mu
door murmelke Jan 21, 2009 om 09:43
Elektronica & tv

Defecte Samsung HD digitale tuner

Hallo allemaal


Op 31 mei 2007 heb ik een HD digitale tuner gekocht via internet ( Warenhuisservicre.nl) kosten € 269,--) .Exact anderhalf jaar na aankoop weigerde het apparaat. Ik heb contact opgenomen met de verkoper die me verwees naar de reparatieservice in Arnhem. Volgens de verkoper had Samsung een garantie van twee jaar. Hier bleek het toestel niet meer  te repareren. Samsung zou het apparaat bij de verkoper crediteren en die moest het dan met mij oplossen. Er zou volgens Samsung 25% minder worden uitgekeerd omdat het apparaat anderhalf jaar oud was. Vond ik redelijk. Van mijn leverancier kreeg ik afgelopen week te horen dat Samsung € 119,-- uit heeft gekeerd en hij daar 10% bovenop zou doen. Ik zou dan € 130,-- ontvangen . Dit is niet eens de helft van het aankoopbedrag.  Ik vind dit wel een heel erg lage vergoeding voor een apparaat van anderhalf jaar oud. Ik heb dus ook al aangegeven dat ik hier niet mee accoord ga. Wie heeft hier ervaring mee.


 


 

290 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo, ja 25% is geen 130 euro, mar 201,75 een verschil van maar liefst 71,75, en da's wel heel erg veel. De verkoper zal zich daarom dan ook die 25 procent moeten houden m.i , temeer omdat Samsung dit heeft beaamd, en, kan die verkoper ook daadwerkelijk aantonen dat hij maar 119 euro voor uw apparaat heeft gehad? Vraag om bewijs zwart op wit, en als u dat dan heeft, neem vervolgens weer kontakt op met Samsung. Maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat de verkoper u niets zal laten zien.....


Sta er op dat u wel degelijk recht heeft op een bedrag van 201,75, en da's dan wel redelijk te noemen, gezien de leeftijd van genoemd apparaat.


Succes, Gr.  Henri

ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo murmelke,

Belangrijk in deze is de economische levensduur. Een dergelijk product kan, technisch gezien, best 5 jaar (of langer) mee, maar is, economisch gezien met 3 à 4 jaar gewoon afgeschreven.
Als de economische levensduur dus op 3 jaar wordt gesteld (die informatie kan Samsung je leveren), dan is het apparaat na 1½ jaar dus voor 50% afgeschreven. In dat geval zou je dus recht hebben op zo'n €135,-.
Wat dat betreft is een aanbod van €130,- helemaal zo slecht nog niet.

Wat hierboven geschreven wordt, dat je recht zou hebben op een bedrag van méér dan €200,- is gewoon onzin.

m.vr.gr. Freya




ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Freya, afgaande wat vraagsteller zelf schrijft: "Samsung zou het apparaat bij de verkoper crediteren en die moest het dan met mij oplossen. Er zou volgens Samsung 25% minder worden uitgekeerd omdat het apparaat anderhalf jaar oud was"


Hier vanuit gaande heb ik de berekening gedaan.....


En, sorry hoor maar anderhalf jaar is eigenlijk nog niets, en zelfs nog wettelijk gezien nog in de garantie zelfs..(die normaliter op 2 jaar mag worden gesteld, zoals zo vaak in deze rubriek gesteld wordt)


Gr. Henri

ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ekenwel,


Ik vrees dat freya gelijk heeft. Samsung zal niet uitgaan van de nieuwwaarde van het defekte toestel, maar wél uitgaan van wat een gelijkwaardige tuner nu kost en dat is dus een behoorlijk stuk lager. Wel wil ik de koper adviseren om te onderhamdelen met de verkoper en uit te gaan van € 150,-. Mogelijk zal de vergoeding dan 140 euro worden en dat is m.i. alleszins redelijk.


Met collegiale groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Read


 


ik wil  wel even reageren op je antwoord.  Nu ruim anderhalf jaar later kost hetzelfde apparaat bij dezelfde winkel € 279,00. Dus € 10,00 meer dan anderhalf jaar geleden. Dus  is het uit te keren bedrag wel erg laag. Ik zal er dan nog eens € 150,-- bij moeten doen om een nieuwe te krijgen


 

ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo murmelke: Tja....sommige mensen menen toch echt dat werkelijk alles goedkoper is geworden.....


Hoop nog dat u inderdaad krijgt wat u in eerste instantie door Samsung is toegezegd....maar ja, dan krijg je weer dat gedoe van 'verkoper' verhaal etc..


Ik geloof u, en dat apparaten zelfs duurder worden, ook al gaat het om hetzelfde apparaat, maar meningen verschillen nogal eens. Blijkt weer..


Ik zou het in ieder geval niet zomaar pikken....maar, ook dat is puur persoonlijk, niks 'wetten'etc. daar schiet je niet zoveel mee op.... Praktisch gezien dan, allemaal mooi dat gegooi met wetten, maar wat schiet je er nu werkleijk mee op??


Je hebt met personen te maken, je hebt met verkoper te maken, je hebt in anderhalf jaar wel erg veel moeten verliezen: In 18 maanden tijd 149 euro ( want die nieuwe kost nu 279 euro) = 8,27 per maand afschrijving!,Vindt het nogal wat.....t.o.v werkelijk genot van dit product, sorry hoor allen...wet of niet wet..maar ja, het is maar wat je pikt...


Gr, en nogmaals dan: Succes, Henri


Gr. Henri

ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag murmelke,


Het was me even ontgaan dat je blijkbaar nog in de fabrieksgarantieperiode zit. Dat houdt dan in, dat de tuner kosteloos gerepareerd dient te worden. Als reparatie niet mogelijk is of meer bedraagt dan de dagwaarde, dat dient de verkoper de defekte tuner kosteloos te vervangen door een gelijkwaardige tuner . Ik geloof er dus geen bal van dat de verkoper van Samsung maar 119 euro heeft gekregen. En bovendien heb jij helemaal niets te maken met wat de verkoper met Samsung regelt. Jouw recht is een kosteloze vervanging en daarvoor moet je bij de VERKOPER zijn, die vervolgens niet mag verwijzen naar zijn voorschakel. Het is immers de VERKOPER waarmee je een koopovereenkomst hebt afgesloten.


Sukses en met vriendelijke groet, Read. 

ve
door verwijderd - Jan 22, 2009 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@read: Had ik al eerder vastgesteld.....2 jr. garantie...


Gr. Henri

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer