dr
door drolleke May 20, 2009 om 13:45
Elektronica & tv

Blokkeren telefonische reclameboodschappen

In het najaar van 2008 heb ik mij ingeschreven bij Infofilter voor blokkering van commerciele reclameboodschappen. Ik werd gek gebeld. Enige tijd ging het goed totdat ik tot enekel weken geleden weer helemaal gek werd gebeld. Heb geprobeerd om opnieuw contact te zoeken met Infofilter. Volgens het computersysteem komen mijn postcode en telefoonummer niet overeen, en dus kunnen zij mij niet helpen. Ik doe niet mee aan enquête's of SMS-spelletjes. Wat kan verder nog de oorzaak zijn en welke organisatie is wel betrouwbaar?

709 6 Rapporteer

stacey
door stacey - May 20, 2009 om 19:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Dat ligt niet aan infofilter, die is betrouwbaar, maar momenteel geldt nog dat enkel (bij Infofilter) Aangesloten bedrijven je niet meer mogen bellen.

Meldt je voor de zekerheid even opnieuw aan, eerdaags zijn Alle bedrijven Verplicht bij infofilter te controleren Of ze je nog mogen bellen, sta je geregistreerd dan mag het dus niet. Deze regeling zou per 1 Juli van kracht zijn maar als ik me goed herinner zag ik laatst dat het nu September wordt, kijk ik zo nog even na.

Geheim nummer scheelt ook een hoop gebel en Zelf nooit je nummer achter laten op sites want dan geef je daarmee veelal zelf toestemming dat ze je mogen bellen.

Succes,

dr
door drolleke - May 20, 2009 om 19:12
2 Antwoorden / 3 Vragen

Het gekke is dat ik een geheim nummer heb. Altijd als ik een nummer moet achter laten, dan geef ik mijn mobiele nummer. Maar ze bellen met mijn vaste nummer...

stacey
door stacey - May 20, 2009 om 19:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

----Bedrijven die ook na 1 oktober 2009 mensen blijven bellen met verkooppraatjes kunnen worden aangepakt als ze vooraf niet het speciale bel-me-niet-register hebben geraadpleegd.----  (= van stichting infofilter)

Nieuws Artikel / Vara Kassa-online

stacey
door stacey - May 20, 2009 om 19:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Je nummer hoeft maar een keer terecht te komen bij een bedrijf die zulke gegevens verkoopt en dan zit je al in de molen, als je blokkade bij infofilter dan ook niet correct was dan bellen ze je suf dus ;-(

knoop4x9
door knoop4x9 - May 20, 2009 om 19:44
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Drolleke

Met infofilter is niks mis ik lees in jouw vraag iets over sms,het zou dus om een mobieltje gaan.Informeer is bij je aanbieder of je mobiel wel goed is geregistreerd is.Ik heb zelf geen mobiel,maar op het vaste net werkt het prima.Dus eerst goed controleren en dan opnieuw aanmelden.

sukses  Nico

knoop4x9
door knoop4x9 - May 20, 2009 om 20:03
533 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een reactie,als alles goed werkt,je voicemail inschakelen,je kan altijd je voice onderbreken.

Nico