Defecte Samsung HD digitale tuner
Hallo allemaal
Op 31 mei 2007 heb ik een HD digitale tuner gekocht via internet ( Warenhuisservicre.nl) kosten € 269,--) .Exact anderhalf jaar na aankoop weigerde het apparaat. Ik heb contact opgenomen met de verkoper die me verwees naar de reparatieservice in Arnhem. Volgens de verkoper had Samsung een garantie van twee jaar. Hier bleek het toestel niet meer te repareren. Samsung zou het apparaat bij de verkoper crediteren en die moest het dan met mij oplossen. Er zou volgens Samsung 25% minder worden uitgekeerd omdat het apparaat anderhalf jaar oud was. Vond ik redelijk. Van mijn leverancier kreeg ik afgelopen week te horen dat Samsung € 119,-- uit heeft gekeerd en hij daar 10% bovenop zou doen. Ik zou dan € 130,-- ontvangen . Dit is niet eens de helft van het aankoopbedrag. Ik vind dit wel een heel erg lage vergoeding voor een apparaat van anderhalf jaar oud. Ik heb dus ook al aangegeven dat ik hier niet mee accoord ga. Wie heeft hier ervaring mee.
Hallo, ja 25% is geen 130 euro, mar 201,75 een verschil van maar liefst 71,75, en da's wel heel erg veel. De verkoper zal zich daarom dan ook die 25 procent moeten houden m.i , temeer omdat Samsung dit heeft beaamd, en, kan die verkoper ook daadwerkelijk aantonen dat hij maar 119 euro voor uw apparaat heeft gehad? Vraag om bewijs zwart op wit, en als u dat dan heeft, neem vervolgens weer kontakt op met Samsung. Maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat de verkoper u niets zal laten zien.....
Sta er op dat u wel degelijk recht heeft op een bedrag van 201,75, en da's dan wel redelijk te noemen, gezien de leeftijd van genoemd apparaat.
Succes, Gr. Henri
Hallo murmelke,
Belangrijk in deze is de economische levensduur. Een dergelijk product kan, technisch gezien, best 5 jaar (of langer) mee, maar is, economisch gezien met 3 à 4 jaar gewoon afgeschreven.
Als de economische levensduur dus op 3 jaar wordt gesteld (die informatie kan Samsung je leveren), dan is het apparaat na 1½ jaar dus voor 50% afgeschreven. In dat geval zou je dus recht hebben op zo'n €135,-.
Wat dat betreft is een aanbod van €130,- helemaal zo slecht nog niet.
Wat hierboven geschreven wordt, dat je recht zou hebben op een bedrag van méér dan €200,- is gewoon onzin.
m.vr.gr. Freya
Freya, afgaande wat vraagsteller zelf schrijft: "Samsung zou het apparaat bij de verkoper crediteren en die moest het dan met mij oplossen. Er zou volgens Samsung 25% minder worden uitgekeerd omdat het apparaat anderhalf jaar oud was"
Hier vanuit gaande heb ik de berekening gedaan.....
En, sorry hoor maar anderhalf jaar is eigenlijk nog niets, en zelfs nog wettelijk gezien nog in de garantie zelfs..(die normaliter op 2 jaar mag worden gesteld, zoals zo vaak in deze rubriek gesteld wordt)
Gr. Henri
Ekenwel,
Ik vrees dat freya gelijk heeft. Samsung zal niet uitgaan van de nieuwwaarde van het defekte toestel, maar wél uitgaan van wat een gelijkwaardige tuner nu kost en dat is dus een behoorlijk stuk lager. Wel wil ik de koper adviseren om te onderhamdelen met de verkoper en uit te gaan van € 150,-. Mogelijk zal de vergoeding dan 140 euro worden en dat is m.i. alleszins redelijk.
Met collegiale groet, Read.
Hallo Read
ik wil wel even reageren op je antwoord. Nu ruim anderhalf jaar later kost hetzelfde apparaat bij dezelfde winkel € 279,00. Dus € 10,00 meer dan anderhalf jaar geleden. Dus is het uit te keren bedrag wel erg laag. Ik zal er dan nog eens € 150,-- bij moeten doen om een nieuwe te krijgen
Hallo murmelke: Tja....sommige mensen menen toch echt dat werkelijk alles goedkoper is geworden.....
Hoop nog dat u inderdaad krijgt wat u in eerste instantie door Samsung is toegezegd....maar ja, dan krijg je weer dat gedoe van 'verkoper' verhaal etc..
Ik geloof u, en dat apparaten zelfs duurder worden, ook al gaat het om hetzelfde apparaat, maar meningen verschillen nogal eens. Blijkt weer..
Ik zou het in ieder geval niet zomaar pikken....maar, ook dat is puur persoonlijk, niks 'wetten'etc. daar schiet je niet zoveel mee op.... Praktisch gezien dan, allemaal mooi dat gegooi met wetten, maar wat schiet je er nu werkleijk mee op??
Je hebt met personen te maken, je hebt met verkoper te maken, je hebt in anderhalf jaar wel erg veel moeten verliezen: In 18 maanden tijd 149 euro ( want die nieuwe kost nu 279 euro) = 8,27 per maand afschrijving!,Vindt het nogal wat.....t.o.v werkelijk genot van dit product, sorry hoor allen...wet of niet wet..maar ja, het is maar wat je pikt...
Gr, en nogmaals dan: Succes, Henri
Gr. Henri
Dag murmelke,
Het was me even ontgaan dat je blijkbaar nog in de fabrieksgarantieperiode zit. Dat houdt dan in, dat de tuner kosteloos gerepareerd dient te worden. Als reparatie niet mogelijk is of meer bedraagt dan de dagwaarde, dat dient de verkoper de defekte tuner kosteloos te vervangen door een gelijkwaardige tuner . Ik geloof er dus geen bal van dat de verkoper van Samsung maar 119 euro heeft gekregen. En bovendien heb jij helemaal niets te maken met wat de verkoper met Samsung regelt. Jouw recht is een kosteloze vervanging en daarvoor moet je bij de VERKOPER zijn, die vervolgens niet mag verwijzen naar zijn voorschakel. Het is immers de VERKOPER waarmee je een koopovereenkomst hebt afgesloten.
Sukses en met vriendelijke groet, Read.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer