijke tv.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Jan 29, 2012 om 14:17
355 Antwoorden / 1 Vragen

PCL reageer hier gewoon netjes om uit te leggen waarom TS is gebeld.
Ik 'verdedig' hier PCL omdat zij gewoon gedaan hebben wat ze mochten doen n.a.v. de C&A actie.
Normaal gesproken word ik niet gebeld door allerlei bedrijven (ook niet door PCL) maar idd wel 1 x n.a.v. de C&A actie...waar ik zelf voor gekozen heb door mijn gegevens in te vullen.

mahadma
door mahadma - Jan 29, 2012 om 14:21
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Festinger,

feiten zijn feiten. TS heeft ZELF toestemming gegeven dat hij/zij gebeld mocht worden. En dan klagen àls hij/zij gebeld wordt? Dat klagen is dan onterecht en niet anders.