Digitale gas/lichtmeter
Ik wordt steeds gebeld door een medewerker van oxxio met de vraag of ik een digitale gasmeter wil hebben. mijn vraag is:Is het waar dat het in 2010 verplicht wordt?
De oude meters worden inderdaad vervangen door digitale meters. Begonnen wordt bij nieuwbouw- en renovatieprojekten. Daarna komen pas de bestaande woningen aan de beurt.
Dus als je de dig. meter nog niet wilt, hoef je hem niet te nemen.
Eén ding: als je jezelf een hoop narigheid wilt besparen, ga dan niet in zee met Oxxio. Als je hen een digitale meter laat plaatsen zit je ongetwijfeld vast aan een Oxxio contract -en dat wil je niet.
Vraag ze ook om je nummer uit hun bestand te laten verwijderen en je niet meer lastig te vallen.
Ik zou er niet op in gaan.
Het wordt verkocht onder mom "u hoeft dan geen netwerkkosten te betalen". Dit is niet waar ! De netbeheerder moet korting geven op het onderdeel meter en meteropname. Thats all. Per netbeheerder verschilt dit, maar reken op een korting tussen de € 10 a € 15 per jaar. Daarvoor moet je bij Oxxio bijna € 10 voor de elektra- en gasmeter PER MAAND meer betalen. Dus € 120 per jaar meer - de korting van € 15 resulteerd in een meerprijs van € 105 per jaar. Dan ben je dus gebeten door de hond.
Ook is er een wet aangenomen dat de netbeheerders de komende jaren zelf de slimme meters moeten plaatsen en die mogen niet meer kosten dan de huidige meters.
Advies : WACHTEN !!!!
Dennis..
Het plaatsen van de meters door oxxio is GRATIS.;
De huur die je nu aan je netwerkbeheerder van de oude meters moet betalen vervalt.
De huur van de digitale meters die oxxio plaatst is lager dan van de oude analoge meters.
Ik heb al een paar jaar geleden de slimme meters laten plaatsen en ben daar zeer tevreden over.
Helaas voor velen maar ik ben al heel lang klant bij ze, begonnen in 1995 bij energiebedrijf.com = nu dus oxxio en gelukkig nog nooit problemen met ze gehad.
Misschien door dat ik voorheen ook zakelijke klant bij ze was.
dit is mijn netwerkgebied niet waar. Oxxio plaatst gratis maar vraagt daarna een heel hoog maand tarief (commercieel).
Zie link:
http://www.oxxio.nl/Oxxio-Thuis/Producten-Tarieven/Slimme-Meter
Ik zou bij de netbeheerder € 10,- per jaar korting krijgen. ik moet bij oxxio per maand € 4,82 betalen. Dit is per jaar dus 4,82 * 12 = € 57,84. Trek hiervan de korting van € 10,- van de netbeheerder af, dan ben ik dus echt 47,84 per jaar duurder uit. Koop ik echt liever gas en elektra voor.
dennis..
ikkreeg 14 juli de rekening voor de meters van oxxio en betaal bij oxxio voor de twee meters €4,48 per mand dat is goedkoper dan bij mijn netbeheerder die rekent €5,74 per maand.
Johanpc,
Ik weet niet wie jou netbeheerder is. Belangrijk is om te kijken bij de netbeheerder hoe de tariefstructuur is opgebouwd. Ik weet ook niet of jij een netwerkmodelfactuur krijgt (kosten energie via oxxio en kosten netwerk via de netbeheerder) of een leveranciersmodel (alle op een rekening bij de leverancier). Bij het leveranciersmodel kan het fout gaan, De netbeheerder geeft korting aan Oxxio, maar oxxio geeft deze korting niet door aan de klant. Dan betaal je dubbel. Tarieven netbeheerder zijn dus belangrijk. Geef mij meer info en ik duik erin !!!
Stoelklok,
niets wordt verplicht voor u. Wel zijn de energiebedrijven door de overheid verplicht gesteld de elektriciteits en gasmeters in de komende 7 jaren te vervangen door digitale meters. Het gaat om circa 10 miljoen meters die geleidelijk bij alle woningen (te starten bij nieuwbouw en renovatiewoningen) in de komende jaren zullen worden verwisseld. De introductie is wederom vertraagd omdat de overheid nu ook gastemperatuurcorrectie op de gasmeters heeft verplicht gesteld. De meterhuur etc. zal in een commercieel traject komen, u kunt dadelijk tussentijds gaan switchen tussen de verschillende energiebedrijven. Door toepassing van digitale meters kunnen de meterstanden steeds per dag, week, of maand worden afgelezen waardoor uw verbruik bekend wordt waardoor ze u betere maatwerk-contracten kunnen aanbieden met bv. aktieprijzen. Maar ook kunnen ze eventueel op afstand uw energie afsluiten vanwege betalingsproblemen etc. De gasmeter wordt aangesloten op de elektriciteitsmeter en zodoende op het stroomnet waardoor aflezing op afstand mogelijk wordt.
Beste Ridder,
Daarvan ben ik op de hoogte. De meters die Oxxio nu plaatst voldoen echter niet aan de criteria die aan de nieuwe slimme meters geeist worden. Dat houdt in dat bij de mensen waar nu een meter van oxxio geplaatst is , deze binnen 7 jaar weer vervangen moeten worden. De slimme meter wordt namelijk eigendom van de netbeheerder en niet van het meetbedrijf. Enige vorm van uniformiteit binnen een netwerk lijkt mij in kader van beheersbaarheid wenselijk. Wel mogen de meetbedrijven, indien ze voor een leverancier werken, de verbruiken uitlezen en valideren voor de leverancier. Daarna gaan de verbruiken weer naar de netbeheerder voor andere wettelijke taken (toedelen van energiestromen). Het gaat erom dat, als je niets doeter toch een slimme meter komt, die later misschien goedkoper is dan die van Oxxio.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer