Tryingtohelp
door Tryingtohelp Dec 27, 2020 om 17:39
Elektronica & tv
Cashback actie Samsung: iemand nog tips ?

We hebben eerder meegedaan aan Cashback acties van Samsung en toen werkte dat altijd redelijk soepel, het bedrag was altijd onder de € 100,-.
Op onze aankoop van een televisie met soundbar zit ook een cashback actie, een redelijk fors bedrag (€900). En nu gaat het allemaal een stuk minder soepel.
We hebben de aankoop gedaan bij Coolblue.
Het klinkt redelijk simpel. We hebben alle benodigdheden opgestuurd via de site van Samsung en daar een afwijzing op gekregen. De labels van de dozen hadden we niet uitgeknipt en dat moesten we aanpassen. Prima natuurlijk geen enkel probleem. Maar dan begint de ellende.
Onze bestaande deelname kunnen we niet wijzigen. Winkel en plaats moeten worden ingevuld en ook als je die invult blijf je dezelfde foutmelding krijgen. Dit is bekend bij Samsung en er wordt niets aangedaan. Wat dan nog de mogelijkheid is is om de gewijzigde foto's via messenger of via whatsapp door te sturen. Ik heb de gewijzigde foto's inmiddels 2 keer verstuurd via whatsapp. Van de eerste keer heb ik de bevestiging gekregen dat er niets mee gedaan (sorry onze fout krijg je dan te horen) dus het is maar de vraag of er de tweede keer wel iets mee gebeurd is. Van de helpdesk van Samsung krijg ik weer te horen dat andere foto's nu weer niet goed zijn (die men eerst ok vond) .
Kortom, zoals een medewerker van Coolblue het zo mooi verwoordde, het is een behoorlijk bedrag dus Samsung lijkt er veel aan gelegen om niet uit te hoeven keren en te zorgen dat mensen afhaken.
Bij Samsung kom ik er niet door en misschien is Coolblue (waar we toch prima ervaringen mee hebben) wel de partij die ik aan dien te schrijven aangezien Coolblue weet hoe Samsung het voor mensen moeilijk probeert te maken om mee te doen aan de cashback actie .
Hoop dat iemand hier nog wat tips heeft om er door te komen bij Samsung/Coolbue.
Mijn vragen:
1. Heeft iemand misschien een direct email adres van Samsung of andere contactgegevens zodat we niet steeds van het kastje naar de muur gestuurd worden bij Samsung ?
2. Hoe zit dit juridisch in elkaar. Zijn er op juridisch vlak nog mogelijkheden om dit af te dwingen bij Samsung ?
3. Wie zou ik hiervoor aan moeten schrijven/in gebreke stellen ? Coolbllue is de verkopende partij.
4. Wat zou ik verder nog kunnen doen om het geld te krijgen waar we gewoon recht op hebben ? Klacht.nl en Klachtenkompas.nl zal ik zeker ook wat wegzetten en consuwijzer ook een bericht sturen.

We zijn niet de enigen die hier tegenaan lopen, een beetje google leert dat er genoeg problemen zijn met Cashback Acties van Samsung. Spijtig dat dan degenen met de grootste mond het waarschijnlijk voor elkaar krijgen, iedereen moet gewoon krijgen waar hij/zij recht op heeft. Gewoon afschaffen van dit soort acties lijkt mij nog het beste, de verkopende partij kan de korting dan rechtstreeks verrekenen.

Bij voorbaat hartelijke dank.

7310 12 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 27, 2020 om 18:06
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tryingtohelp ,

Plaats een klacht op Community van Samsung , klik op de rode regel .

https://eu.community.samsung.com/t5/forums/filteredbylabelpage/board-id/nl-tv/label-name/promotie

Tryingtohelp
door Tryingtohelp Dec 27, 2020 om 20:01
53 Antwoorden / 3 Vragen

Dank u wel Maritas voor uw reactie, een klacht op de Community van Samsung is inmiddels geplaatst, helaas de gewoonste zaak van de wereld dat het allemaal niet werkt.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 27, 2020 om 18:06
7194 Antwoorden / 3 Vragen
Tryingtohelp
door Tryingtohelp Dec 27, 2020 om 20:02
53 Antwoorden / 3 Vragen

Dank u wel Sjoppy voor uw reactie. We hebben ze allemaal geprobeerd, het is de muur van Samsung waar we tegenaan lopen.

Donuts
door Donuts - Dec 27, 2020 om 19:39
1203 Antwoorden / 2 Vragen

"We hebben alle benodigdheden opgestuurd": NEE, u heeft niet alle benodigdheden opgestuurd. Er staat duidelijk, zelfs nog onderstreept! + met afbeeldingen (hoe duidelijk wilt u het hebben?) aangegeven: Per product een foto van de uitgeknipte streepjescode van de verpakking, met daarop de modelcode, de EAN-code en het serienummer.

"Spijtig dat dan degenen met de grootste mond het waarschijnlijk voor elkaar krijgen, iedereen moet gewoon krijgen waar hij/zij recht op heeft."  NEE, degenen die alle gevraagde benodigdheden verzenden krijgen waar zij recht op hebben.

"een beetje google leert dat er genoeg problemen zijn met Cashback Acties van Samsung." Dat zijn hoofdzakelijk klachten van mensen die net als u niet zorgvuldig de voorwaarden opvolgen.

Coolblue heeft niets met deze aktie te maken, dus die hoeft u hiervoor niet te benaderen.

Erg onvolwassen om een bedrijf van alles in de schoenen te schuiven, terwijl u zelf de fout heeft gemaakt. Ik heb ik weet niet hoeveel cashback acties van o.a. Samsung gehad, verloopt altijd goed.

U kunt het alsnog via de tip van @marita proberen.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp Dec 27, 2020 om 20:14
53 Antwoorden / 3 Vragen

Beste sprietje, dank u wel voor uw reactie.

Met whatsapp reacties als de volgende waarbij alsnog de juiste foto's zijn opgestuurd:

12-12-20 09:43 - Samsung: Dat is begrijpelijk! Je ontvangt binnen 2 weken een e-mail over de status van de registratie. ^Cene
24-12-20 19:18 - Samsung: Ik heb even in jouw registratie gekeken, en zo te zien is er niks veranderd sinds de keer dat je mijn collega Cene hebt gesproken. De foto's van de uitgeknipte stickers staan er nog niet in. Dit ga ik direct in orde voor je maken! Ik breng ook mijn collega's van de promotieafdeling op de hoogte zodat we jouw registratie z.s.m. op kunnen pakken. Mijn excuses voor de vertraging ^Rosella

kan ik niet zoveel. Mooie woorden vanuit de zijde van Samsung heb ik al genoeg gehoord en helaas een echt waarheidsgehalte hadden ze tot nu toe niet. Nog steeds bericht dat het allemaal niet klopt. Telefonisch geeft men zelfs aan dat ook andere foto's niet correct zijn. Uw goed recht om dit onvolwassen te noemen maar het zou fijn zijn als u een poging had gedaan om mijn vraag te beantwoorden. Begrijp me niet verkeerd het is uiteraard ook uw goed recht om de belangen van Samsung hier te behartigen.

sw
door swat1500 - Dec 27, 2020 om 20:17
3786 Antwoorden / 0 Vragen

Het is helaas zoals Sprietje het al aangeeft. Je krijgt pas de cashback als je precies volgens de voorwaarden hebt gehandeld. Reparatie achteraf is vaak niet mogelijk. Niet gehandeld volgens de voorwaarden dus geen cashback.
Er is geen wettelijke verplichting om de klant achteraf in staat te stellen om alsnog aan de voorwaarden van de actie te voldoen. Dat is ook het verdien model. Een cashback actie is een klanten trekker echter, veel klanten vergeten na de aankoop dat de actie er was, vernietigen de verpakking, houden de looptijd van de actie niet in de gaten of sturen niet de juiste informatie conform de voorwaarden. Resultaat relatief weinig echte cashbacks.

ma
door malty - Dec 27, 2020 om 21:02
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als er een andere manier dan whatapp geboden wordt om de gevraagde kopieën te versturen, dat maar proberen.
U bent daar al bekend, dus een nieuwe aanvraag zal niet lukken.
Veelal wordt de afhandeling uitbesteed aan een extern bedrijf en niet door Samsung zelf gedaan.
Wanneer Samsung het u moeilijk zou maken om mee te doen, waarom zouden ze dan informeren dat de foto van de streepjescode ontbreekt?

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Dec 27, 2020 om 21:58
98 Antwoorden / 1 Vragen

U dient altijd de barcode uit de doos te knippen. Er mag geen rafel aanzitten verder moet eventueel de kleurcodering overeenkomen met het voorbeeld. Ook de EANcode moet overeenkomen. U doet alleen mee met de door Samsung geselecteerde modellen.  Op site van de staat een link klik hierop om de foto te uploaden. Alleen dan accepteerd Samsung uw aanmelding.
De actie wordt door Samsung gevoerd. Coolblue maakt dit  op de site kenbaar.
Op de site kunt u op contact klikken en een contact formulier invullen.

panter22
door panter22 - Dec 28, 2020 om 09:44
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt bericht gehad dat je aanvraag is afgwezen.Stond in de brief dat je de gelegeheid kreeg om de anvraag aan te passen?
Volgens de algemene voorwaarden is die mogelijkheid er niet,
artikel 3 Uitsluitingen:
De Deelnemer kan enkel gedurende de Actieperiode deelnemen aan de Actie en uitsluitend op de in de Actievoorwaarden beschreven wijze. Behalve wanneer anders is aangegeven in de Bijzondere Actievoorwaarden, kan deelname aan verschillende acties niet gecombineerd worden. Indien de Deelnemer niet tijdig, te vroeg, niet op de voorgeschreven wijze, onvoldoende gefrankeerd, incompleet, of anderszins onvolledig zijn inzending inlevert, wordt hij zonder nader bericht uitgesloten van deelname
https://api.my-samsung.com/UploadImages/terms/TermsConditionsLegal_24029.pdf

Tryingtohelp
door Tryingtohelp Dec 28, 2020 om 16:35
53 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Panter22, dank u wel voor uw reactie.
De actie bevat de mogelijkheid om de aanvraag aan te passen. Ironisch genoeg is de titel van email die we daarover ontvangen hebben van Samsung: "Corrigeer je registratie eenvoudig".
Zoals in mijn vraag ook aangegeven, dan begint de ellende. Onze bestaande aanvraag is niet aan te passen en inmiddels heb ik al 2 keer de juiste foto's via Whatsapp verstuurd. Krijg steeds de verzekering dat het nu goed is en dat ze verwerkt worden, tot op heden dus nog niet.
Erg bijzonder dat ze een site zo in elkaar zetten dat je een bestaande aanvraag (tenminste de onze, met een hoog bedrag) niet aan kunt passen. Een bekend probleem bij Samsung maar men doet er niets aan. Ook bijzonder dat de correcties (foto's) die je via hun andere kanalen doorgeeft (en waarvan men zegt ze te gaan verwerken) niet verwerkt.

panter22
door panter22 Dec 28, 2020 om 17:15
6599 Antwoorden / Vragen

Een nieuwe aanvraag indienen lukt ook niet?

Ro
door RobH1993 Dec 30, 2020 om 14:35
1 Antwoorden / Vragen

Beste Panter22,
Een nieuwe aanvraag indienen is niet meer mogelijk. Dit was mogelijk tot het einde van november 2020.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2020 om 09:45
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Toch nog een vraag: heeft u de aankjoop wel geregistreerd ? https://www.samsung.com/nl/promo/

Zie verder de al gegeven aanwijzingen met wel de opmerking dat de opmerking die u noemt die zijdens Coolblue werd gemaakt erg vreemd is. Coolblue heeft niets met de actie te maken. Het is een Samsungactie. Hoe dan ook is het niet zodat, zo acties zouden worden afgeschaft de verkopende partij sdan zelf de korting geeft. Nogmaals, het is geen actie van de verkoper maar van de fabrikant. Een verkoper kan wel altijd zelf korting geven als die wordt kan worden bedongenhoewel dat in ons land niet de gewoonte is en men daar normaliter vaste prijzen hanteert.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp Dec 28, 2020 om 16:44
53 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Heremietkreeft, dank u wel voor uw antwoord.
Ja we hebben de procedure gevolgd zoals door Samsung aangegeven. Bij de aanvraag waren de foto's van de dozen niet uitgeknipt en we hebben het verzoek gekregen om dat te corrigeren. So far so good maar dan begint de ellende. We kunnen onze aanvraag niet aanpassen. De site is zo gebouwd dat je (met onze aanvraag) tegen foutmeldingen aan blijft lopen dus niet verder kunt. Dan rest versturen via andere kanalen die Samsung bied en waarvan men aangeeft dat men het gaat verwerken en de aanvraag in orde gaat maken. Maar u raad het denk ik al, dat doet Samsung tot op heden dus niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 28, 2020 om 16:59
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Is het dan een idee om melding te doen bij: klachtenkompas van de consumentenbond ?

rj
door rjw Dec 31, 2020 om 16:41
3266 Antwoorden / 5 Vragen

TS geeft zelf al aan niet alles volgens de procedure te hebben gedaan maar we gaan Samsung wel meteen aan de schandpaal nagelen via de Consumentenbond..... Rare gedachtenkronkels hebben sommigen toch. De adviezen worden steeds krankjorummer.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp Jan 2, 2021 om 17:40
53 Antwoorden / 3 Vragen

Beste RJW, geen idee wat uw niveau van begrijpend lezen is maar ik vermoed dat het voor verbetering vatbaar is.
Gegeven het feit dat we onze registratie van de cashback actie niet kunnen wijzigen (foutmelding waar we niet omheen kunnen komen) en het feit dat het alternatief (toezenden via Whatsapp) niet verwerkt is tot op heden door Samsung (ondanks toezeggingen) is er uiteraard een melding op klachtenkompas gedaan.
@heremietkreeft, dank u wel voor uw reactie. Klacht is op klachtenkompas gezet (bij het aanmaken van dit topic al gedaan).

Topantwoord

Ro
door RobH1993 - Dec 28, 2020 om 14:40
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb zelf precies hetzelfde probleem als jij. Ik heb eveneens meerdere keren contact gehad met Samsung over dit probleem. Op hun verzoek heb ik, al drie keer, de nieuwe bewijsstukken aan hun toegestuurd (via de klantenservice).

Pas bij de derde keer zijn, volgens de klantenservice, de bewijsstukken toegevoegd aan mijn aanvraag en zou ik binnen twee weken bericht ontvangen inzake mijn aanvraag. De vorige keren waren de bewijsstukken doorgestuurd naar een interne afdeling en die zouden ervoor zorgen dat deze bewijsstukken toegevoegd worden aan mijn aanvraag (en vervolgens zou ik berocht krijgen).

De twee weken zijn alweer bijna verlopen en tot op heden heb ik nog geen antwoord. Ik ben nu al bijna 2 maanden bezig om de cashback aanvraag aangepast en goedgekeurd te krijgen.

Persoonlijk vind ik het een hele kwalijke zaak, dat Samsung de beloften die zij doen, niet nakomen.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp Dec 28, 2020 om 17:05
53 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Robh1993, dank u wel voor uw reactie.

Dit klinkt heel bekend. Bij eerdere acties van Samsung (waarbij het om kleine bedragen ging) nog nooit problemen gehad, dat ging altijd redelijk soepel. Voor uw aanvraag is het waarschijnlijk ook geen klein bedrag en ook tot morgen om uw aanvraag nog aan te passen ?

Onze aanvraag aanpassen gaat niet lukken, de site is zo gebouwd dat we tegen foutmeldingen aan blijven lopen.
Nu maar hopen dat na diverse keren opsturen via whatsapp Samsung eindelijk gaat doen wat ze beloven en het verwerken. Maar ik heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd.
Telefonisch krijgen we te horen dat alleen de streepjescode van de soundbar niet ok is. Tegelijkertijd geeft Samsung in een email aan dat de fout alleen is dat de streepjes codes van de dozen niet uitgeknipt zijn (weken geleden al opgestuurd) en een derde kanaal zegt dat de foto's er allemaal netjes in hangen. Drie kanalen, drie verschillende geluiden, dat klinkt voor mij niet echt bemoedigend.

Mijn whatsapp met Samsung heb ik in ieder geval veilig gesteld en er gaan nog wel een paar brieven volgen.

Beste zou zijn om dit soort acties gewoon te verbieden. Laat de verkopende partij het afhandelen met Samsung, kan het veel efficiënter en zijn consumenten van dit gedoe af.
All the best en hoop dat u krijgt waar u recht op heeft.

Ro
door RobH1993 Dec 30, 2020 om 14:32
1 Antwoorden / Vragen

Beste TryingToHelp,

Dit hele gedoe met Samsung is voor mij in ieder geval een reden om in de toekomst geen Samsung producten te kopen. Net zoals bij u gaat de cashback bij mij om ontzettend veel geld. De cashback op de aangeschafte TV met soundbar is immers 800 euro. Dit is ontzettend veel geld en zonder deze cashback had ik de desbetreffende aankoop niet gedaan.

Helaas zijn de twee weken weer afgelopen en heb ik tot heden wederom niks mogen horen van Samsung. Ik heb nu alweer contact opgenomen met Samsung inzake mijn cashback-aanvraag. Ik heb ook al mijn historie veiliggesteld en ik vermoed dat er bij mij ook verdere stappen ondernomen gaan worden, dan wel via de rechtsbijstand, dan wel via het versturen van brieven.

Hopelijk loopt het voor u ook goed af en krijgt u waar u recht op hebt.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp Feb 26, 2021 om 17:52
53 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Robh1993,

ik hoop voor u dat u inmiddels ook het geld waar u recht op heeft hebt ontvangen.
Ons is het gelukt met toch redelijk 'doordrammen' op de community van Samsung. We zijn niet de enigen, de cashback is een puinhoop en jammer genoeg kan ik niet anders dan concluderen dat degenen met de grootste mond (ik ook dus) alsnog krijgen waar ze recht op hebben.
De link https://eu.community.samsung.com/t5/forums/searchpage/tab/message?advanced=false&allow_punctuation=false&filter=location&location=category:nl&q=Cashback levert mijns inziens veel te veel resultaten op. En dat is de minderheid van de mensen die het niet opgeven. Mocht u uw geld nog niet hebben ontvangen dan raad ik u aan om daar een onderwerp te plaatsen met uw registratienummer zodat men u daar wellicht verder helpt.
Consuwijzer is waarschijnlijk druk, wat mij betreft worden cashback acties bij voorkeur met de retailer vewerkt zonder dat wij er als consument er iets van merken. In 2 maanden geen enkele reactie ontvangen van Consuwijzer.

ne
door neodutchio Feb 26, 2021 om 17:59
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Cashback een puinhoop? Twee weken geleden een cashback aangevraagd. Online ging heel makkelijk, bevestiging kwam dezelfde avond nog en gisteren het bericht gehad dat het geld er aan komt. Ik zie werkelijk niet in wat er moeilijk aan is om een foto te maken van de streepjescodes en het uploaden van een factuur.

ma
door malty - Dec 28, 2020 om 18:28
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Een tip is om volgende keer eerst goed te lezen wat u precies op moet sturen, heeft Samsung ook minder werk met uw cashbackaanvraag.
Als er staat foto van uitgeknipte streepjescode moet u niet een foto van de streepjescode op de doos sturen, u weet dan bij voorbaat dat het niet geaccepteerd wordt.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp Dec 31, 2020 om 16:30
53 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Malty, dank u wel voor uw reactie.
Geen idee of met een uitgeknipte streepjescode onze cashbackaanvraag meteen goed gekeurd zou zijn (was overigens volgens Coolblue niet nodig, een foto was genoeg). Alle eerdere acties van Samsung waar we aan mee gedaan hebben was dit ook geen probleem. Alleen is nu het bedrag wel van een andere categorie.
We wachten nog af of na (nogmaals) opsturen van de benodigde 'foute' foto's we een OK of een NOK krijgen.
Ongeacht de OK of NOK krijgt dit een staartje voor mij (en ook voor Samsung).

ma
door malty Dec 31, 2020 om 16:53
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat streepjescode uitgeknipt moet worden om misbruik te voorkomen.
Men zou anders een foto van de streepjescode op de doos kunnen nemen en de tv in de intakte doos retour webshop kunnen sturen.
Coolblue zegt dat een foto genoeg is, u hoeft de uitgeknipte streepjescode zelf niet op te sturen.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp Dec 31, 2020 om 17:34
53 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Malty, het bijzondere is dat we onze registratie niet aan kunnen passen (foutmeldingen waar we niet doorheen komen) en dan aangewezen zijn op Whatsapp en daar de foto van de uitgeknipte streepjescode hebben verstuurd. En ondanks toezeggingen van Samsung hebben we tot op heden nog geen bevestiging gezien dat men ze verwerkt heeft (we hebben ze bijna 3 weken geleden verstuurd). Alleen een bevestiging van 24.12.2020 dat men ze niet heeft verwerkt en bijna tegelijkertijd een 'rejection' via email omdat ..... we de uitgeknipte streepjescodes van de verpakkingen niet hebben verstuurd. Bij al onze deelnames aan cashback acties van Samsung (met bedragen onder € 100) hebben we dit nog niet meegemaakt.

ro
door ronny530 - Jan 1, 2021 om 10:57
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Bij veel gestelde vragen staat wat u dient te doen als niet alle documenten aangelevert zijn. U ontvangt een mail met in die mail de ontbrekende documenten in uw geval de complete barcodes van beide verpakkingen en hoe die aan kunt leveren namelijk per post insturen en dat heeft u niet gedaan. U kunt die barcodes niet meer aan uw registratie toevoegen maar dient ze volledig uit de verpakking te knippen en op te sturen naar het adres die in de mail staat dus niet uploaden middels messenger of whatsapp. Om voor zo'n actie in aanmerking te komen dient u de gevraagde documenten op de juiste manier aan te leveren en dat heeft u ook na het verzoek van Samsung om dat nogmaals op de juiste wijze te doen nagelaten. Als de actie nog loopt kunt u alsnog de uitgeknipte barcodes versturen naar het postadres die in de mail staat maar als de actie termijn verstreken is bent u helaas te laat. Met dit soort acties gaat het vaak mis maar dat komt mede doordat kopers de gegeven instructies in de registratie niet goed lezen en denken dat foto's van de barcodes voldoende zijn terwijl die expliciet uit de verpakking geknipt moeten worden om te voorkomen dat een ander die gaat gebruiken om ook voor die actie in aanmerking te komen en dit alles om fraude voor te zijn mede daarom kunt u de eerste registratie ook niet meer wijzigen. Tip voor de volgende keer, neem uw tijd voor het registreren, lees de vervolg stappen goed door en doe wat er van u gevraagd wordt in dit geval foto's van de uitgeknipte barcodes, controleer of u de juiste stappen heeft gevolgd en klik dan pas op verzenden zodra per mail een goedkeuring verzonden wordt kunt u de verpakking vernietigen of beter nog bewaren in geval van een defect.

gerbera
door gerbera - Jan 1, 2021 om 21:44
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Het verkrijgen van cashback is vaak te vergelijken met het oplossen van een cryptogram. Eerst heel goed lezen en dan pas de oplossing invullen.

Donuts
door Donuts Jan 3, 2021 om 02:34
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zelfs als de cashback om een leuk bedrag gaat, kunnen mensen nog niet goed lezen.

gerbera
door gerbera Jan 3, 2021 om 11:37
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Dan is het oplossen van een cryptogram al helemaal een probleem;-))