ed
door edje35 May 27, 2006 om 12:23
Elektronica & tv

Copyright

Hallo,

ik heb een dvdrecorder van philips met harde schijf.

ik kijk via schotel dus dit is een digitaal signaal.

nu zijn er diverse programma's die ik wel met timeshift goed kan bekijken maar als ik deze vastzet (opneem) op de harde schijf komt er de copyright om de hoek kijken. en kan het programma niet goed meer terugkijken door schokkerige beelden.

is dit op de één of andere manier te omzeilen? want met dit apparaat zouden wij onze videorecorder willen vervangen maar als we zelf het programma "kinderen geen bezwaar" van de Vara op 3 niet eens kunnen opnemen is dit nog geen volledige vervangingvan onze ouwe video.

202 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 02:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Best Edje.

Dit is inderdaad een probleem dat je tegenkomt bij opnemen van schotel. Heb je al geprobeerd om niet in het tijdelijk geheugen (timeshift), maar in het permanent geheugen op te nemen?

Zet je tv op de juiste aux, kies op je dvd-afstandsbediening de knop 'tuner' en selecteer het kanaal. Druk dan op record en nogmaals op record. De HDD neemt dan 30 minuten op. Elke volgende druk op record is 30 minuten extra.

Je kan na de eerste druk ook een tijdsduur ingeven.

Maar als ik de handleiding volg van mijn HDD Philips dan kan je wel eens problemen krijgen louter vanwege de schotel. Als bovenstaande niet lukt, dan ligt het toch echt daaraan. Lees de handleiding dus grondig.

Groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat heb ik geprobeert en werkt niet, maar zoals een paar weken geleden ook al in de telegraaf stond is dit een probleem dat voortkomt vanuit het digitale signaal dus niet alleen als je via schotel kijkt, maar ook als je via de kabel een digitale aansluiting hebt.

er zijn namelijk enkele zenders die een signaal uitzenden die de hdd ziet als een copyright.

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik opmaak uit de reactie van u op Canacampo zou er sprake zijn van het geleverd hebben gekregen van een zaak die niet aan de verwachting voldoet, dus terug naar de verkoper.

Ik merk daarbij op dat er wel is waar kopieerbescherming is maar nog altijd kopieren voor eigen gebruik wettelijk is toegestaan.

ve
door verwijderd - May 28, 2006 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja Gerrit, het probleem ligt niet bij Philips. Het digitale signaal wordt enkel geleverd aan de tv en niet aan de HDD. Dat is een instelling van de leverancier van het digitale signaal.

Edje, gebruik de zoekfunctie eens bovenin dit scherm. Toets in digitale tv. Ik meen dat er anderen zijn die wel een manier hebben gevonden om dit te omzeilen.

Groet, Cannacampo