Dubbel Standaard tv Ziggo betalen
Ik woon al meer dan een half jaar in een particuliere flat.
Het bevalt me erg goed alleen heb ik steeds gezeur met de servicekosten.
Het probleem is namelijk dat ik zowel via de servicekosten als bij de provider (ziggo) standaard tv betaal (+- 18 euro per maand als het goed is). Ik heb meerdere keren contact gehad met de administratie van de flat en met ziggo, echter wijzen ze steeds naar elkaar en wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. De huurbaas van de flat (die vorig jaar een contract met ziggo af heeft gesloten voor 5 jaar standaart tv voor alle appartementen) heeft zelf ook contact gehad met ziggo en hieruit blijkt dat die zich moet certificeren en dat dit waarschijnelijk investeringen met zich meebrengen van een paar duizend euro, hij staat dus ook niet te springen/trappelen om dit te doen. Ook snap ik de houding van ziggo niet echt, ze krijgen dubbel betaald voor dezelfde aansluiting, ook het voorstel om bewijs te tonen dat ik dit al betaal wordt geen gehoor aan gegeven, het komt over alsof zij het ook wel prima vinden dat ze dubbel betaald krijgen en hiervoor niets extra's hoeven te doen. Na al die telefoontjes en bezoekjes heen en weer, weet ik niet meer wat ik kan doen en heb ik nu al bijna 180 euro teveel betaald. ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Topantwoord
En hoe zit het dan met de buren? Betalen die ook allemaal dubbel? Hebt u zichzelf aangemeld bij Ziggo, terwijl dat dan eigenlijk overbodig was?
De buren zijn over het algemeen wat oudere mensen (het is een serviceflat(tegenwoordig woon/zorg flat) dat te kampen heeft met leegstand). Deze hebben dus over het algemeen voldoende aan de standaard tv dat bij de servicekosten inzit, echter heeft ziggo wel gezien dat bij mensen die ook internet wouden en dus een pakket hebben afgesloten deze ook 18 euro teveel/dubbel betaalden. Ziggo zei dat deze er niet achteraan gingen of over belden, het kwam een beetje van over dat ik de enigste was die er over zeurde. Uiteraard met privacy redenen wou ze niet de desbetreffende namen noemen. Ik moest mijzelf wel zelf aanmelden als ik meer wou dan alleen standaard tv. Bij het aanmelden bij ziggo had ik wel gemeld dat ik standaard tv betaal, echter niet op mijn naam maar via de servicekosten.
Als alle buren "in het zelfde schuitje" zitten, is het een optie om een gezamenlijke brief te sturen, aangetekend naar Ziggo met een reactie termijn van 14 dagen met een bewijs dat er twee keer betaald wordt. Schrijf daarin dat alle "dubbele aansluitingen" gestopt worden. Geld terug krijgen zie ik niet gebeuren, Ziggo is zielig genoeg moet je maar denken, maar extra blijven betalen is ook geen optie.
Bedankt voor de optie!
Hallo Dbarewijk ,
huurbaas van de flat (die vorig jaar een contract met ziggo af heeft gesloten voor 5 jaar standaart tv voor alle appartementen) heeft zelf ook contact gehad met ziggo en hieruit blijkt dat die zich moet certificeren
Is gemakkelijk te vinden bij Ziggo , hoeven maar te kijken op klantnummer van de huurbaas , dat niet hetzelfde klantnummer is als u , ik zou niet weten welke investeringen en kosten dit met zich mee brengt .
Maar hoe komt u aan een contract ?
Het kan zijn dat het complex 1 aansluiting heeft bij Ziggo en dat van daaruit de boel wordt gedistribueerd naar de woningen. De verhuurder is voor dat deel verantwoordelijk, dus dat moet wel goed genoeg zijn om de Ziggo diensten in een behoorlijke kwaliteit door te kunnen geven. Daar kunnen kosten aan zitten als de boel nu wat verouderd is.
De buren zijn over het algemeen wat oudere mensen (het is een serviceflat(tegenwoordig woon/zorg flat) dat te kampen heeft met leegstand). Deze hebben dus over het algemeen voldoende aan de standaard tv dat bij de servicekosten inzit, echter heeft ziggo wel gezien dat bij mensen die ook internet wouden en dus een pakket hebben afgesloten deze ook 18 euro teveel/dubbel betaalden. Ziggo zei dat deze er niet achteraan gingen of over belden, het kwam een beetje van over dat ik de enigste was die er over zeurde. Uiteraard met privacy redenen wou ze niet de desbetreffende namen noemen. Ik moest mijzelf wel zelf aanmelden als ik meer wou dan alleen standaard tv. Bij het aanmelden bij ziggo had ik wel gemeld dat ik standaard tv betaal, echter niet op mijn naam maar via de servicekosten.
@Marita5
Volgens mijn huurbaas (die geinformeerd had bij ziggo) heeft die dan een certificaat nodig en moet die dan waarschijnelijk investeringen doen om verbindingen te verbeteren etc en dat dit best wel wat geld ging kosten. Meer werd mij niet verteld.
'Maar hoe komt u aan een contract?'
deze vraag snap ik niet echt, wat bedoelt u?
Heeft u zelf nog apart een contract afgesloten bij ziggo , voor internet / of telefoon ?
@Dbarewijck ,
Bij het aanmelden bij ziggo had ik wel gemeld dat ik standaard tv betaal, echter niet op mijn naam maar via de servicekosten.
Heeft u zelf nog een contract apart afgesloten voor telefoon/ of internet ?
Ik heb uiteindelijk het middelste pakket (alles in één) van ziggo genomen 'Complete en Play' met de melding erbij dat standaard tv al betaald werd.
Ook heb ik uiteraard gebeld met ziggo vooraf het bestellen hiervan of het ook alleen mogelijk is om internet te doen, echter kreeg ik als antwoord dat ziggo niet alleen internet levert maar dat dit altijd gepaard gaat met tv, het was dus alles (met uizondering van Telefonie) of niets. Toen ik het verhaal uitgelegd had dat ik al via de servicekosten tv standaard betaalde er werd gezegd dat dit dan van de pakketkosten zouden worden afgetrokken. maar achteraf blijkt de collectiviteit er niet af te gaan door het ontbreken van een certificaat bij de huurbaas.
@Dbarewijk ,
Lees dit eens door i.v.m. opzeggen of dat mogelijk is , klik op de rode regels .
https://www.ziggo.nl/voorwaarden/
Dien hier een klacht in ,
https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/contact/formulier/
Vraag eens inlichtingen bij consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/contact
Hi DBAREWIJK, dubbele kosten zit niemand op te wachten, logisch. Het is ook nogal een flink bedrag! Als je een e-mail t.a.v. Raynor stuurt naar webcare2@office.ziggo.nl, met daarin je postcode en huisnummer, ga ik voor je uitzoeken waarom je hiervoor dubbel betaalt en wat we hieraan kunnen doen.
Groet,
Raynor
Ziggo Webcare
......ik zou niet weten welke investeringen en kosten dit met zich mee brengt.....
Marita, om de hele infrastructuur te wijzigen, brengt inderdaad heel veel kosten met zich mee voor de zorginstelling.
Het is een ouderwets systeem met alleen analoge doorgifte dat in veel zorginstellingen nog steeds wordt gebruikt. Dat is natuurlijk al lang achterhaald, want veel bewoners willen tegenwoordig digitale t.v., meer zenders, internet enz.
Kortom: hun eigen pakket samen stellen. Als bewoners dit doen, geeft dit problemen zoals topicstarter al schetst.
@Dbarewijck: Ik ben bekend met dit probleem. Je hebt helemaal gelijk dat je niet 2x voor het standaardpakket hoeft te betalen. Het geeft alleen veel gedoe om dit gecorrigeerd te krijgen. Eigenlijk zou iemand van de administratie, die ook de klantgegevens heeft van de zakelijke overeenkomst, die moeten oppakken voor je.
Zie dat Ziggo webcare heeft gereageerd, stuur dus even een emailtje naar het genoemde e-mailadres.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer