ro
door roosa Nov 3, 2021 om 12:44
Elektronica & tv
Bestelde tv is niet nieuw

Gisteren ontving ik mijn via bol.com bestelde tv. Ik zag meteen dat de verpakking er slordig dichtgeplakt uitzag. Natuurlijk heb ik meteen contact opgenomen met de klantenservice van bol.com (chat) en daar werd me doodleuk verteld dat het inderdaad mogelijk was dat ik een door andere klant teruggestuurde televisie had ontvangen. Dat was in het kader van 'duurzaamheid'. Maar ik heb een nieuwe tv besteld (en betaald). Dit kan toch niet zomaar?

Teruggestuurde artikelen kunnen ze prima verkopen, maar dit moet dan wel duidelijk vermeld worden. Bij mij niet het geval. Ik mag de tv retourneren, maar moet dit zelf regelen. M.a.w.: een tv van 17 kilo naar een postkantoor slepen. Is dit normaal?

2550 9 Rapporteer

Topantwoord

MisterrMix
door MisterrMix - Nov 3, 2021 om 12:48
18 Antwoorden / Vragen

Dat ziet er mijn inziens uit als maar 1 laag tape. Zonder gescheurd karton er onder. Dit is dus gewoon een nieuwe TV. Ook in een fabriek kan een stuk tape soms slordiger dan anders er op geplakt worden.

sw
door swat1500 - Nov 3, 2021 om 13:09
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Uw conclusie lijkt mij ook iets te kort door de bocht. Het is ook mogelijk dat bij het transport de verpakking is beschadigd. Hoe is de tv verder ingepakt?

ro
door roosa Nov 3, 2021 om 14:16
1 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan natuurlijk ook dat er tijdens het transport iemand te kort door de bocht is gegaan. :)

Topantwoord

Ja
door JannieBoe - Nov 3, 2021 om 13:29
124 Antwoorden / Vragen

Zoals bovenstaande reacties ook aangeven is de vraag of de TV zelf ook al eens is uitgepakt. Zijn er plastic zakken opgegescheurd die eigenlijk dicht horen te zitten? Zijn de kabels als nieuw opgerold? Enzovoort.
Maar als dreigt met een slecht gevoel te blijven zitten door deze TV dan zou ik 'm terugsturen.
Bol.com vermeldt op de website dat ze 'grote en zware artikelen, zoals wasmachines, drogers en televisies bij u op komen halen'.
Ook zonder Select Abonnement.

ro
door roosa Nov 3, 2021 om 14:14
1 Antwoorden / 3 Vragen

Dat vermelden ze inderdaad op de website, ik las het voordat ik de tv bestelde en vond het een geruststellende gedachte. Maar helaas, ik kan niet voor die optie kiezen. Uiteraard ga ik daar nog wel het gesprek over aan. Ik heb nog geen reactie ontvangen op mijn bericht.

1paul
door 1paul - Nov 3, 2021 om 13:38
3161 Antwoorden / 0 Vragen

dit hoeft niet perse een retour gezonden produkt te zijn maar als dit wel zo is dan is bol ook bereid de tv thuis op te halen....

https://www.bol.com/nl/nl/klantenservice/a/5694955355897856/retouren-laten-ophalen

misschien voortaan eerst even kijken voor je dingen opschrijft die niet helemaal kloppen?

ro
door roosa Nov 3, 2021 om 14:09
1 Antwoorden / 3 Vragen

  1. Kies voor 'ophaalafspraak'.

    Bij stap 2 kun je kiezen voor 'ophaalafspraak'. Staat de optie er niet bij? Dan kan het waarschijnlijk niet.

    -----------------------------------------------------------------

    @ 1PAUL  Misschien voortaan zelf eerst even kijken voor u dingen opschrijft die niet helemaal kloppen? :)

1paul
door 1paul Nov 4, 2021 om 08:47
3161 Antwoorden / 0 Vragen

dan moet het zo zijn dat je bij een partner van bol gekocht hebt, via bol lukt dat zeker wel....

had je even niet gemeld!!!!

ne
door neodutchio - Nov 3, 2021 om 13:48
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Als u naar een kledingwinkel gaat en na het passen van een kledingstuk deze weer terug hangt, is die dan ook niet meer nieuw? Een open dus wil echt niet zeggen dat het niet nieuw is. Het kan ook bij transport losgegaan zijn. Of iemand heeft de doos open gemaakt ter controle of alles er in zit. En ja, een herroepen tv kan ook. En die is echt wel nieuw.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Nov 3, 2021 om 14:16
6599 Antwoorden / Vragen

Ik zou mij meer druk maken over de beschadigde doos. Een scheur aan de zijkant, stukken uit de doos.
Het lijkt wel of de tv ergens tussen gezeten heeft .
Mogelijk schade opgelopen die niet direct zichtbaar is.

ro
door roosa Nov 3, 2021 om 14:21
1 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat zou zeker ook kunnen. Maar ik heb de foto's ook aan bol.com gestuurd, en ze negeerden deze optie.

panter22
door panter22 Nov 3, 2021 om 16:20
6599 Antwoorden / Vragen

Mooi de tv weer op laten halen. Kijk eens om een ander merk bij een andere winkel. Philips is niet zoals het vroeger was.
Kijk eens op Kieskeurig.
https://www.kieskeurig.nl/televisie

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 3, 2021 om 14:22
2071 Antwoorden / Vragen

En om het alle slechtste nieuws er dan nog maar even bij te melden. Als u die TV met PostNL verstuurt bent u, totdat er getekend is voor goede ontvangst, verantwoordelijk voor alle schade en eventueel ook vermissing. Houdt daar aub terdege rekening mee!

tenormin
door tenormin - Nov 3, 2021 om 14:44
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Maar heeft u (u hebt al foto's van de doos gemaakt) de doos nu opengemaakt en TV geïnstallerd? Zit toch een beschermlaag folie op en langs de randen? Zat die erop? Ik had destijds een nieuwe, ook met het door mij beschreven folie, maar TV bleek "gewoon" kapot. Coolblue heeft hem teruggehaald, een nieuwe geleverd, wel ander merk maar die werkt goed. De "oude" werd later als refurbishd verkocht. Stond ook op de site erbij.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 3, 2021 om 15:28
2071 Antwoorden / Vragen

Andere leverancier, zelfde wetten maar een andere invulling, vaak (maar niet altijd) ook een andere prijs.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 3, 2021 om 15:41
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat u wel degelijk een nieuwe heeft gekregen maar dat is dan vooral ook af te leiden uit de 'binnen' verpakking.

Er staat u niets in de weg om indien u toch blijft twijfelen de TV snel, dus binnen de bedenktrijd, retour te zenden vioa dse op BOL.COM aangeezen wijze maar is het wel aan te beveen, als ook al door een ander gezegd, omdat dan wel te doen met verzekering. De verzender is aansprakelijk voor het al of niet goed aankomen bij degene aan wie u terugzend.

Blijft in deze uiteraard wel het punt dat indien u mogelijk een wel degelijk nieuwe TV retrour zend die toch ook weer aan iemand anders zal worden geleverd.
(En blijven koeriers aan het werk).