ba
door baker May 6, 2009 om 12:09
Elektronica & tv

Broodbakmachine AFK

Wat heerlijk die geur vers brood het is net of ik in een bakerij woon. Het is echt heerlijk.
Maar toch heb ik wat problemen, ik heb van allerlei soorten meel geprobeerd maar telkens is mijn brood niet goed gerezen hij word ongeveer zo groot als de helft van het brood blik.
Hij is dus erg zwaar dan en het is gewoon niet lekker. Ik hou express de machine dicht tijdens het hele proces en zorg dat er niet met deuren geslagen word tijdens het reizen.
Ik weet niet meer wat ik moet doen om een lekker brood te krijgen.
1 keer is het goed gegaan. Er zijn nu al 7 broden mislukt.
Maar toch wil ik het blijven proberen.
Heeft er iemand een tip?

3326 10 Rapporteer

harrie
door harrie - May 6, 2009 om 12:36
765 Antwoorden / 36 Vragen

Vraag; Losse ingrediënten of bakmix?

tdehond
door tdehond - May 6, 2009 om 13:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Misschien heeft u iets aan de tips die op deze site staan.
http://www.voedingswaar.nl/broodbakmachine-oplossingen.htm

Verder las ik dat een digitale weegschaal een must is bij
AFK broodbakmachine i.v.m. nauwkeurig afwegen van de ingredienten

marbia
door marbia - May 6, 2009 om 13:56
17 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf heb ik ook een AFK broodbakmachine en ben tijdens het gebruik hiervan ook tegen dezelfde problemen aan gelopen.

Toen ik de bakmixen van de Boerenbond(geloof ook Welkoop) probeerde was het probleem over. Heerlijk luchtig brood, wat prima smaakte. Sindsdien gebruik ik alleen deze nog maar.

Met vriendelijke groet,

Marbia

poltol
door poltol - May 6, 2009 om 15:36
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ik gebruik altijd kant en klaar broodmix van Soezie. Werkt perfect en heel mooie gelijk matige broden. 500gr meel met 360ml water geeft een broon van ong. 700gr. Ik deel het meel en het water in drie delen, en doe het om en om in de machine. Dan mengt het nog beter.

Succes, poltol

ba
door baker - May 6, 2009 om 18:05
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik kant en klare mix ik heb de machine nog niet zo heel lang. Ik wilde het eerst uit gaan proberen met kant en klare mix voor ik dure andere producten verknoei.
Ik heb pakken van koopmans geprobeerd, pakken van de lidl, van de bas van der heijden vandaag ben ik mijn 2de brood weer aan het proberen, de eerste van vandaag was weer mislukt. Maar ik blijf er voor gaan.

ba
door baker - May 6, 2009 om 19:49
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk bedankt voor de reacties.
De site staat in mijn favorieten nu. Er staan handige tips en het is ook gewoon interresant om te weten.
Mijn brood zit er nog in ik heb even een natte theedoek op de binnen bak gelegd tijdens het rijzings proces het hoort helemaal niet ik weet het maar ik wilde gewoon een goed brood en dan probeer je wat en het lijkt wat te werken ik ben benieuwd. En wat betreft een weegschaal ik heb een digitale en echt erg nauwkeurig

harrie
door harrie - May 7, 2009 om 13:26
765 Antwoorden / 36 Vragen

Om uit te proberen de volgende mogelijkheden;

1.Het water of melk lauwwarm maken circa 30à35 gr, C. --------------2. Wat extra (gedroogde) gist toevoegen met een 1/2 theelepeltje suiker-----------------------------------------------------------------------3. Bij witbrood zet de machine op het stokbrood programma. (Langer kneden en rijzen)

Mogelijk dat de temperatuur tijdens het rijzen aan de lage kant is.( moet circa 30 gr. zijn)

Wist je overigens dat de Lidl mix die hier € 1,75 kost, je in Belgie koopt voor 99 cent.

Succes en hou ons op de hoogte.

Gr. Harrie

ba
door baker - May 7, 2009 om 21:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tips. Ik heb nu een brood gebakken en het is gelukt!!!!!!!
Ik ben zo blij alleen moet ik hem nog proeven ik heb gister 4 broden geprobeerd te bakken maar allemaal mislukt. Ik heb het zelfs geprobeerd vanacht. Dat hij vanochtend klaar was.
Nou je eerste boterham is lekker maar na 2 uur is het echt gewoon vies.
Nu heb ik brood mix van de Bas gebruikt van het merk 1 de beste die had ik al eerder gebruikt maar dacht dat alles wel het zelfde zou zijn nu heb ik hem toch nog maar een keer geprobeerd en ben zo blij.
Dat pak is 450 gram meergranen meel, en 300ml water.
Die andere pakken zijn 500gram volkorenmeel met 350 ml water, misschein dat mijn bakmachine het beter doet met 450gram laat ik het eerst nog maar een keer proberen anders probeer ik met het pak van 500gram 320 ml water zal dat lukken?

ba
door baker - May 8, 2009 om 21:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hij is echt gelukt!!!!
En wat was tie lekker zeg hhmmmm. Ik wil er meer maken.
Heb vandaag weer 2 broden geprobeerd te maken van andere meel de ene 500 gram en de ander heb ik zelf 450 gram van gemaakt met 300ml water die van 500 gram is weer mislukt en die van 450 gram lijkt te lukken.
Ik denk dat mijn bak machine beter met 450 gram meel aan kan.

vi
door violen_1 - Jun 11, 2009 om 10:16
6 Antwoorden / 2 Vragen

hallo ik heb ook een afk broodbakmachine maar ik weet de oplossing mij lukte het ook niet goed  moet je bij de albert hein broodbakmix halen  het zijn bruine zakken van het merk voogd meelhandel  dan heb je een prima brood hoop dat ik wat van je hoor maar hiermee heb je zalig brood ze hebben veel soorten bruin wit enz  en het blijft een paar dagen vers ik hoop dat ik wat van je hoor of het gelukt is doei gr yvonne