hille
door hille Aug 7, 2005 om 12:23
Elektronica & tv

Digitale camera tussen €200-300

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede digitale camera, tussen de €200 en €300 euro.

In de consumentengids, stond laatst een onderzoek, en daar komen er
twee uit voor mij: Nikon Coolpix 4600 en een Fujifilm FinePix E500. Nu
is mijn vraag: Ik wil toch wel 100 foto's kunnen maken, met een gewoon,
goede scherpheid. Op de ene zit een Xd Picture Card van 16 MB, en op de
ander een SD Card met niets maar wel intern geheugen. De SD kaarten
blijken veel goedkoper te zijn, los in de winkel.

Wat raden jullie me aan? Ik wil verder niet al te veel inzoomen, 4x ofzo is wel genoeg, 3 anders ook wel.

Groeten,

Hille Morel van Mourik

636 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 7, 2005 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik een digitale Konica Minolta camera,
met diverse aansluitingen voor op de PC.
Hier heb ik toen rond de 200 euro voor betaald
bij een webwinkel met Thuiswinkel-waarborg.

Dezelfde camera werd in reguliere winkels
aangeboden voor tussen de 250 en 300 euro.
Scheelt dus wel heel veel wanneer je de camera
via internet koopt i.p.v. een 'normale' winkel.

Succes!

ve
door verwijderd - Aug 7, 2005 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt!

Ik heb op die site gekeken inderdaad.

Ik denk erover om deze te nemen:

http://digicamshop.nl/product/15803 Een Canon E520, in combinatie met
kaartje en tasje. Ik zal nog even op onderzoek uit of die site te
vertrouwen is.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2005 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zegt dat je van plan bent om op internet te kopen en even gaat kijken of de site betrouwbaar is. Waarom koop je de camera niet gewoon in een winkel als ik mag vragen? Als je de verzendkosten meerekent zijn veel internetwinkels niet eens zoveel goedkoper dan een aantal grote winkelketens in nederland. Soms zijn die winkels zelfs goedkoper! In een winkel krijg je (hopelijk deskundig) advies, kun je camera's zien, voelen, proberen. Ze kunnen je adviseren over welke camera het best bij je wensen past. Je kunt de camera daarna gelijk meenemen, geen wachttijden of levertijden. En belangrijker, als je camera een defect vertoont heb je in een winkel veel meer service dan in een internetwinkel. Bedenk je wel dat bij vrijwel elke internetwinkel de procedure bij een defect product is dat de camerea (verzekerd) moet worden opgestuurd naar de winkel. Reparatietijden van 2 maandn zijn echt geen uitzondering en de kosten voor het verzenden zijn voor de klant (toch al gauw 20 euro voor een verzekerde verzending). Daarnaast hoef je weinig coulance van internetwinkels te verachten buiten de fabrieksgarantie (of je daar nou rechtop heb of niet). Mijn advies is dus, ga gewoon eens naar een winkel!

ve
door verwijderd - Aug 7, 2005 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb mijn dig. camera (Fuji) in de winkel laten demonstreren en kocht hem toen op internet voor 100 euro minder! dat is ruim 2 jaar geleden en hij doet het nog steeds perfect!

ve
door verwijderd - Aug 7, 2005 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke, bedankt allemaal voor de tips!

Ik heb ondertussen eentje besteld bij Neckerman, die daar echt flink
afgeprijst was. Het is een Canon, en mijn vader heeft ook zo´n een,en
die werkt heel goed. Dus ik weet wat ik koop.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2005 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je doet er goed aan om even een kijkje te nemen
op bijvoorbeeld www.kieskeurig.nl.

Kieskeurig.nl is een soort productwijzer
waar je alle producten op een rij hebt, met prijzen,
winkels en gebruikerservaringen.

Waarschijnlijk kom je met 200-300 euro uit bij een
zeer degelijke digitale camera zonder met veel
technische snufjes, waarmee je gewoon leuk
kiekjes kan schieten en bewerken op je PC.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2005 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Digicamshop.nl wordt op tweakers.net als goed beoordeeld.

http://www.tweakers.net/shopsurvey/1847

Hier leest u ondermeer gemotiveerde beoordelingen.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2005 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok. Mijn shopsurvey kwam dus net te laat....

ve
door verwijderd - Aug 7, 2005 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb hier de Kodak CX7430 maar daar zal inmiddels wel een opvolger voor zijn, maar prima toestel, mooie foto's, niks mis mee...
3 keer dig. / 3 keer optisch / 4 miljoen. MP en wel een 128 mb geheugen er bij gekocht en kan nu zo'n 100/115 foto's op hoogste kwaliteit maken, prijs was rond de €200,- en zal nu misschien ergens wel voor minder liggen.....

ve
door verwijderd - Aug 8, 2005 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dat vind ik dus echt schijnheilig. Had die man in de winkel dan gewezen op het enorme prijsverschil, misschien kon hij iets voor u doen. U maakt gebruik van de service van een winkel...een koopt vervolgens op internet. Natuurlijk is het mooi als de camera het blijft doen...maar als de camera morgen kapot gaat hoeft u bij 99% van de internet winkels nergens op te rekenen. Hooguit zullen ze u per mail het adres van de fabrikant geven. Stel dat u de camera koopt en er zitten dode pixels in het schermp--> een internetwinkel beroept zich gewoon op de garantievoorwaarden en je staat nergens meer.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2005 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet te hopen dat je een CANON POWERSHOT A 60 heb gekocht die stopt er na 2,5 jaar mee Lens komt er niet meer uit

ve
door verwijderd - Sep 25, 2005 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Martin even een reactie op jouw opmerking over garantie : Mijn Camera Powershot A 60 laat mij na 2,5 jaar in de steek prijs €329,00  ik terug naar de winkel( Dynabyte) krijg ik te horen ; reparatiekosten minimaal €180,00  U KAN BETER EEN NIEUWE KOPEN GAAN WE ER DIRECT EEN UITZOEKEN?????????  Is er over de prijs te praten ???????? dat kan niet meneer we hebben al de laagste prijs . Dynabyte je kan de boom in  Ik ben nu op zoek naar een andere camera maar niet bij deze winkel

ve
door verwijderd - Sep 25, 2005 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor, ik heb een canon powershot A510 gekocht  :)