he
door hermanpothoven Aug 9, 2023 om 11:50
Elektronica & tv

Concurrentie

Paar weken terug een CD-rom bij de HEMA ingeleverd om hiervan fotoos te verkrijgen.De envellop kwam 2x terug in de winkel.De hoofdcassiere zei,dit is waarschijnlijk omdat deze van Kodak is en de HEMA heeft een contract met Fuji.Ik werd dus netjes door de HEMA verwezen naar een winkel verder,ofwel Het Kruidvat,die wel Kodak heeft.
De HEMA zelf treft GEEN blaam,maar dat Fuji een cd rom van Kodak niet ontwikkeld is walgelijk.

3908 12 Rapporteer
ju
door juliomariner - Aug 9, 2023 om 12:03
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Raar verhaal, dus als ik met een CD-ROM van ik noem maar het Kruidvathuismerk bij de HEMA kom kunnen ze niet de foto's afdrukken?
Sorry maar daar geloof ik dus helemaal niets van.
Kan het niet zijn dat de foto's in een bestandsformaat staandie de Hema niet kan afdrukken , dus geen jpg maar png?

john devries
door john devries Aug 9, 2023 om 12:30
219 Antwoorden / Vragen

Haal de SD card uit je fototoestel dan kun je alles zelf doen Het is mij nog nooit gelukt om iets op een CD-ROM te branden.

ju
door juliomariner Aug 9, 2023 om 12:43
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Zo doe ik het meestal ook, of ik verstuur ze via een app naar de ontwikkelaar.
Maar gezien de reactie van TS op klachtenkompas heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer om TS te helpen.

Ja
door JannyBoe Aug 9, 2023 om 12:44
519 Antwoorden / Vragen

'Het is mij nog nooit gelukt om iets op een CD-ROM te branden'.

Hebt u wel een cd brander, want daar begint het vaak mee ;)

john devries
door john devries Aug 9, 2023 om 13:03
219 Antwoorden / Vragen

@JANNYBOE
Een hele slimme vraag van je . Ik heb 4 CDR-R branders waarvan 2 externe. In mijn laatste toch wel dure PC zit geen CDR speler meer  en ik kan me niet heugen wanneer nog iets gebrand heb met Nero.( Is uit de tijd hoor ) Ik ben al ruim 20 jaar met digitale fotografie bezig en druk mijn foto's ondanks het een dure liefhebberij is ,zelf uit. Opslaan op HD heeft mijn voorkeur. Weet je dat ook weer .

Ozymandias
door Ozymandias Aug 9, 2023 om 13:10
167 Antwoorden / Vragen

@John de vries.

Als het je nooit gelukt is, waarom heb je dan in hemelsnaam VIER branders? Ik denk dat het niet lukken dan volledig aan je zelf ligt.

john devries
door john devries Aug 9, 2023 om 13:23
219 Antwoorden / Vragen

@OZYMANDIAS

Een hele goeie vraag. Omdat je op een CD-Rom niet kunt branden .Daar heb je een CDR-R + of CDR-R-of een rewrite voor nodig

Ja
door JannyBoe Aug 9, 2023 om 14:05
519 Antwoorden / Vragen

Hebben we iets gemeenschappelijk John. In mijn nog verse pc zit op uitdrukkelijk verzoek een bluray brander. Ook handig voor lezen natuurlijk ;)
Branden met Nero? Dat is wel heel erg lang geleden. Modernere software is ruim beschikbaar.
Hier ook actief en ook nog geschoold in fotografie. Prachtige bezigheid.
Laten afdrukken heeft wat mij betreft de absolute voorkeur. Beter resultaat.
Zijn we weer bij.

Ozymandias
door Ozymandias Aug 10, 2023 om 12:37
167 Antwoorden / Vragen

Ja, dat lijkt mij nogal logisch. Niemand denkt dat je een niet brandbare cd-rom kan branden. Dus waarom je dat er bij haalt raakt kant noch wal. Het is nogal logisch dat de TO het over een brandbare variant heeft. En in de volksmond noemden we dat gewoon cd of dvd branden.

hereistom
door hereistom - Aug 9, 2023 om 12:04
736 Antwoorden / 1 Vragen

Ja helaas, mijn tip, zet het volgende keer op een USB stickje.

john devries
door john devries Aug 9, 2023 om 12:25
219 Antwoorden / Vragen

Ja dat dacht ik ook, maar je kan ook met de SD card naar de winkel gaan bedenk ik me nu.

hereistom
door hereistom Aug 9, 2023 om 13:10
736 Antwoorden / 1 Vragen

Ja inderdaad met de SD card kan het ook, maar het is verstandig om van uw foto's een backup te hebben op een USB stick.

john devries
door john devries Aug 9, 2023 om 13:37
219 Antwoorden / Vragen

Klopt in mijn omgeving werkt bijna iedereen met mobiele telefoons en/of tablets en dan staat in een cloud of dropbox.

hereistom
door hereistom Aug 9, 2023 om 14:05
736 Antwoorden / 1 Vragen

Tja maar als er iets met cloud of dropbox gebeurd ben je alles kwijt, dus backup op een sticky is altijd handig.

sira
door sira Aug 9, 2023 om 14:27
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb standaard ook een foto van mijn visitekaartje op mijn toestel staan, dat deed ik vroeger al toen ik nog met een rolletje fotografeerde. Kopieer het visitekaartje mee met de foto's voor de usb-stick.

marita5
door marita5 - Aug 9, 2023 om 12:08
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hermanpothoven ,

Ik zie het probleem niet , ga naar Kruidvat , probleem opgelost .

U heeft een klacht geplaatst op Klachtenkompas , uw reactie is niet om over naar huis te schrijven , over l*llig gesproken , slaat nergens op .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/fujifilm/klachten/fuji-weigerd-kodak-af-te-drukken/details?complaintId=17c37629-7be3-420b-a8a0-92c0f25b1a12

john devries
door john devries Aug 9, 2023 om 12:24
219 Antwoorden / Vragen

Het is geen probleem .Het is een l+lverhaal. Je kunt geen bestanden op een CD ROM zetten en er staat altijd een merknaam op een CD-ROM . 99% van foto's zijn jpg formaat gefotografeerd .

marita5
door marita5 Aug 9, 2023 om 12:27
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Voor Ts is het schijnbaar een probleem , de reactie op klachtenkompas is walgelijk en kleinzielig .

ju
door juliomariner Aug 9, 2023 om 12:41
1328 Antwoorden / 2 Vragen

om zoiets lulligs een bedrijf helemaal kapot dreigen te maken op sociale media is niet kleinzielig maar gewoon huftergedrag.

marita5
door marita5 Aug 9, 2023 om 12:45
11517 Antwoorden / 15 Vragen

èèn ieder kan er een naam op plakken , fatsoenlijk is het iig niet

john devries
door john devries Aug 9, 2023 om 12:46
219 Antwoorden / Vragen

En vooral heel dom. Want zijn verhaal en ouderwets handelswijze rammelt aan alle kanten .

Ozymandias
door Ozymandias Aug 9, 2023 om 13:12
167 Antwoorden / Vragen

@john de vries.

Natuurlijk kan je bestanden op een cd rom zetten. Dat deed ik 10 jaar geleden al. Wat jij zegt is onzin. En het heeft ook helemaal niets met de format te maken van het bestand.

john devries
door john devries Aug 9, 2023 om 13:59
219 Antwoorden / Vragen

Ik meer dan 20 jaar geleden ,dus vanaf de tijd dat  die dingen voor ruim €400 verkocht werden. Ik brandde op CDR-R + of CDR-R - of herschrijfbare CDR. Nogmaals op een CD-ROM kan je niet branden.

sira
door sira Aug 9, 2023 om 14:29
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, l*llig

Ozymandias
door Ozymandias Aug 10, 2023 om 12:38
167 Antwoorden / Vragen

En iedereen noemde dat gewoon cd branden. Niemand zei ik ga nu even een cdr-r branden. Je bent aan het mierenneuken over een semantische uitspraak.

john devries
door john devries - Aug 9, 2023 om 12:13
219 Antwoorden / Vragen

Ontwikkelen van een CD-Rom uitprinten zal je bedoelen. Volgende keer de foto's even overzetten naar een USB stick of ga met de SD card naar de winkel dan kun alles zelf . Ik denk overigens dat het te maken heeft met het wel of niet kunnen lezen van de cd-rom-(r) en hoe je de bestanden op de schijf gezet hebt .

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2023 om 12:21
16836 Antwoorden / 108 Vragen

De Hema en het Kruidvat zullen niet wakker liggen van uw commentaar/klacht. Maar dreigen dat u ze via Social Media zwart zal maken, dat is pas l*llig van u.

sira
door sira Aug 9, 2023 om 14:30
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Tamelijk kleinzielig zelfs

tenormin
door tenormin Aug 9, 2023 om 16:41
16836 Antwoorden / 108 Vragen

TS heeft het dreigement wel weggehaald, zie ik. Kennelijk net op tijd. ☺

rj
door rjw - Aug 9, 2023 om 12:25
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe heb je de CD-rom gemaakt? Met welke tool(s).

Ja
door JannyBoe - Aug 9, 2023 om 12:51
519 Antwoorden / Vragen

Het probleem is waarschijnlijk niet het merk cd -dat kan echt niet- maar bestanden in combinatie met een specifiek programma van Kodak.
Bij Kodak heet dat een Kodak Photo CD.

De HEMA kan zo'n cd rom niet lezen.

Brand je je eigen .jpg bestanden zelf op een cd rom van welk merk dan ook dan kunnen er onmogelijk problemen zijn.
Een Kodak Photo CD converteren kan ook maar is een beetje ingewikkelde exercitie.

john devries
door john devries Aug 9, 2023 om 13:18
219 Antwoorden / Vragen

 Kodak Photo CD is een systeem van 1991 op de cd staat een soort en merknaam..Een Kodak photo cd (antiek inmiddels) kan je simpel converteren met Kodak CD converter software. Maar tegenwoordig zetten we alles op USB sticks HD's of halen we de SD card uit de telefoon

Ja
door JannyBoe Aug 9, 2023 om 13:49
519 Antwoorden / Vragen

Maar wel gebruikt tot in onze eeuw.
Tegenwoordig doen we het vaak anders inderdaad. Online vanuit huis is nog makkelijker wat mij betreft.
Maar dat lost de gestelde vraag niet op. En dat zal wegens gebrek aan exacte info misschien ook niet gebeuren. Ik hou het tot een tegenbericht op mijn verklaring.

john devries
door john devries Aug 9, 2023 om 14:18
219 Antwoorden / Vragen

Dat denk ik niet want de meeste PC's en laptops worden zonder C-Rom speler verkocht. En de kans dat de speciale Kodak CD plug-in software in een fotopramma bv  Corel PaintShop Pro of Adobe Photoshop nog werkt op moderne PC is byzonder klein.

Ja
door JannyBoe Aug 9, 2023 om 14:36
519 Antwoorden / Vragen

Daarom werkt deze bij de Hema ook niet. Dat lijkt me de logische verklaring.

john devries
door john devries Aug 9, 2023 om 14:53
219 Antwoorden / Vragen

Precies maar TS heeft over CD-ROM  Maar als het inderdaad een Kodak cd is gaat bij het Kruidvat ook niet lukken. Let wel  een Kodak cd is een CD met foto's in zeer lage resolutie.

ti
door titust Aug 9, 2023 om 15:52
15 Antwoorden / 0 Vragen

Als TS kijkt (of laat kijken) wat voor formaat er op de CD staat is een beter antwoord mogelijk. Als het een Kodak Photo CD is hebben de files een extensie van .PCD - Kodak is overigens al in 2004 gestopt met ondersteuning van hun eigen .PCD formaat.
Er zijn conversiemogelijkheden (naar .jpg etc.), met b.v. Irfanview zou het moeten kunnen.
Huidige gangbare formaten zouden voor zowel HEMA als kruidvat geen probleem mogen zijn.

john devries
door john devries Aug 10, 2023 om 11:40
219 Antwoorden / Vragen

@TITUst Omzetten naar jpg heeft weinig zin die omgezette foto's hebben dan een lage resolutie. Dus heeft uitdrukken geen zin. Dat is waarschijnlijk de reden dat de Hema de foto's niet afdrukt ,die willen redelijke kwaliteit foto's leveren.

mahadma
door mahadma - Aug 9, 2023 om 16:14
11543 Antwoorden / 51 Vragen

De kodak photo cd is oud en niet populair qua bestand  Ergo niemand zal dut kunnen doen vrees ik.

john devries
door john devries Aug 10, 2023 om 11:45
219 Antwoorden / Vragen

Als het moet wel nadat de bestanden omgezet zijn met bv Corel PaintShop Pro of Photoshop naar JPG .

Ozymandias
door Ozymandias Aug 10, 2023 om 12:41
167 Antwoorden / Vragen

Je spreekt je zelf nu heel erg tegen:

john devries
DOOR JOHN DEVRIES AUG 10, 2023 OM 11:40
184 ANTWOORDEN / VRAGEN

@TITUst Omzetten naar jpg heeft weinig zin die omgezette foto's hebben dan een lage resolutie. Dus heeft uitdrukken geen zin. Dat is waarschijnlijk de reden dat de Hema de foto's niet afdrukt ,die willen redelijke kwaliteit foto's leveren.

ro
door ronny530 - Aug 9, 2023 om 16:24
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Als het een specifieke Kodak foto image cd-rom betreft dan worden de foto's weggeschreven als image bestand die door een dvd speler gelezen kan worden.
De introductiedatum was eind 2001 en kende vele mogelijkheden zoals diavoorstellingen en meerdere foto's op het beeldscherm van de tv weergeven.
Die cd-roms waren niet bedoeld om fotobestanden in op te slaan om later uit te laten printen en dat kan de reden zijn dat Fuji er niets mee kan omdat een image bestand geen bruikbaar foto bestand is.
Kodak zelf kan blijkbaar wel iets met image bestanden en dat is zeer beleefd van de hoofdcassiere om u naar een winkel te verwijzen die wel Kodak foto image cd-roms in printbare bestanden om kan zetten.
Zoals u het stelt kan ik bij de Hema ook geen merkloze cd-rom met printbare fotobestanden inleveren want als er geen Fuji op staat dan gaat het afdrukken van de foto bestanden niet gebeuren.

ti
door titust - Aug 9, 2023 om 16:25
15 Antwoorden / 0 Vragen

"Paar weken terug een CD-rom bij de HEMA ingeleverd etc."
Hebt u het advies van de HEMA opgevolgd en vervolgens de afdrukken bij Kruidvat laten maken?

Zullen intussen na een paar weken wel klaar zijn. Mooie fotos?

mo
door mof - Aug 11, 2023 om 13:13
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Raar. Zo'n bedrijf verdient aan het afdrukken van digitale media. Zelfs als het png is ipv jpg ... de meeste gangbare formaten kunnen zonder problemen worden geconverteerd naar elkaar. Zelfs automatisch.